FrSky Horus X10S

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ivve
    • nov 2006
    • 736

Hej alla förståsigpåare !

Har en tre m seglare med Vstabbe där ena rodret beter sig underligt när jag använder butterfly. Jag har programmerat in höjdcompesation som på höger halva funkar som det ska, men vänster vill först gå upp några mm innan det går ned. Dessutom går inte hastigheten att ställa in. Tvä sec. på höger funkar bra men ej vänster där förblir det oo.oo. Alla inställningar gör jag med hjälp av kurvor.
    Kan det vara nån bug i mjukvaran eller gör jag något fel. Inställningarna är helt identiska för bägge rodren ! X10 / open tx

Tacksam om någon ligger inne med en lösning. / Ivve

Kommentar

• pernstig
      • nov 2006
      • 1184

Ursprungligen postat av ivve
      Hej alla förståsigpåare !

Har en tre m seglare med Vstabbe där ena rodret beter sig underligt när jag använder butterfly. Jag har programmerat in höjdcompesation som på höger halva funkar som det ska, men vänster vill först gå upp några mm innan det går ned. Dessutom går inte hastigheten att ställa in. Tvä sec. på höger funkar bra men ej vänster där förblir det oo.oo. Alla inställningar gör jag med hjälp av kurvor.
      Kan det vara nån bug i mjukvaran eller gör jag något fel. Inställningarna är helt identiska för bägge rodren ! X10 / open tx

Tacksam om någon ligger inne med en lösning. / Ivve
      Har du möjlighet visa hur ditt upplägg ser ut?
      /Leif

Kommentar

• ivve
        • nov 2006
        • 736

Ursprungligen postat av pernstig
        Har du möjlighet visa hur ditt upplägg ser ut?
        Hur gör jag det enklast ?

Kommentar

• pernstig
          • nov 2006
          • 1184

Om du använder Dropbox kan du spara .otx-filen från Companion och lägga i Dropbox "Public". Skapa sedan en länk till filen (högerklick>kopiera dropboxlänk) och klistra in här i forum.

Edit: Filen ska läggas direkt i Dropbox>Public och inte i en egen mapp!
          Här ett exempel:
          Senast redigerad av pernstig; 2020-08-25, 18:14. Anledning: Rättelse
          /Leif

Kommentar

• Peter1
            • maj 2013
            • 231

Och nu kommer en ny Frsky Tandem X20 Och ännu ett nytt operativsystem Ethics
            https://www.facebook.com/lior.zahavi...66206030097436Klicka på bilden för större version

Namn: frsky.jpg
Visningar: 1
Storlek: 70,1 KB
ID: 513352

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
              • 7676

Vem kör en kurs i dataprogrammering??

:sarcastic:
              Retroholic!

Kommentar

• AlveH

• maj 2015
                • 109

Verkar inte som om man behöver vara en fena på dataprogrammering
                om man väljer en Tandem X20 med operativsystemet ETHOS.
                Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite sugen.
                Verkar som (är inte säker) man kan använda äldre mottagare (D8 mode) med hjälp av modulen XJT Lite.

Kommentar

Arbetssätt...