Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Då har det blivit lite roder och stötstänger, stötstänger i kolfiberrör och M3 linkar, 42 kg servokraft till höjd borde väl räcka.
Jag är inte riktigt tillfreds med nosbenet så det har jag börjat att byta ut och det innebär förståss en del ombyggnationer,
Har även vägt hela härligheten och den väger 3820 gram med allt utom motor med dess tillbehör, det innebär att att den troligast kommer att väga under 5,5 kg klar:lollypop:
Nu är noshjulet fixat och modellen är så gott som klar förutom motor och hjul.
Så nu ställer jag den åt sidan och bygger på annat i väntan på motorn som är på service.
Det är lite spännande att ett proffs går igenom motorn man har byggt,
Ser otroligt ordentligt och professionellt ut, fin byggtråd i övrigt också förståss.. blir det en p80 i den?
Kika på klippet du posta i början där, vad är det för motorsetup på den och är det också en byggsats?
Ser otroligt ordentligt och professionellt ut, fin byggtråd i övrigt också förståss.. blir det en p80 i den?
Kika på klippet du posta i början där, vad är det för motorsetup på den och är det också en byggsats?
Tack Kenny!
Jag kommer att köra min MW54 i den med ca 5+kg dragkraft
Modellen i filmen är en Balsa USA Enforcer och i den satt det en Saito 91
Det är den modellen som jag sneglat på när jag konstruerade den här maskinen.
MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:
Motorn är tillbaks efter en genomgång av CS turbinservice.
Så nu har jag börjat att dra kablar och slangar och så ska ventiler och en pump placeras, mm.
Bifogade filer
MVH/Christer
Nu är allt monterat och invägt :lollypop:ska bara gå igenom skruvar och dyligt med låsvätska och kritiska ögon, även roderutslag skall gås igenom.
Vikten hamnade på 5kg prick, vingytan är 73,7 dm2 och det ger en vingbelastning under 70 g/dm2 tom och under 90 g/dm2 fulltankad:thumbup:
Bifogade filer
MVH/Christer
Kommentar