Ursprungligen postat av JonnyE
I dag kom en stoor kartong med Yak!*Äntligen premiärad*
Kollaps
X
-
Idag har jag skottat ihop så mycket pengar att det t.om räcker till att skämma bort DA:n med Aspen, ett snöfall till och jag köper en 2,4ghz radio :lol:Ursprungligen postat av NyrothIngen fara Torgny,Ursprungligen postat av T.SDu kanske ska provflyga i snön i alla fall,man vet ju aldrig med en DA
Mvh Torgny
Tobbe tjänar lite extra slantar genom att skotta sina grannars uppfarter.
Så han har råd att hålla sin DA med bensin :lol:
Underbara bilder Tobbe, jag förstår att det kan vara tungt om det inte försvinner till April, men denna ständiga blåst och regn vi har på ön ör inget vidare det heller.
Oavsett väder, här på forumet är det ju solskens känsla
// Nyroth
Föresten, Niklas brukar du köra med akrylat eller vanlig mack soppa :?:Kommentar
-
:wave:Ursprungligen postat av T.SDu kanske ska provflyga i snön i alla fall,man vet ju aldrig med en DA
Mvh TorgnyKommentar
-
Jag kör 95 okt mack bränsle med 2% av en kvalitets olja som Castrol TTS, Belray, Amsoil eller liknande. Andra kör akrylat bensin, även om jag inte tror det är något problem så vet jag att 95 mack soppa funkar ypperligt.
Föresten, Niklas brukar du köra med akrylat eller vanlig mack soppa :?:
De första 5 literna skall du dock köra din DA med en 2% mineral olja så ringarna finner sin plats.
// NNKommentar
-
det kommer o lukta hemskt om! Jag vet för jag har känt av yaklukt en gång i mitt liv o fy vedervärdigt va det stank :lol:Ursprungligen postat av Tobbe ODet var mest för att slippa bensinlukten i bilen och i huset som jag funderade på akrylat.
Men kanske om man tömmer tanken och startar motorn och kör torrt i systemet så luktar det inte om den.
klipper film med byggråd till dig nu...Kommentar
-
Hej Tobbe har alltid kört på aspen men 4 takts varianten o blandat i olja själv oftast castrol TTs..Att ja inte kör den färdig blandade beror på att dom få olje stänk som blir är besvärligare att få bort "min egen uppfattning"..Vanlig mack bensin var väldigt länge sedan ja provade men det luktade så härligt i bilen till o från fältet och att det luktade som en moppe verkstad i hobby rummet..Bättre eller sämmre ingen aning,men ja kör mina motorsågar på aspen o dom plågar ja betydligt mer än va ja gör med mina gamla 3w...
Men du får säkert lika många åsikter som personer du frågar...
Mvh TorgnyKommentar
-
Tjena Tobbe!
Köpa bensin??? Det är bara att ta lite ur det som puttrar i garderoben, i med 3 ampuller omega3. då får både du å motorn det gott!! Skämt å sido. det är något som jag oxå funderar över, Bensin vill ju lukta en hel del! Inte kan man lukta skoter hela året!! Något bätter måste finnas. Bilen blir ju fördärvad eller då får man låta bli att kopla lös skotersläpen!
Den blir läcker den där yaken!
PS, fick min YS170DZ.... Vadå 110SSSS! :badgrin:Kommentar
-
Mycket tveksam man får gasa så mycket när man hovrar o då drar det bensin...så småland....tror inte det....Ursprungligen postat av Tobbe OFick precis veta att piloten på filmen är av smålänsk härkomst, det förklarar ju varför han inte hade tankat fullt :lol: :lol: :lol:Ursprungligen postat av T.SDu kanske ska provflyga i snön i alla fall,man vet ju aldrig med en DA
Mvh Torgny
Stannade motorn o ja som trodde att den inte orkade :lol: :lol: :lol:Kommentar
-
Puttrar i garderoben PDT_Armataz_02_40Ursprungligen postat av monchTjena Tobbe!
Köpa bensin??? Det är bara att ta lite ur det som puttrar i garderoben, i med 3 ampuller omega3. då får både du å motorn det gott!! Skämt å sido. det är något som jag oxå funderar över, Bensin vill ju lukta en hel del! Inte kan man lukta skoter hela året!! Något bätter måste finnas. Bilen blir ju fördärvad eller då får man låta bli att kopla lös skotersläpen!
Den blir läcker den där yaken!
PS, fick min YS170DZ.... Vadå 110SSSS! :badgrin:
Jo ja tackar YS 170DZ tog du den från gubben Hiroshi?
Ska man köra YS 170 så kan det nog behöva puttra en och annan panna i garderoben
Kommentar
-
Min tanke är att köra Aspen 4-t och blanda olja själv för om det börjar lukta moppe i huset så blir nog både jag och Yaken vräkta.Ursprungligen postat av T.SHej Tobbe har alltid kört på aspen men 4 takts varianten o blandat i olja själv oftast castrol TTs..Att ja inte kör den färdig blandade beror på att dom få olje stänk som blir är besvärligare att få bort "min egen uppfattning"..Vanlig mack bensin var väldigt länge sedan ja provade men det luktade så härligt i bilen till o från fältet och att det luktade som en moppe verkstad i hobby rummet..Bättre eller sämmre ingen aning,men ja kör mina motorsågar på aspen o dom plågar ja betydligt mer än va ja gör med mina gamla 3w...
Men du får säkert lika många åsikter som personer du frågar...
Mvh TorgnyKommentar
:finga:
Kommentar