Du bygger fint o är klurig det märks att du har SMÅLÄNSKA gener.
Ett skepp kom lastat...
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Har börjat modda inpassningen av den otroligt fula kabinhuven.
Jag tänkte kapa plasten ett par centimeter nedanför "glaskanten" för att få en snyggare övergång mellan huv och kropp, och det innebär att jag måste bygga upp kroppssidorna och överdelen en del.
Ser för jä**igt ut just nu, men det kan bli snyggare när det väl är klätt.
Sen vetif*n hur jag ska fästa huven, det får bli ett senare kapitel. Huven ska vara avtagbar. Kanske nån som har nåt tips??
Retroholic!Kommentar
-
Går det inte att göra nån typ av fjädrande sprint, som låsning? Har så på dörrar o luckor själv och ganska smidigt att tillverka.
Eller limma in lnågra plyfaklotsar i huvkanten sen skruv genom kroppen?
Nu vet jag inte om ngt av detta är möjligt, bara spekulationer??
Tycker det ser bra ut annars
/MickeKommentar
-
Kan bif en bild ikväll på ritningen för lucklås, om du vill?
Lite pianotråd, mässingsrör o fjäder fr en kulspetspenna funkar.
/MickeKommentar
-
Kommentar
-
Misstänkte nog att du gjort en o annan sån förut
Här är iaf Toni Clark´s lösning på det hela..
208=2mm pianotråd, 210=bitar av mässingsrör, 211=fjäder
Mittelbiten av mässingsrör fästs på pianotråden, dom övriga två på huven, luckan eller vad det vara må.. Fast det tror jag nog du förstod?
Lite närmare!
/MickeKommentar
-
Är ju ofta dom där enkla sakerna som e så nedrans svårt att komma på själv???
Men då har du iaf koll på läget så de blir nog bra
Lycka till!!
/MickeKommentar
-
Ingenting går upp mot ett redigt balsa-arbete!
Så här är det tänkt att huvproblemet ska lösas:
"Motorhuven" ska förlängas och sluta strax framför glasdelen av huven. En "instrumentbräda" med samma form ska limmas in i huven. Denna ska följa med huven när huven plockas bort. Här ska sen sitta en låstunga som håller huven på plats i framkant. En låsanordning ska monteras i huvens bakkant. Huvens sidor ska gå ner nån centimeter nedanför sittbrunnskanten (inte klar ännu), och huvens utsidor ska "beklädas" med nån form av aluminiumlist.
Sen får det nog bli en förstyvningsram på insidan av huven oxå, annars blir den nog lite "flimsig"...
Dom långa lodräta bitarna är bara passbitar för att få rätt avstånd mellan "instrumentbrädan" och ovansidan på kroppen.Retroholic!Kommentar
-
Kommentar
-

Kommentar