Ja det är riktigt läckert.
C-130 Hercules
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Du Bokis! hur blir man medlem i den föreningen? räcker det med att man är stum av beundran av vad den mannen gör med stickor och strån?MVH/Christer
Bättre lite skit i hörnen än ett rent hellvete:stupido2:Kommentar
-
Imponerande bygge Ivve. Finns inget så snyggt som ett riktigt fint balsabygge
Kan du inte bygga en DH-88 Comet som nästa projekt
Den är en riktig pärla. jag byggde en för ett par år sen som PSS kärra och den flög riktigt fint.
Hör av dig om du vill ha ritning.
MVH / Kajaken__________________________________________________ ___________________
FPV och multirotor
RVJET - Bonzai - BigAssQuad - QAV400G - QAV250 - Hammerquad 250 - LKTR250 - RcExplorer delux tricopter - Futaba FF9 med Thomas Scherrer LRS UHF - FC (OP Revo - OP CC3D - Naze32 - DJI Wokong M - ZeroUAV x4-ys - KK2 - Multiwii Flip)
Segelflyg
Altivolus DLG - A2 xs 2013 edition - A2 xs 2014 edition - Maxa F5J/F3J - eAVA - Ett gäng DSFer - Minivec - Futaba TFG8SuperKommentar
-
//Kan du inte bygga en DH-88 Comet som nästa projekt
Den är en riktig pärla. jag byggde en för ett par år sen som PSS kärra och den flög riktigt fint.
Hör av dig om du vill ha ritning.
MVH / Kajaken //
Tack Gubbar.
DH 88an är inte heller så tokig. Frågan e bara hur tusan man skall hinna med allt man gillar.
Efter Herculesen nu så står en Draken 1/7 på tur. Sen skall jag hugga tag i Bokis Super constellation som blir en hel de plock med. Sen får man se vad man orkar med.Kommentar
-
Det låter bra, tänk vad trist det hade varit om hela önskelistan hade varit avverkad...Tack Gubbar.
DH 88an är inte heller så tokig. Frågan e bara hur tusan man skall hinna med allt man gillar.
Efter Herculesen nu så står en Draken 1/7 på tur. Sen skall jag hugga tag i Bokis Super constellation som blir en hel de plock med. Sen får man se vad man orkar med./\/\vh // /\/\r J.Kommentar
-
Tjena Ivve, det där var "Ballt"....:lollypop:Live to fly, fly to live!
Janne
FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:
Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:
www.modellflyg.dinstudio.seKommentar
-
Skitkul! Då blir det full reversering vid landningarna sen då?
Kommentar
-
Grymmt läcker kärra alltså.. Först de läckra flapsen, och sedan reversering på motorerna.
Är det bilreglage som används för att få till reverseringen ?/Micke
Videos: http://www.vimeo.com/user2891907
Bilder: http://picasaweb.google.com/Micke19sjuttiotreKommentar
-
Grymmt läcker kärra alltså.. Först de läckra flapsen, och sedan reversering på motorerna.
Är det bilreglage som används för att få till reverseringen ?
Nejdå, använder vanliga flygreglage.Har gjort en mycket simpel lösning.Har monterat ett servo till resp. motor som påverkar en switch som kastar om två av dom tre motorkablarna.
Använder mig sedan av två flygfaser där den första kör alla fyra motorerna.Flygfas två så stängs yttre motorerna av helt samtidigt som dom inre polvänds.Detta går endast att göra i tomgångsläge, därefter så är det fritt fram att gasa fullt bakåt.Kommentar
-
NEWSFLASH!
Våren är nästan här!
För att de som vill ska kunna beundra helheten och testandet av väghållning,reversering m.m så åkte jag (ordförande i Gurubeundrarföreningen) och mötte upp Gurun i Nortälje för videobevis på händelsen..
Jag är ingen Hanke och det blåste en smula + de höll på o övningskörde med en helikopter i bakgrunden men det kanske är sevärt ändå?
PART II hoppas jag blir med flyyyygning!// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar

Kommentar