Saab-105 Florette från MBS RC-Models
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Kommentar
-

Området runt insugen började byggas upp idag. Det där är väldigt små detaljer. Så små att de gärna ville följa med fingrarna när jag försökte limma dem på plats.:sarcastic:

Lite plankning kunde utföras. Den här modellen är väldigt lätt att planka.

Och ytterligare lite mer plankning fann sin plats på modellen. :lollypop: När sidorna på insugen är plankade så kan jag börja slipa till ovankanten på dem.
GöranKommentar
-

Så var nästan hela ovansidan färdig plankad.
Det är bara åtkomst luckorna som skall tillverkas och plankas. Men eftersom jag vill vänta lite med dem så var det bara till att......

......lirka loss modellen ur jiggen och vända den upp och ned. :lollypop:
Därefter var det bara till att börja limma dit resten av longerongerna. Blypåsarna som ligger ovan och under vingspetsarna hamnade där på grund av att modellen åkte omkring på bordet medan jag försökte limma dit longerongerna....det är ju en lätt modell. :sarcastic::sarcastic: Jag har ingen aning om vad den väger än så länge, men lätt är den.

En stund senare såg det ut så här.

En liten flygtur.... :lollypop:
GöranKommentar
-
-
Tuttinuttan va söt den blir!!Kommentar




Faktum är att den är den mest lättplankade modellen av alla Magnus modeller. 

Kommentar