I dag kom en stoor kartong med Yak!*Äntligen premiärad*

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaEk
    • aug 2007
    • 411

Hej!

Nej, sluta inte skriva, tänkte bara att i framtiden så kan den ju denna tråd vara svår att hitta, lättare att hitta en byggtråd om den ligger i byggdagboken.

Men ha kvar den här du om du vill.

Kommentar

• Tobbe O
      • maj 2006
      • 1431

Då får den nog ligga kvar, tills någon moderat flyttar den :o

Kommentar

• Snickarjävel´n
        • aug 2006
        • 1927

Bahh de e ju en YAK så flytta den till "AjaBaja burken" istället :lol:

Nä då , kläm fram en massa bilder bara så kan den väl ligga här

Kommentar

• Tobbe O
          • maj 2006
          • 1431

I kväll blir det nog tunnt med bilder men der kommer....

Kommentar

• wesse
            • maj 2007
            • 5864

det va den längsta tråden jag skådat i hela mitt liv herrejessus ska det va så svårt o få ihop en gammal yak ...har hjärncellerna fryse fast på dig Tobbe...om jag hade byggt denna så vore den smälld för länge sedan men alla kan ju inte vara som mig(tur det) se nu te o bygg färdigt...Och en arf kan inte ligga i en byggtråd det begriper ju vem som helst...Arf står visst för typ nästan färdig för flygning men då är ju inte yaken inblandad i detta för det är ett sällsamt plan utöver allt sund förnuft...passar dig bra Tobbe...föresten har jag ätit tre semlor på en minut i dag...där snackar vi sällsamhet....

p.s jag har ingen yak :cry:

mvh wesse din helt normala sällsamme vän :lol:

Kommentar

• Sigun
              • aug 2007
              • 3942

Men Wesse de vet väl alla hur sävliga norrlänningar är .. de kommer ta långt in på nästa år innan han har den klar och vid den tiden lär den här tråden har mint 60 sidor att bläddra bland

Kommentar

• Tobbe O
                • maj 2006
                • 1431

Vadan all stress, ta det lungt för det är ju julhelg. Jag har ingen brådska att få ihop Yaken för jag har ju andra plan att flyga och den ska för den delen inte flygas fören snön är borta, och det lär nog dröja innan den är borta.

Idag premiärade jag min RCU-Bipe och den flög helt otroligt lungt och fint, men jag tycker ju int att dom där depron planen är nå riktiga plan direkt. Så därför flög jag mest CAP 232 60, synd bara att jag glömde kameran för det var ett underbart väder idag.

Wesse vet du inte vad ARF betyder.... AldrigRiktigtFärdig :badgrin:

Tre Semlor på en minut då måste det ha vart Snålands Semlor för dom är väl inte större än en N... ä Chokladboll :lol:

Sigun, norrlänningar sävliga! Då har du aldrig sett mig på hyvelbänken, brukar aldrig ta mer än fyra sekunder

Ha en riktigt God Jul, även om ni inte har en YAK.

Kommentar

• Snickarjävel´n
                  • aug 2006
                  • 1927

En sak som jag i all välmening funderar över , JR8711 ... 25kilo´s dragkraft eller har jag fel..? är där egentligen någon nytta med så stora servo??

Jag menar , håller allt annat runtom? Roderhorns infästning , roderna i sig mm mm?
                  Som jag tänker så ska alltså min grabb kunna hänga i roderna utan att dom ger vika :roll: eller går sönder :shock:

Storhetsvansinne eller bara aningen överdrivet för att vara säker på att servona räcker till??? Dom "stora grabbarna" brukar säga aningen större dragkraft än vikt på flyget...

Hur står det till egentligen?? Förklara för en som inte vet :cry:

Kommentar

• wesse
                    • maj 2007
                    • 5864

Ursprungligen postat av JonnyE
                    En sak som jag i all välmening funderar över , JR8711 ... 25kilo´s dragkraft eller har jag fel..? är där egentligen någon nytta med så stora servo??

Jag menar , håller allt annat runtom? Roderhorns infästning , roderna i sig mm mm?
                    Som jag tänker så ska alltså min grabb kunna hänga i roderna utan att dom ger vika :roll: eller går sönder :shock:

Storhetsvansinne eller bara aningen överdrivet för att vara säker på att servona räcker till??? Dom "stora grabbarna" brukar säga aningen större dragkraft än vikt på flyget...

Hur står det till egentligen?? Förklara för en som inte vet :cry:
                    Tobbe är en man av största vikt så det är en enkel förklaring tyck då jag :lol:

Kommentar

• Snickarjävel´n
                      • aug 2006
                      • 1927

Enkel ? Ja , men inte förklarande på nått vis.

Kommentar

• DrHanke
                        • maj 2006
                        • 5250

skulle gissa att JR8711 är det servot som är rekomenderat i manualen och alla tillbehör passar utan minsta "tjafs" på de servona å då brukar man vilja ha samma. Visst 25kg är nog lite i översta laget för denna maskin men som sagt JR8711 är ett nedrans bra servo och för att få ut max av denna maskin kräver ett servo som alltid kan leverera 100% exakthet alltid.

Rätt eller fel Tobbe?
                        //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• Sigun
                          • aug 2007
                          • 3942

Wesse är ledsen för att han inte har en YAK..

Kommentar

• Tobbe O
                            • maj 2006
                            • 1431

JR 8711 28,8 kg/6v overkill? Förmodligen! Men när jag nu efter många om och men och funderingar köpte en QQ Yak så bestämmde jag mig för att inte snåla på någonting.

Från början så tänkte jag köra 8711 bara på sidan och 8411 på övriga men när det bara blev en hundring dyrare totalt med 8711 "allaround" så slog jag till.

Det blev också billigare än med Hitec 5955 som också drar ca: 25 kilo.

På storhetsvansinne så svarar jag NEEEJ, men det känns skönt att veta att det inte sitter i servona

Jag vet att din grabb inte kan hänga i mina roder utan att dom går sönder, men det är helt omöjligt att rodren ska få så bra "fäste" i luften att dom går sönder under flygning med en 7,5kilos kärra.

Om du också vill ha 8711:or så fixar jag dem till mycket bra pris, till dig PDT_Armataz_02_43

Edit: jag tog sån tid på mig att skriva så ni var flera som svarade före mig.
                            Jag hoppas för allt i världen att ni inte sitter och tänker, den där Tobbe han lider nog av storhetsvansinne han.

Ni får läsa vad jag skrev och sen får ni fråga Wesse om resten, han kan nog rädda mig ur storhets träsket tror jag.

Ps. Varje Yak är en sällsam gåva

Kommentar

• wesse
                              • maj 2007
                              • 5864

fölåt mig men jag fullkomligt älskar o lägga mig i andras trådar där jag svarar på sånt som jag inte har en blekandes aningen om hoppas du inte får krupp på mig...
                              god jul på dig :lol:

Kommentar

• Snickarjävel´n
                                • aug 2006
                                • 1927

Ursprungligen postat av wesse
                                fölåt mig men jag fullkomligt älskar o lägga mig i andras trådar där jag svarar på sånt som jag inte har en blekandes aningen om hoppas du inte får krupp på mig...
                                god jul på dig :lol:
                                Ingen fara så länge jag blir klokare av svaren (vilken ibland kan vara svårt från dig men man får ett leénde på sina läppar iaf ).

TobbeO: Klarnade lite iaf , följd frågan blir således: Dom är ju ganska glada vid ström dom där 8711:orna , hur klarar mottagare mm sig eller du kommer köra nån form av powerbox?

Kommentar

Arbetssätt...