Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Sig CUB 1/4 "Clipped Wing" Pinnabygge.....
Hej Micke, jag skall ju ha en 26cc bensin i min Cub, bensinarna blir värmaren så jag vill ha en kåpa i epoxy som tål värme bättre än plastkåpan som kommer med i byggsattsen.:thumbup:
Hej Micke, jag skall ju ha en 26cc bensin i min Cub, bensinarna blir värmaren så jag vill ha en kåpa i epoxy som tål värme bättre än plastkåpan som kommer med i byggsattsen.:thumbup:
[QUOTE=Corsair;241599]Hej, nu är kåpan urtagen ur formen, lite pill var det.. Nu får den stå och torka ordentligt.
Om någon behöver en 1/4 SIG Cub-kåpa här av dig..:girl_cray3:QUOTE]
Ser jättefin ut Janne. Lägger en beställning omgående. Har ännu inte kommit igång med min C/W cub men inom ett par veckor skall nya byggbordet vara klart och då jäklar. PM:a mig om pris etc.
mhv /Kurt
Hej, nu är kåpan urtagen ur formen, lite pill var det.. Nu får den stå och torka ordentligt.
Om någon behöver en 1/4 SIG Cub-kåpa här av dig..:girl_cray3:
Hej.
Jag har gjutit en kåpa till min Rans, men gjort den på en plugg och slipat utsidan någorlunda slät och spacklat lite.
Fråga Vad använder du för väv och hur många lager? Jag använde 50gr väv och efter två lager kändes det sladdrigt så det blev två till. Laminerade med biltemas lamineringsepoxy. Rätt fel?
Vad jag har förstått utifrån att ha jobbat lite med lamineringsepoxy på en båt så är epoxy lite mjukare än polyester i härdat tillstånd. Men epoxy är ju som mycket trevligare att jobba med.
Sig CUB 1/4 "Clipped Wing" Pinnabygge.....
Hej, nya bilder på Cuben...
Nu är det igång, har jobbat på några dagar med kärran....:sarcastic:
Bandsågen har gått i full fart... Lite bilder....:ciao:
Hej Janne och skoj att du är tillbaka. Ser ut som om vi kommit lika långt i bygget, började på ena vinghalvan igår så den skall nog flyga i år. Har funderat på motorkåpan och jag kommer nog att använda orginalet alternativt försöka att gjuta en i gipsform som Thomas i en annan byggtråd http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...RF-er.../page3. Din gjutform är för fin för att jag skall göra mina första stapplande steg i gjutningens konst och kanske sabba den (chicken out :blush: ).
Kommentar