Hybridos Version.2

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jonols
    • nov 2009
    • 168

Baua, det är helt min melodi. Man tager vad man har... och så bygger man ett flygplan av det!

Fortsatt lycka till med bygget!

MVH
    Jonas

Kommentar

• Baua
      • nov 2009
      • 856

Såååååååå saaaaaaaktaaaaaaaaa

Bygget går sakta, har haft lite för mycket resor med jobbet sista tiden.
      Bägge insugen har nu limmats på plats, samt att det ena nästan är
      färdigspacklat. Nu ska det andra insuget få smaka på friggospacklet, sen ska det slipas.
      Efter det ska Canarderna modifieras och monteras. Känner för övrigt att det börjar bli lite trångt i garaget också.

Hils
      Magnus
      Bifogade filer
      Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:

Kommentar

• Baua
        • nov 2009
        • 856

Lite till!

Hej alla!

Så var det dags för sista spackelslipningen, innan limning av Canarderna mot de nygjorda insugen kunde påbörjas. Nu börjar Hybridos ta form, och likheten med originalet kan skönjas, i alla fall lite grann. Målningen kommer att påbörjas så sakterliga. Hon beräknas att vara helt klar under julhelgen. Jag har ju tidigare skrivit att hon inte ska maidas med målningen klar, just för att många målningstimmar kan gå åt helv... vid en eventuell crash. Men att skicka iväg henne naken känns inte heller bra, så målning får det bli innan maiden. Lite bilder blev det också. På en av bilderna ligger Hybridos.2 brevid storebror i skala 1/8. Har också fått hem 120mm fläkten som ska få husera i 39an, som ska färdigställas efter Hybridos.2

Hils
        Magnus
        Bifogade filer

Kommentar

• Baua
          • nov 2009
          • 856

Hej alla, here we go again!

Ett tunt lager av epoxy har lagts på Hybridos 2nd edition, detta för att hon inte ska smälta till en friggeklump när lackeringen av henne sätts igång på allvar. Sprayade också på 1 tunt lager med Humbros Acryllack, som även användes till numero uno. Att lägga på ett lager lack hjälper till att ta fram eventuella ojämnheter, som kan slipas bort när färgen har torkat. Jag upplever Humbros produkter som bra, men burkarna tar slut fortare än Franz Klammer åkte störtlopp när det begav sig. I övrigt kommer fokus nu läggas på montage av ställen till Hybridos. Även denna gång blir det en hemmagjord dubbelmontage variant alá Viggen original. Har också börjat laborera lite med fläktmontaget i 39.an:thumbup:
          Bifogade filer
          Senast redigerad av Baua; 2010-12-13, 18:41.

Kommentar

• jonols
            • nov 2009
            • 168

Heja heja!!!

Kommentar

• Kennerdahl
              • dec 2010
              • 468

Fantastiskt bygge! Några modefikationer och ett helt annat flygplan framträder.. : )

Måste bara fråga vart du köpt Mirage 2000 faomin? AP?
              mvh Kenny

Go big, fly fast, be awsome! :thumbup:
              www.youtube.com/kennerdahl
              www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• Baua
                • nov 2009
                • 856

Hej Kenny!
                Kul att du gillar bygget!
                Miragen är köpt från robotbirds i England.
                Flyger själv på Tullinge, så framåt vårkanten ska hon maidas där.

Hils
                Magnus

Ursprungligen postat av Kennerdahl
                Fantastiskt bygge! Några modefikationer och ett helt annat flygplan framträder.. : )

Måste bara fråga vart du köpt Mirage 2000 faomin? AP?

Kommentar

• Baua
                  • nov 2009
                  • 856

Hej alla!
                  Idag har humbrolburkar innehållandes diverse gröna kulörer inhandlats.
                  Målningsarbetet är faktiskt riktigt roligt.
                  Bifogade filer

Kommentar

• Kennerdahl
                    • dec 2010
                    • 468

Ursprungligen postat av Baua
                    Hej Kenny!
                    Kul att du gillar bygget!
                    Miragen är köpt från robotbirds i England.
                    Flyger själv på Tullinge, så framåt vårkanten ska hon maidas där.
                    Gör du, va kul!
                    Om du vill kan du gå med i gruppen "Tullinge Modellflygare" slipper jag va helt ensam..
                    Tänkte besöka fältet i söndags men de va så mycket snö på vägen ut så underredet tog i satte.. revisit i april kanske..

Vad är det för storlek på Miragen? något i den här stilen? Vad fick du ge för den?
                    mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• Baua
                      • nov 2009
                      • 856

Det är en likadan modell, som jag har. Flyger riktigt fint faktiskt, har en kompis som flög sin på 8s i 220km/tim.
                      Visserligen inte med originalfläkten, men ändå. Jag har en obyggd Mirage som är ny i kartong. Vill du kan du få köpa den för en 1000 lapp. Hade tänkt att använda den som en framtida reservdels kärra till Hybridos, men känner att jag just nu har lite andra Viggenutmaningar framför mig.

Hils
                      Magnus

Ursprungligen postat av Kennerdahl
                      Gör du, va kul!
                      Om du vill kan du gå med i gruppen "Tullinge Modellflygare" slipper jag va helt ensam..
                      Tänkte besöka fältet i söndags men de va så mycket snö på vägen ut så underredet tog i satte.. revisit i april kanske..

Vad är det för storlek på Miragen? något i den här stilen? Vad fick du ge för den?
                      http://www.autopartner.se/mirage-200...931-c-565.aspx

Kommentar

• Kennerdahl
                        • dec 2010
                        • 468

Om jag vill! Jag har gått ner mig helt i EDF-träsket så allt är välkommet.. skicka ett PM till mig gör vi affär!

Ursprungligen postat av Baua
                        Det är en likadan modell, som jag har. Flyger riktigt fint faktiskt, har en kompis som flög sin på 8s i 220km/tim.
                        Visserligen inte med originalfläkten, men ändå. Jag har en obyggd Mirage som är ny i kartong. Vill du kan du få köpa den för en 1000 lapp. Hade tänkt att använda den som en framtida reservdels kärra till Hybridos, men känner att jag just nu har lite andra Viggenutmaningar framför mig.

Hils
                        Magnus
                        mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• Baua
                          • nov 2009
                          • 856

Hybridos börjar ta form!

Nu har hybridos fått sig en omgång av lite mörkare grön kulör, har även lagt på lite fält med ljusare grönt också. När man ska få fram rätt stuk på cammon tycker i alla fall jag att det är lättare att foga samman camouflaget med penseln, om man har förberett med lite strösprutning med burken först. Om resultatet blir bra, tja det kommer nog duga för mig men det är många timmars målningsarbete kvar ännu. Lite bilder blev det dock med deltan provmonterad.

Hils
                          Magnus
                          Bifogade filer

Kommentar

• Baua
                            • nov 2009
                            • 856

Los friggospacklos!

Säg den glädje som varar! När man sprayar på mörka kulörer på ett underlag, brukar diverse ojämnheter komma fram, så även här. Därefter var det bara att plocka fram friggospacklet igen för att trolla bort ojämnheterna. Lite överdrivet kanske, men har man lagt ner både själ och tid i bygget, även om det är i gulbältesklassen, kan man väll lika gärna göra det ordentligt. Man får ju inte direkt bråttom till fältet, när man tittar ut genom fönstret, he he! Nej, timmarna kan allt läggas på lite byggande, spacklande och målande i stället.

Hils
                            Magnus
                            Bifogade filer

Kommentar

• Kennerdahl
                              • dec 2010
                              • 468

Synd att det inte blev perfekt yta i första läget men ser ut som du har läget under kontroll..
                              Ser att du har en Lander EDF också, syns inte riktigt vad det är för variant men de kanske du kan berätta?
                              När jag ändå är så frågvis kan jag ju fråga vad du använder för setup i övrigt?
                              mvh Kenny

www.vimeo.com/kennerdahl

Kommentar

• Baua
                                • nov 2009
                                • 856

Lite målning!

I kväll har det blivit lite målningsarbeten på Hybridos.
                                Inget mer att säga om det.

Hils
                                Magnus
                                Bifogade filer

Kommentar

Arbetssätt...