Fokker D.XXI eller Sweeper i USA 2012
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-
Undersidan fick sig en behandling med glasfiber idag.
Mike hade inget att göra så det vara bara till att sätta honom i arbete!
Det här skall bli bulorna på motorkåpan. De är tillverkade av tunn plast.
Jag gjorde dem lite mer hållbara genom att blanda till en microballongsblandning och smetade ut det i bulorna.
Resten av undersidan fick också en del glasfiber pålagt liksom frigoliten framme i nosen.
Servoluckorna till vingen blev glasade.
Här håller jag på med att smeta på microballonger och epoxy på olika ställen. Jag kommer att göra samma sak på andra sidan.
GöranKommentar
-
Så var själva motorboxen klar. Detta är inte rätt propeller. Det skall monteras dit en 22x10 propeller. Den trebladiga användes som hjälp vid centreringen av motorn.
Eftersom jag vill att motor, fartreglage och batteri kommer ut som ett paket måste jag även hitta plats för fartreglaget. Det kommer med största sannolikhet behöva kylning så denna plats känns som ett bra ställe.
Eftersom motorboxen är klar så är det bara till att montera dit fästena som skall hålla allt på plats.
GöranKommentar
-
Vad är det för fartreglage?
Passa dig för att placera fartreglaget för långt ifrån batterier, inte nyttigt att förlänga kablar på batterisidan för mycket.
Sent from my HTC One X using Tapatalk 2------------------------Skickat från min Texas Instruments TI99-4A ----------------------
|FPV STUFF|
|FATSHARK Dominator HD & BASE SD|
|RiteWing Zephyr II | X * 2X0 Quads Naze32|
| DJI Inspire 1 |
|TERMIK OCH HANG |
|Polaris DLG | Twister3 DLG|Arctus DLG|Daidalos 2500|DSF Hangking|
|FPV4FUN @ Youtube |Kommentar
-
Det är ett Electrifly 80A fartreglage.
Det är ingen fara med att det blir för långa kablar eftersom batterierna finns på andra sidan av motorspantet.
GöranKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Katie, The Hangar Queen, har utvecklat en förkärlek till mina skor och kläder. Hon borrar ner nosen i kläderna och sedan sover hon gott.
Vingrotsutfyllnaden fortsätter runt vingen framkant ned till undersiden. Så det var bara till att jobba vidare med dem.
Det finns rosa spackel!
Springarn mellan vingen och kroppen behövde snyggas till en aning. Lite vaxpapper och rosa spackel och sedan var det bara till att knuffa vingen på plats och vänta i 10 minuter.
Jerry Bates ville se lite bilder på framstegen. Så det var bara till att ta fram kameran och ta lite foton.
Det krävdes en hel del slipande innan jag fick till formen på roten av stabben och fenan. Men skam den som ger sig.
Jag använde mig av Peel-ply för det sista lagret av epoxyn.
Nu är det bara undersidan som skall få sig en sista behandling med Peel-ply och epoxy innan det är dags för lite mer slipning.
GöranKommentar
-
Det kommer bilder imorgon från 2012 Hot Dog Fun Fly i Clanton, Alabama.
GöranKommentar
-
Skulle jag stoppa ner nosen i dina skor skulle jag nog garanterat sova gott också....... :beaten:
Snygg blir Fokkern i alla fall!!!Kommentar
-
Kommentar

Kommentar