DELTA JET nytt projekt!
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
mvh Kenny
Go big, fly fast, be awsome! :thumbup:
www.youtube.com/kennerdahl
www.vimeo.com/kennerdahl
-
Ja det känns väldigt bra, den gick bra mycket fortare att bygga än jag trodde.
Klart att det är OK att vara lite avis, men varför inte bygga en egen! det är ju varken svårt, dyrt eller tar lång tid.MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Tackar!
Det är tänkt att canaderna ska användas tillsammans med höjdroderna och kunna kopplas in och ur med en switch, men man kan ju alltid fantisera iväg, tex om man skulle sätta gyron på canaderna, kan man då flytta TP bakåt?MVH/Christer
-
Hej Christer, smart med gyron....:man_in_love:Live to fly, fly to live!
Janne
FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:
Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:
www.modellflyg.dinstudio.seKommentar
-
Japp då var det gjort! den flyger :lollypop:
Åkte ner till sundsvall och besökte Skvadern gänget på Sättna,
Jocke visade vägen med sin Ultra Lightning och då fanns det inga ursäkter kvar, det var bara att köra, en relativt kort startsträcka och maskinen hoppar upp och guppar iväg :scared: Å f.. är den så dj.... baktung var det nog fler än jag som tänkte.
In med stället, slår om till mindre roderutslag men fortfarande fruktansvärt känslig på höjden, efter en liten stund så käns det lite bättre och jag provar att ta ner hastigheten på hög höjd och den sjunker stadigt utan att vagga/ vingla, radion piper efter 5 minuter
och jag landar en bra bit bortanför mig i ca 5cm snö, för att jag vågar inte ta om på grund av att den är så roderkänslig och jag vet inte hur den reagerar vid hastigt gaspådrag.
Servot till noshjulsstyrningen la av så det blev den enda flygningen med den maskinen för mig, servot tog förmodligen ganska mycket stryk av att taxa i snön.
Länk till film kommer
Tack Skvadern för att vi fick komma och flyga med er idag en kanondag helt enkelt:thumbup:MVH/Christer
-
Var kul att du och far kom ner.Japp då var det gjort! den flyger :lollypop:
Åkte ner till sundsvall och besökte Skvadern gänget på Sättna,
Jocke visade vägen med sin Ultra Lightning och då fanns det inga ursäkter kvar, det var bara att köra, en relativt kort startsträcka och maskinen hoppar upp och guppar iväg :scared: Å f.. är den så dj.... baktung var det nog fler än jag som tänkte.
In med stället, slår om till mindre roderutslag men fortfarande fruktansvärt känslig på höjden, efter en liten stund så käns det lite bättre och jag provar att ta ner hastigheten på hög höjd och den sjunker stadigt utan att vagga/ vingla, radion piper efter 5 minuter
och jag landar en bra bit bortanför mig i ca 5cm snö, för att jag vågar inte ta om på grund av att den är så roderkänslig och jag vet inte hur den reagerar vid hastigt gaspådrag.
Servot till noshjulsstyrningen la av så det blev den enda flygningen med den maskinen för mig, servot tog förmodligen ganska mycket stryk av att taxa i snön.
Länk till film kommer
Tack Skvadern för att vi fick komma och flyga med er idag en kanondag helt enkelt:thumbup:
Jag kan intyga att det såg lite väl hårigt ut dom första sekunderna, men ser ut att kunna bli en rolig kärra bara du hittar dess begränsningar......
Nu ska jag bara förska hitta mitt förlagda videofångarkort så jag får in det inspelade på datorn.
VarDet ordnar sig med blommor bara käringa dör....
-----------------------------------------------
MFK Skvadern Sundsvall.Kommentar
-
Christer, väntar på filmen, snart är det Laxå, kommer du dit.....:thumbup:Live to fly, fly to live!
Janne
FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:
Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:
www.modellflyg.dinstudio.seKommentar
-
Jag väntar också på filmen!
Vet att Zkeeter som är kameraman och regisör har en del jobb så jag vill inte stressa honom:secruity:
Jag vill men vet nog inte för än i mitten av april om det blir Laxå, har ju varit borta en del i vinter och ligger nog lite på minussidan just nu:sarcastic:MVH/Christer
-
:thumbup:Äntligen är videofångarkortet upphittat! :thumbup:
Jag kan bara konstatera att man ska inte låta pedantiska söner härja runt i fäders röra, blir så svårt att hitta när det är ordning.........:sarcastic:
Men nu har jag i alla fall klippt ihop en liten snutt med det viktigaste i premiärflygningen Jag får ursäkta bristen på bilder mellan start och landning, men det var hart när omöjligt att se vad man filmade då det nu var så otroligt vackert väder!!!
Kom på när jag tittade på filmen att den där behöver inte du asfalt för, utan med den där startsträckan så borde du kunna flyga den på "Svårlanda" ! :sarcastic:
Håll till godo med det lilla som är!
Om nu christer vill ha allt som blev filmat så klipper jag ihop det åt dig...Senast redigerad av Zkeeter; 2011-03-24, 22:19.Det ordnar sig med blommor bara käringa dör....
-----------------------------------------------
MFK Skvadern Sundsvall.Kommentar
-
Tack Ove!
Jaså det var så det gick till. nu är den redo för att flygas igen, fick byta servot till noshjulsstyrningen, tog mycket stryk i snön och slutade att fungera
och roderutslagen är justerade så att man törs nog titta på spaken utan att det händer för mycketMVH/Christer

Kommentar