Tack Uffe_46, det är svårt att hitta OpenTX 2.2 för horus utan tydlig index.
FrSky HORUS
Kollaps
X
-
Ny version av Open TX släppt Har inte prövat än men ser ut som den har stöd för modell editering i datorn för Horus
Kommentar
-
Har lagt in RC9 i min Horus nu och importerat modellerna från min Taranis, verkar lovande men har inte bundit upå och testat någon modell än, de t man skall tänka på är att kryssar in masstore rutan under settings (se bild)och klickar på check for updates efter det
Lite konstigheter blev det vid importen från Taranis, under input kom någon konstig offset in (se bilder), den finns inte med i poppuppen raderar man raden och gör om blir det ok
Kommentar
-
Förlåt en kanske dum fråga men varför gör man så? Och vad är förresten vitsen med "mass storage"?Har lagt in RC9 i min Horus nu och importerat modellerna från min Taranis, verkar lovande men har inte bundit upå och testat någon modell än, de t man skall tänka på är att kryssar in masstore rutan under settings (se bild)och klickar på check for updates efter det
[ATTACH=CONFIG]61468[/ATTACH]/LeifKommentar
-
Kanske inte så dum fråga när man tänker efter, jag var nog inte riktigt tydlig tidigare, tydligen finns inte usb förbindelse mellan OpenTX och Horus med i grund flashen, men om man bockar i den rutan och kör check för uppdate så kan man ladda ner flashfilen "opentx-horus-massstorage-en-2.2.0N361.bin" Om sen flashar Horusen med den så funkar det att editera och ladda ner modeller från OpenTXKommentar
-
Ny version av Optetx igen Nu Rc10 http://www.open-tx.org/2017/01/27/opentx-2.2.0RC10, men bla fixat till importen från Taranis som jag skrev om i ett tidigare inläggKommentar
-
I avvaktan på en bättre lösning gjorde jag på detta sätt:
* Normalt har jag "Dual rate" för alla roderytor kopplade till samma switch - samma här.
* Flapsen la jag på en 3-läges switch där "läge 1" är utan flaps, "läge 2" flapsen halvt utfällda och "läge 3" flapsen fullt utfällda.
* På Horus kan man ha 5 dualrate-lägen så jag använde "Dual rate 4" för höjdrodret så att den är aktiverad samtidigt som läge 2 för flapsen och därmed kunde jag sätta lämplig offset på höjdrodret (dykroder). F ö samma dual-rate som normala flygläget.
* På motsvarande sätt satt jag "Dual rate 5" för höjdrodret så att den är aktiverad samtidigt som läge 3 för flapsen (fulla flaps) och därmed kunde jag sätta lämplig offset på höjdrodret (dykroder) även vid detta flaps-läge. F ö samma dual-rate som normala flygläget.
Kanske inte den smartaste lösningen men jag hittar märkligt nog ingen möjlighet att påverka höjdroder-funktionen när man aktiverar flaps. Det borde verkligen finnas och i bästa fall är det nåt jag missat - så tipsa gärna.
RogerKommentar
-
Är lätt fixat i opentx!
Skickat från min iPhone med TapatalkEn dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!Kommentar
-
Jag vet att du skulle välja ett annat sätt i opentx och i Futaban. Kunde bara inte låta bli att kommentera eftersom jag är ett opentx fan[emoji106]
Skickat från min iPhone med TapatalkEn dag utan att ha lärt sig något nytt är en förlorad dag!Kommentar
-
Opentx 2.2 RC 11 är släppt
Kommentar
-
Och nu är Opentx 2.2 RC 12 är släppt. :applouse:
Kommentar

Men det var inte det min fråga gällde...
Kommentar