KMP P-47 Thunderbolt

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ompa
    • aug 2006
    • 2961

Då var lacken på väg. Fick mail i dag att "Your order is Processed and shiped. Will be delivered around 1week's time"
    Får hoppas på leverans i slutet av nästa vecka. Hoppas bara ÖMH hinner få hem grejerna till min inne stående order också. Bla ligger det med propellrar till både P47an och min Hellcat i den ordern.
    Modellflyg
    En Stört-skön hobby
    :crazy_pilot:
    //Tomas//

Kommentar

• Sweeper
      • jun 2006
      • 3961

Då håller vi tummarna nu!

Göran
      Sponsrad av MBS RC Models

Admin RC Scalebuilder siten

Kommentar

• Ompa
        • aug 2006
        • 2961

Tackar tackar :o
        Modellflyg
        En Stört-skön hobby
        //Tomas//

Kommentar

• Ompa
          • aug 2006
          • 2961

Då har tillslut klarlacken applicerats till belåtenhet
          Motorkåpan har fått erfoderliga öppningar för avgasutblås, tankning etc. Piloten limmats på plats och han ser "grymt" nöjd ut.
          Huven, efter ett antal svordommar, har också skruvats på plats. Passformen var ju tyvärr så där med tanke på att det är till en Zirolli P47 skala 1/6. Nåväl, den är 10 gånger bättre än originalet som låg med i kartongen.

Det som nu är kvar att göra är koppla trottel linkaget, ställa in glowdrivern vilket är en IGS (Tror den heter så) Tips på inställnings förfarande motages vänligen.
          Sedan ska skevrodren och klaffarna trimmas in med rätta utslag.
          Tycker själv att kärran borde bli klar i första halvan av veckan :roll:
          Modellflyg
          En Stört-skön hobby
          //Tomas//

Kommentar

• Ompa
            • aug 2006
            • 2961

Har ju även hållt på med en Hangar9 F6F Hellcat, men detta är endast Right out of the box bygge. Den blev klar i går eftermiddag, hoppas på premiär flygning senare i dag/kvällningen eller någon gång i början av veckan.
            Motorn i denna kärra är en Super Tigre G90 Ring med en Bisson Custom Muffler.

Modellflyg
            En Stört-skön hobby
            //Tomas//

Kommentar

• Ompa
              • aug 2006
              • 2961

Det kan inte vara möjligt att denna modell varit tänkt att flyga med. Möjligen att stå och hoppa på ute i trädgården samtidigt som man skriker ut diverse svordommar.
              Håller som bäst på att montera tillbaka landstälet när jag kommer på att själva benen måste skruvas på plats innan mekaniken skruvas i vingen. Hämtar skruvmejsel för att skruva loss mekaniken igen, vad händer.
              Fan själv lär nog ha suttit på axeln och käre gud fader gått och lagt sig för utav 8skruvar så small 6 av jäms med själva trät dom är skruvade i. Har nu i en timme försökt att, med tång, skruva ur resterna men dom bara fortsätter att gå sönder.
              Alltså, hur fan är det möjligt? :evil:
              Får nog ta och skära bort fästena för stället och limma dit nya.
              Snart sopar jag denna kärra under mattan och tar fram den nya. Jag har då aldrig under mina 12år som modellflygare varit med om maken till strul med en och samma modell. Ska bli otroligt intresant och se hur den flyger, om den nånsin kommer flyga.
              Är nu mäkta förbannad.
              Kina kvalitet, pyttsan.
              Modellflyg
              En Stört-skön hobby
              //Tomas//

Kommentar

• Ompa
                • aug 2006
                • 2961

Så nu när man fått återhämtat sej en aning och börja se lite nyktert på situationen PDT_Armataz_02_04 så verkade det som om jag kom på en bra lösning på problemet tillslut.
                Så här såg det ut till en början

Sen hittade jag min vän i nöden...

Som jag mycket väl skulle kunna tänka mej att bli begravd med när den dagen kommer.
                Och med rätt verktyg...

Så gick det som en dans. Å en granne som trodde jag skulle sadla om till tandläkare PDT_Armataz_02_22

Slut resesultatet blev som följer

Efter att fräst ut skruvarna borrade jag helt enkelt ett nytt 8mm hål och tryckte i en plugg av 8mm rundstav, dränkt i epoxy.
                Så nu är jag tillbaka på ruta 1 med undan tag av en blesyr på vingens ovansida vilket jag inte har bild på eller kommer att komentera något närmare PDT_Armataz_02_40
                Modellflyg
                En Stört-skön hobby
                //Tomas//

Kommentar

• Zekee
                  • maj 2006
                  • 604

Härligt Tomas! Snart daxx för fukken! :P Klämde,dregla å kela med K-Å:s uppe i Vemdalen i helgen. Han har ju compositevingen på sin, fick lite mindervärdes komplex för det. Kände att jag å hans fukke fick riktigt bra kontakt på ett mer känslomässigt plan. Kenneth meddelade även att min fukke nu ligger i ösd. Ska åka och hämta den på fredag! Hoppas jag kan lära mig att älska sprygelvingen! Även en bensinrova är nu beställd efter ett samtal med Bokis.
                  --------------------------------------------------
                  Proud Member of Ånge modellklubb...

Kommentar

• Ompa
                    • aug 2006
                    • 2961

Ett par bilder från i går kväll...

Visst suger landställsbenen PDT_Armataz_02_33

Flyger den som det är tänkt så kommer jag omgående att köpa nya struttar från Robart och få lite fason på landstället.

Kärran kommer oavsett flygbart skick eller ej att tas med till WB träffen i Eskilstuna på lördag. Kommer inte hinna provflyga den innan, möjligtvis en motorstart hemma i trädgården på självaste nationaldagen PDT_Armataz_02_29
                    Kvällens övningar kommer bestå av att hänga dit länkaget till skevrodren och klaffarna och trimma in detta, samt hitta på en bra lösning till att fästa antennen bak vid fenan.
                    Blir sena nätter nu PDT_Armataz_02_10
                    Modellflyg
                    En Stört-skön hobby
                    //Tomas//

Kommentar

• MasterMag
                      • maj 2007
                      • 158

Stället ser hemskt ut. Men resten av maskinen tycker jag ser riktigt läcker ut. Hoppas den går bra så du inhandlar lite riktiga ställ.
                      JET-POWER

Kommentar

• Ompa
                        • aug 2006
                        • 2961

Ursprungligen postat av MasterMag
                        Stället ser hemskt ut. Men resten av maskinen tycker jag ser riktigt läcker ut. Hoppas den går bra så du inhandlar lite riktiga ställ.
                        Det är det som är tanken. Det har varit lite mycket utgifter på sisstone, bla en bil som gått i skytteltrafik in och ut på verkstan, sluträkning på 10000kr huga PDT_Armataz_02_28
                        Sen drog det i väg lite när jag skaffade min Fokke Wulf tidigare i våras PDT_Armataz_02_05
                        Men flyger kärran som det är tänkt kommer jag skaffa Robart Robostrut's och troligen gjuta landställsluckor.
                        Mitt nästa projekt är att bygga ut hobbyrummet. Trolig byggstart nästa vecka :tonqe:
                        Modellflyg
                        En Stört-skön hobby
                        //Tomas//

Kommentar

• Sweeper
                          • jun 2006
                          • 3961

Jag ser fram emot att få se kärran i verkliga livet på lördag i Eskilstuna.

Göran

Kommentar

• Ompa
                            • aug 2006
                            • 2961

Ursprungligen postat av Sweeper
                            Jag ser fram emot att få se kärran i verkliga livet på lördag i Eskilstuna.

Göran
                            Dito. Men jag har mycket att hämta innan jag är på din nivå.
                            Modellflyg
                            En Stört-skön hobby
                            //Tomas//

Kommentar

• Sweeper
                              • jun 2006
                              • 3961

Din kärra såg verkligen bra ut! Nu ser jag fram emot att få höra att du har provfluget den.

Göran

Kommentar

• Ompa
                                • aug 2006
                                • 2961

Så fort det blir av kommer det en rapport. Hoppas att det blir kommande helg eller ännu bättre, under veckan (Och här skulle man haft en liten smajly med tummen upp)
                                Modellflyg
                                En Stört-skön hobby
                                //Tomas//

Kommentar

Arbetssätt...