Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
1 Provstart i den nybyggda glidbänken. Den består av glidskenor från lådisattser kök,,,,Går snorlätt!! Motorn startade lätt efter en sup och uppställd tomgång.. Gatt dämit vat det skakar på tomgång!!! Det gäller att göra motorfästet i plan starka! Körd inte läng pga högljudda skrik uppifrån inte fåglar,,, men därimot käringen som gallskrek i ren förtvivlan över röken och oljudet som steg upp till köket,, Råkade starta den i källaren :sarcastic:
Måste skaffa våg nu snarast ..varvräknare har jag "Laser punktare" ,, Klarar att mäta mina fläktar som varav 67000v
Så vidare inkörning väntar i morrn (ute)
Ja det ser värkligen ut som cola light i verkligheten också!! Men jag har blandat rätt är jag 100 på typ 3+ % ,den olja ja kör är kolsvart båtmotorolja från 1993! Jag köpte ju dunkvis då till v6- v8 monsterna, så Jag har ca 15lit kvar än:sarcastic: Sådan olja får man ju inte köra på sedan för dom fixar inte hög värme. dom är speciellt för båtmotorer som går alment kallare och relativt låga varv.
Nu har onkel Boost kört in motorn...(stendöv nu) Varvet slutade på 6600 med 23/8 propp Det måste väl vara bra med org ljuddämp? 6600v uppnåddes redan vid 1,5L urkört i bränsle!! Ingen skillnad efter 4L på toppvarvet. Men den gick allmänt finare på lägre varv. 6600v var med lite säkerhetsmarinal på högfartsblandningen , jag dog in den 15 min till och fick en pike på nästan 6650- 6700v. vet inte om det var för magert ? Det sista jag gjorde4 var att dra ur den i detta ev snåla läge och rykte ur tändningen på full gas. På så vis får man en exaktare avläsning på stiftet. Måste vänte till motorn kallnat innan man skruvar lös stiftet , man ska inte skruva lös stift med varm motor för då kan gängorna flyga!!
Sä nu är det bara att skruva lös cyllen och starta slipa :thumbup: Jag ska först göra en snikportning som inte förkortar livslängden och se hur mycket det gör. Då rör man inte bredder på portar ,,Jag bara lite specialare i bef kanaler och lite annat hyss. Skulle ju vara bra om det går att välja 2 vers på hur hårt vässat man vill ha, ..
Bilder,,,filmer??? Detta här är ju Boost"s Aria 51 = topphemmligt.
Nu har jag fräst ur ett mindre aluminiumtag.. Den snikportning som jag tänkte göra gick bort pga mystiska kanaler org, jag ansåg att det var lönlöst att följa orginal kanal . Så nu fick jag göra en radikal portning som endera fungerar så in i H bra eller så får jag köpa en ny cylinder:sarcastic:
Trotts våldsamt omslip så har jag högst tagit bort 10% av anliggninsyta cylinder. Ska testa den väldigt grovt tillslipade cyllen i morrn , Det kommer bara ge en fingervisning för cyllens fot är nu en hel del större i kanalerna än vevhuset .måste senare anpassas till varandra.
Ska gå och ta en bild dåra på 20 m håll i mörker:sarcastic:
Nu är den körd med stegt 1 portningen men gick genast till steg 2 för den första var verkningslös som förväntat, steg 1 är bara grundläggande för all annan portning så att säga. Man ser helt enkelt till att förgasaren har max flöde ut till insugskanaler och genom kanaler. På steg 2 så ändrar jag bredd på portar både insug och utblås . Detta gav då märkbart rappare motor...den svarar snabbare på gasaen och känns råstarkare i samma reg som org, En fördel till man får är att den går mycket Finare i hela registret lugnare tomgång och lättare att ställa in förgasaren (inte så kännslig) Slutvarvaet tror jag inte vart högre..Soljäkuln sabbade laserpunkten:( Skulle ställa bilen för solen,,,jaha då hittar jag inte bilnycklarna:( Så nu är jag less!!.. Men men ska mäta varvet senare, skulle uppskatta effektvinsten till minst 10% Från tomgång till 6600v. Ska först nu i dag utan vidare portning byta till cm6 ngk för att se vad som händer. Nästa steg blir ytters försiktig höjning av portar, Kommer ta 1mm kör 1mm kör 1mm kör ja ni fattar tills någon nackdel uppträder ex för stor förlust på gassvar på lågt varv. Förhoppningsvist ska då slutvarvet följa med uppåt..
Kommentar