Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Välkommen till airmedia.se, där vi tar dig med på en resa genom den fascinerande världen av radiostyrda modellflygplan och drönare. Här hittar du allt du behöver veta för att ta ditt intresse till nya höjder.
Vad jag menade är att jag saknar alla ljud som finns i taranisen. Typ gear up, gear down, flaps down etc.etc.
Finns det som färdigt soundpack att hämta på nätet !!
Hej!
Jag har använt samma ljudfiler som jag hade i Taranisen (X9D+). T.ex Amber soundpack.
Som nämnts ovan så får man kolla så att namnet inte är längre än 6 tecken, då spelas de inte upp.
Dock kör jag OpenTx 2.2, på en x12S. Kan inte svara på om det fungerar lika i FrOS..? Men har svårt att tro att det skulle skilja till x10..?
Finns ett, i mina öron, trevligt soundpack av Mia Winther att köpa för en billig peng.
Saknar vissa praktiska ljud för flyg men de har jag kompletterat med från Amber-paketet.
Ni som har hängt med i OpenTX och kan det hela. Behöver lite hjälp inför ev uppgradering.
Jag har en Taranis x9D v1 med OpenTX version 2.0.20. Denna och alla mina mottagare körs i "International mode". Om jag nu införskaffar en ny radio som är EU flashad och körs i fw 2.2 (som väl är senaste) kommer jag behöva flasha om alla mottagare till EU eller är det bara att flasha radion med International fw? Men även då måste jag flasha om mottagare om jag vill/måste upp på 2.2? Är detta rätt uppfattat?
Jag hängde med till en början och uppgraderade vartefter men tappade taget om det för ett antal år sedan och har sedan bara kört vidare och varit glad...
Sen är det nog bra om vi håller denna tråd till just Horus för det finns ju redan en lång Taranis-tråd. Alla Horus-sändare levereras f n med FrOS och inte med OpenTX.
Roger
Sen är det nog bra om vi håller denna tråd till just Horus för det finns ju redan en lång Taranis-tråd. Alla Horus-sändare levereras f n med FrOS och inte med OpenTX.
Roger
Förvisso, men nu gäller detta uppgradering och byte till en Horus även om det inte framgick, och mig veterligen levereras ingen Frsky radio med OpenTX. Det är väl en högst relevant fråga i den här tråden, eller har jag fel?
Absolut att Horus-frågor hör hemma här men Horus levereras inte med OpenTX utan det operativet levereras bara till Taranis-modellerna. Om du är på G att köpa en Horus X10/X10S så finns fortfarande bara betaversioner av OpenTX, s k Nightly Builds, bara så att du är medveten om detta.
Roger
Ni som har hängt med i OpenTX och kan det hela. Behöver lite hjälp inför ev uppgradering.
Jag har en Taranis x9D v1 med OpenTX version 2.0.20. Denna och alla mina mottagare körs i "International mode". Om jag nu införskaffar en ny radio som är EU flashad och körs i fw 2.2 (som väl är senaste) kommer jag behöva flasha om alla mottagare till EU eller är det bara att flasha radion med International fw? Men även då måste jag flasha om mottagare om jag vill/måste upp på 2.2? Är detta rätt uppfattat?
Jag hängde med till en början och uppgraderade vartefter men tappade taget om det för ett antal år sedan och har sedan bara kört vidare och varit glad...
Har gjort samma ”uppgradering”, gått från Taranis till Horus X12S.
Förutom andra skillnader så tycker jag personligen att Horusen är betydligt trevligare att spaka.
Som nämnts så kommer den med FrOs.
Tänk på att först uppgradera FrOs till 1.2.25 eller senare för att uppgradera mjukvaran i RF-modulen, IXJT tror jag den heter. Det var lite strul med vissa enheter i början, lika bra att va säker. Det görs i ett separat steg 2 i FrOs uppgraderingen. Allt finns på nätet/tuben.
Sen är det bara att trycka i OpenTx 2.2 via Companion 2.2 (i X12S, annars se McRegors anmärkning)
Har kört OpenTx i Horusen och tycker det är kanon. Enklare i menyerna är på en Taranis men basfunktionerna känns igen...
Fått nåt mystisk fel på horusen12s. Står emergency mode,på skärmen Ock varnar för lågt batteri
Får upp opentx ibland. Sen emergency mode igen. Batterit nyladdat.
Thomas - såg nån grej på github om Emergency Mode på OpenTX och att det bl a kunde ha nåt samband med extern modul. Har du en extern modul i ? Och har du aktiverat den i nåt modellminne ?
Du kan ju söka vidare på nätet - borde finnas några ledtrådar...
Kör inte OpenTX på min Horus så jag har klarat mig ifrån sådana fel.
Roger
Fått nåt mystisk fel på horusen12s. Står emergency mode,på skärmen Ock varnar för lågt batteri
Får upp opentx ibland. Sen emergency mode igen. Batterit nyladdat.
Nån som vet vad som hänt.
Mvh Thomas
Kör också Open Tx (2.2.1) på min, har inte haft det problemet
Hej
Funderar på att köpa en Horus 10S!
Har en 12:a nu men tycker den är lite tung! I övrigt är det en superfin radio!
Ni som har Horus 10:or, vad har ni för erfarenheter? Kommer att köra FrSky egen programvara! Är van vid den från min 12:a
Kommentar