Men va fan Bokis , Heavy duty säger väl allt , hade det varit kina prylar så hade tillägget "super extra" oxå vatt med.
ASM Lancaster
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Heavy duty,jojo..
Kan ju ha fel men vill gärna prova nåt annat.
Lyckades igårkväll få ställen att gå kanske 105 grader så jag tror jag provar mina indienställ i den..
Ett par bilder:
Många sladdar eré,på bilden syns också servot som sköter bombluckan..
Det där är var man sätter motorgondolerna,i detta fall en innermotor så ställen ska dit oxå..
Stack dit en gondol så att (om man vill alltså) kan se ungefär hur det funkar..+ div. färdiglimmade kåpor och en fin sortering i lådan..
Div. saker i andra ändan av lådan(för o fylla ut inlägget) ..Tyvärr är spinnrarna för tvåbladigt så jag får väl försöka hitta några som är trebladiga och som ser ut som äggkoppar.// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Heureka!
Jag hade inte en susning om att det gick o skifta oken i Robartmekanismerna 180 grader men det funkade ju lysande!
Så nu har jag ställ på den,väntar på ställbenen bara..
Elgiganten från Spillan hoppas jag hjälper mig med ställ-luckorna,jag är usel på sånt dessvärre..
Tog en filmsnutt som föreställer bombluckor som funkar men som ska fifflas lite med i form av stopp som de ska gå emot i stängt läge..
Ett par träklossar kanske,ditlimmade?
Fortsatte filma höjdroderlinkaget som jag gillar,kort linkage,smutt!
Så det går framåt ialla fall!
// Bokis
-
Se där ja!
Ellalergin är nära,prylarna kommer att avhämtas på Statoil ikväll efter jobbet..
Har kontaktat F:a Hallbergs Ampere o Rök för tips om hur man undviker bränder m.m efter avslutad installation!
Hans tips är ovärderliga för en el-inkompetent person som mig..
Har förvarnat frun om att frukost och lunch serveras i byggboden imorrn och framåt kvällen så ska det pyntas i Hobbymässan!
Kommer o bli tjusigt under ledning av doktorn..// Bokis
-
Återkommen från Hobbymässan(jag tyckte det var trevligt!) och en arbetsdag så dök jag ner i "boa" för o fortsätta monteringen..
Kameran kommer med ner innan jobbet imorrn men det som är gjort nu är följande:
1. Kablar
2. Mera Kablar
3.Ytterligare kablar
4.Ett par meter kabel till.
5 Lödning av ovanstående
5:Kapning av gängstänger M4 i drivor och ett himult skruvande,borrande m.m..
Resultatet av all det där är att nu sitter elmorötterna på plats med kablar o snabbkopplingar, hela vägen fram till nosen..
Måste säga att jag gillar H.K:s nya elkopplingar,går galant o koppla ur o i vingarna med dessa..
Är ännu inte besviken på något i satsen,tycker det har varit skoj så här långt..
Och ett stort tack till Gurun från Spillan,många bra tips om vad som ska köpas så det blir rätt från början..
Accarna är på väg,4 st 4-cells 5000 MaH accar så fasen vet om den inte ska provflygas innan vinternför o se om den gör det bra så man kan fortsätta med det sista pillret i vetskap om att den flyger..
Det är en del kvar o göra men flygklar kan den bli nu ganska omgående..
Som sagt: ett par bilder på röran imorrn kanske?// Bokis
-
Bilder:
Den första föreställer en DrHanke
Han e söt!
Den andra föreställer "Tiny Adder" alias Andreas.
Hade bilderna i kameran så de hamnade här...
Den tredje är motormontaget,sitter där de ska nu.
Lägg särskilt märke till ansträngningarna jag har gjort för o undvika att fota röran runt om bygget.
Det finns säkert bättre o mer avancerade sätt att få dit motorerna men det här tror jag funkar för mig.
Pluralis,d.v.s en sida....
en växande hög med kablar.
Fartreglagen hamnar i nosen tillsammans med 2.2 kg accar och jag fick i tid reda på att man inte kan ha +- ut till reglagen som jag tänkte stoppa i motorgondolerna så det blir givetvis 3 kablar från nosen och ut till varje morot..Tack för tipset Guru!
Underkåpan sitter på sin plats..Tog den här bilden för o visa att genomsläppet av luft är bra om någon skulle känna sig hugad och köpa en slik o stoppa ett gäng med fyrtaktare i den..
Morgonens jobb var o löda igen,4 st fartreglage med snabbkopplingar,det tar sin tid men jag hoppas det ska funka..
Ser fram emot landställsbenen,de som sitter där är ju för o ha nåt o ställa den på,jag tror att den här kärran kommer att bli läcker,helt i min smak!Senast redigerad av bokis; 2010-09-28, 09:04.// Bokis
-
Var tvungen att sätta ihop den för o se hur det blev..
Resultat:
Börjar se ut som en Lancaster
Jag är flygsugen!
Alla torn innehåller lavetter och det hänger med nåt i satsen som liknar eldrör..men det blir en senare fråga..
Nu till jobbet och i morrn så blir det lite elmätningar för o se vad det blir för proppar..
Givetvis kommer Gurun och styr upp det hela ,allt annat är uteslutet!// Bokis
-
Gurun har varit här och välsignat!
Vi mätte proppar o strömmar o watt o vete fåglarna men det verkar bra.
Tack o Guru för din visdom o din utlånade acce!
När Gurun lämnat byggnaden så for hans lärljunge iväg till Posten för det visade sig att PAKETET! med accar låg där..
Sen blev det löda igen och få till placeringen av dessa så imorrn ska det "taxas" lite för o se var den tar vägen..
MUMS!// Bokis
-
Sådärja!
Nu står den ute på egna(felaktiga) ben i solen,vilken höstdag det verkar bli!
C.G blev i stort sett perfekt med 2.2 kg accar i nosenoch den ser faktiskt ut som den kan flyga..
Taxa var det men innan dess några foton så man har nåt att minnas utifall.:blush:
Misstänker att jag får svårt o hålla dyken,får se vad som händer..
Just nu är det helt vindstilla,skulle vara trevligt med liiiite vind om den skulle hoppa upp plötsligt,blir så mycket trevligare o få ner den då..
Lite memorablia:
// Bokis
-
Grym!! :thumbup:
Ser fram mot DrHankes film med Lancaster och Ivves B-17 i formation!Kommentar

Kommentar