I dag kom en stoor kartong med Yak!*Äntligen premiärad*

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tobbe O
    • maj 2006
    • 1431

Ursprungligen postat av JonnyE
    Hihihi Tobbe ...... jag har en DL som inte tjuvstannar du kan få köpa :finga:
    Även den bästa Kinakopian stannar också utan soppa :badgrin: :badgrin: :badgrin:

Kommentar

• Tobbe O
      • maj 2006
      • 1431

Ursprungligen postat av Nyroth
      Ursprungligen postat av T.S
      Du kanske ska provflyga i snön i alla fall,man vet ju aldrig med en DA

Mvh Torgny
      Ingen fara Torgny,
      Tobbe tjänar lite extra slantar genom att skotta sina grannars uppfarter.
      Så han har råd att hålla sin DA med bensin :lol:

Underbara bilder Tobbe, jag förstår att det kan vara tungt om det inte försvinner till April, men denna ständiga blåst och regn vi har på ön ör inget vidare det heller.

Oavsett väder, här på forumet är det ju solskens känsla

// Nyroth
      Idag har jag skottat ihop så mycket pengar att det t.om räcker till att skämma bort DA:n med Aspen, ett snöfall till och jag köper en 2,4ghz radio :lol:

Föresten, Niklas brukar du köra med akrylat eller vanlig mack soppa :?:

Kommentar

• wesse
        • maj 2007
        • 5864

Mvh Torgny
        :wave:

Kommentar

• Tobbe O
          • maj 2006
          • 1431

Jo du Wesse, nu när du vet att jag postat propellern till dig så går det bra att va kaxig igen Har du hört talas om bränder i postens lådor :badgrin: :badgrin: :badgrin:

Jag säger som Niklas "tur att det är solskenskänsla på forumet" iaf

Kommentar

• Nyroth
            • maj 2006
            • 721

Föresten, Niklas brukar du köra med akrylat eller vanlig mack soppa :?:
            Jag kör 95 okt mack bränsle med 2% av en kvalitets olja som Castrol TTS, Belray, Amsoil eller liknande. Andra kör akrylat bensin, även om jag inte tror det är något problem så vet jag att 95 mack soppa funkar ypperligt.

De första 5 literna skall du dock köra din DA med en 2% mineral olja så ringarna finner sin plats.

// NN

Kommentar

• Tobbe O
              • maj 2006
              • 1431

Det var mest för att slippa bensinlukten i bilen och i huset som jag funderade på akrylat.

Men kanske om man tömmer tanken och startar motorn och kör torrt i systemet så luktar det inte om den.

Kommentar

• wesse
                • maj 2007
                • 5864

Ursprungligen postat av Tobbe O
                Det var mest för att slippa bensinlukten i bilen och i huset som jag funderade på akrylat.

Men kanske om man tömmer tanken och startar motorn och kör torrt i systemet så luktar det inte om den.
                det kommer o lukta hemskt om! Jag vet för jag har känt av yaklukt en gång i mitt liv o fy vedervärdigt va det stank :lol:

klipper film med byggråd till dig nu...

Kommentar

• Tobbe O
                  • maj 2006
                  • 1431

Det var nog brakluft du kände eller så har du näsan för nära mun

Kommentar

• T.S
                    • sep 2007
                    • 155

Hej Tobbe har alltid kört på aspen men 4 takts varianten o blandat i olja själv oftast castrol TTs..Att ja inte kör den färdig blandade beror på att dom få olje stänk som blir är besvärligare att få bort "min egen uppfattning"..Vanlig mack bensin var väldigt länge sedan ja provade men det luktade så härligt i bilen till o från fältet och att det luktade som en moppe verkstad i hobby rummet..Bättre eller sämmre ingen aning,men ja kör mina motorsågar på aspen o dom plågar ja betydligt mer än va ja gör med mina gamla 3w...
                    Men du får säkert lika många åsikter som personer du frågar...

Mvh Torgny

Kommentar

• monch
                      • nov 2007
                      • 128

Tjena Tobbe!
                      Köpa bensin??? Det är bara att ta lite ur det som puttrar i garderoben, i med 3 ampuller omega3. då får både du å motorn det gott!! Skämt å sido. det är något som jag oxå funderar över, Bensin vill ju lukta en hel del! Inte kan man lukta skoter hela året!! Något bätter måste finnas. Bilen blir ju fördärvad eller då får man låta bli att kopla lös skotersläpen!
                      Den blir läcker den där yaken!
                      PS, fick min YS170DZ.... Vadå 110SSSS! :badgrin:

Kommentar

• T.S
                        • sep 2007
                        • 155

Ursprungligen postat av Tobbe O

Mvh Torgny
                        Fick precis veta att piloten på filmen är av smålänsk härkomst, det förklarar ju varför han inte hade tankat fullt :lol: :lol: :lol:
                        Mycket tveksam man får gasa så mycket när man hovrar o då drar det bensin...så småland....tror inte det....
                        Stannade motorn o ja som trodde att den inte orkade :lol: :lol: :lol:

Kommentar

• Tobbe O
                          • maj 2006
                          • 1431

Ursprungligen postat av monch
                          Tjena Tobbe!
                          Köpa bensin??? Det är bara att ta lite ur det som puttrar i garderoben, i med 3 ampuller omega3. då får både du å motorn det gott!! Skämt å sido. det är något som jag oxå funderar över, Bensin vill ju lukta en hel del! Inte kan man lukta skoter hela året!! Något bätter måste finnas. Bilen blir ju fördärvad eller då får man låta bli att kopla lös skotersläpen!
                          Den blir läcker den där yaken!
                          PS, fick min YS170DZ.... Vadå 110SSSS! :badgrin:
                          Puttrar i garderoben PDT_Armataz_02_40

Jo ja tackar YS 170DZ tog du den från gubben Hiroshi?

Ska man köra YS 170 så kan det nog behöva puttra en och annan panna i garderoben

Kommentar

• Tobbe O
                            • maj 2006
                            • 1431

Hej Tobbe har alltid kört på aspen men 4 takts varianten o blandat i olja själv oftast castrol TTs..Att ja inte kör den färdig blandade beror på att dom få olje stänk som blir är besvärligare att få bort "min egen uppfattning"..Vanlig mack bensin var väldigt länge sedan ja provade men det luktade så härligt i bilen till o från fältet och att det luktade som en moppe verkstad i hobby rummet..Bättre eller sämmre ingen aning,men ja kör mina motorsågar på aspen o dom plågar ja betydligt mer än va ja gör med mina gamla 3w...
                            Men du får säkert lika många åsikter som personer du frågar...

Mvh Torgny
                            Min tanke är att köra Aspen 4-t och blanda olja själv för om det börjar lukta moppe i huset så blir nog både jag och Yaken vräkta.

Kommentar

• monch
                              • nov 2007
                              • 128

Japp! Hiroshi, var väldigt snäll å lät mig köpa den! den ska få en mysig plats i min nya Oxalys från TScompsit. (F3A) bara de här yakarna blir fördiga så man kan börja bygga eller montera ihop!

Kommentar

• wesse
                                • maj 2007
                                • 5864

[ame="http://www.viddler.com/explore/wesse/videos/44/"]Viddler.com - Grattis Tobbe - Uploaded by wesse@@AMEPARAM@@http://www.viddler.com/player/31e970eb/@@AMEPARAM@@31e970eb/[/ame]

Kommentar

Arbetssätt...