Vario MD-500e 1:4,5

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dick

    • jan 2009
    • 323

    #61
    Snyggt. Den där får du inte flyga inomhus med i vinter.

    Kommentar

    • DennanHMFK
      • maj 2006
      • 1135

      #62
      vilken maskin!!

      Kommentar

      • Kenneth E
        • okt 2006
        • 3445

        #63
        Hej,

        Du har rätt, det är min träningsmaskin inför den stora premiären. Kanske går det att träningshovra med den stora i inomhushallen under vinterns aktivitet.

        Balsa regn

        Kommentar

        • Kenneth E
          • okt 2006
          • 3445

          #64
          Då är vapen tekniken avklarad och det är bara servona som skall installeras till avtryckaren, har inte bestämt mig om semi eller automat eld.

          Skall klura ut hur fail safen skall aktiveras.

          "Dick" om två helger, då har jag inget bokat.
          Bifogade filer

          Kommentar

          • bokis
            • maj 2006
            • 5041

            #65
            Stiligt!Den ser elak ut..Nåt o ta med sig till småland?
            // Bokis

            ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
            (nu även med biskvier!)

            Kommentar

            • Mr J
              • maj 2006
              • 4130

              #66
              Nån som vet var man köper kevlarvästar i större storlekar?

              Kommentar

              • Kenneth E
                • okt 2006
                • 3445

                #67
                Fegis!

                Kommentar

                • Dick

                  • jan 2009
                  • 323

                  #68
                  najs nu snackar vi. automat kan bli lite svårt med det du har på nu. lite fpv på kikarsiktena så e du i hamn.. du e välkommen

                  Kommentar

                  • Kenneth E
                    • okt 2006
                    • 3445

                    #69
                    Medan jag funderar vidare på avtryckar mekanism så har det tillkommit ett par rör på helikoptern.

                    De är inte riktigt färdiga och limmet torkar fortfarande, ett besök på Hornbach och det blev så här.

                    Nu börjar den likna förebilden, äntligen.

                    Bilderna glömmer jag inte så njuuuut.
                    Balsa regn
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Mr J
                      • maj 2006
                      • 4130

                      #70
                      Då vet du var du ska förvara dina nyårsraketer i fortsättningen nu då... :sarcastic:

                      Kommentar

                      • Kenneth E
                        • okt 2006
                        • 3445

                        #71
                        Jag har några microraketer paket kvar sedan något år tillbaka, men tror nog att de bör vara lite större för att hantera fart och vind.

                        Men visst börja i liten skala och öka efterhand kan bli intressant.

                        Kommentar

                        • Kenneth E
                          • okt 2006
                          • 3445

                          #72
                          Jag kom fram till att jag måste haft härdsmälta häromdagen, raketrören skall inte vara 50 utan 70mm. Jag fick inte ihopa mallen för raketerna den diametern gick inte in i röret. Tyckte rören såg lite klena ut, men reflekterade inte mer på det, sen ser det grymmare ut nu med de större tuben!

                          Ett nytt rör i rätt storlek har införskaffats och lite andra mindre för att kunna bygga vidare, vi får se vad det blir av dessa.

                          Tog ett par bilder, men hann inte mer än så. Bild kommer imorgon klarade inte av att lägga in bild från iphone?
                          Bifogade filer
                          Senast redigerad av Kenneth E; 2012-09-26, 09:19.

                          Kommentar

                          • Kenneth E
                            • okt 2006
                            • 3445

                            #73
                            Vad händer i Småland, modellutställning?

                            Hittar ingen info, men läser att någon efterlyser körning.
                            Vad har jag missat?

                            Kommentar

                            • simonarvestrand
                              • jan 2012
                              • 3850

                              #74
                              Det va väl ändå stockholm som hade nån modellutställning, och någon som ville ha saker från småland.

                              Kommentar

                              • Kenneth E
                                • okt 2006
                                • 3445

                                #75
                                Stockholm, då kan det väl inte vara intressant. De riktiga modellerna byggs söder om hallandsåsen och långt ut på landet. Jag packar ut MD' n ur bilen.
                                Balsa regn

                                Kommentar

                                Arbetssätt...