Scratchbygge Klemm 35 från Krick

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ålänning
    • maj 2007
    • 6806

Ursprungligen postat av senmathal
    Ålänningen: Trimrodren som går åt var sitt håll sitter inte på höjdrodren utan på sidorodret. Anledning till att jag funderar på att skippa dom är att det förefaller lite komplicerat att klä rodret med dessa trimroder. Frågan är om dom fyller någon funktion på modellen.
    Hoppsan, missade att det var sidorodret du pratade om. =) Trimroder gör väl egentligen ingen nytta på nåt litet RC-flyg, de påverkar ju inte spakkänslan... Men om det är två trimroder på sidoroderet åt olika håll, kanske det i verkligheten är till mot slipstreamen som kommer från propellern. Vissa flyg har ju motorn ställd nån grad (oönskade effekter vid gaspådrag och vice versa), andra har sned fena (för att styra ut luftströmmen, men rak motor), andra har ett fast trimroder på höger skevroder för att hålla emot vridningen (blir ju att streta), ... andra kanske har just dessa två trim på sidorodret för att jämna ut slipstream. ?! Nej inte vet jag... har aldrig sett två trim på ett sidoroder förr. =) Stick in dem med fibergångjärn och låt dom hänga där bara.
    www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)

Kommentar

• senmathal
      • sep 2008
      • 1802

Det lustiga är att dom är riktade åt var sitt håll. Ja om jag väljer att sätta dit dom gör jag det nog efter att jag klätt rodret.

/Mats

Kommentar

• senmathal
        • sep 2008
        • 1802

Klicka på bilden för större version

Namn: Foto0355.jpg
Visningar: 2
Storlek: 41,1 KB
ID: 498282
        Plankad fena

Namn: Foto0357(1).jpg
Visningar: 1
Storlek: 51,6 KB
ID: 498283
        Plankad fena med roder...

Namn: Foto0358.jpg
Storlek: 39,9 KB
ID: 498284
        Äntligen har jag fått till den rätta formen på stabilisatorn...

Namn: Foto0359.jpg
Storlek: 46,5 KB
ID: 498285
        ...och på höjdrodret

Namn: Foto0360.jpg
Storlek: 45,7 KB
ID: 498286
        Och så här blev det provmonterat på sin rätta plats.

/Mats

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
          • 7676

Så ska det se ut!!

Urtjusigt!
          Retroholic!

Kommentar

• senmathal
            • sep 2008
            • 1802

Tack Thomas!

Av någon underlig anledning tycker jag att det är ganska kul att forma till massiv balsa till rätt form. Det ser ju så omöjligt ut när man limmat dit bitarna som man skall skulptera av men ofta tycker jag att det går bättre än man tror. Jag brukar använda väldigt lätt balsa till dessa bitar och det gör det ju inte svårare.

/Mats

Kommentar

• senmathal
              • sep 2008
              • 1802

Vart tog inläggen från g-loc vägen?

Signaturen g-loc som själv hade en Krick Klemm 35 gjorde ett par inlägg här men nu är dom borta. Kan man radera sina egna inlägg eller kan dom ha försvunnit av någon annan anledning. Mysko!

/Mats

Kommentar

• Thomas

• jun 2006
                • 7676

Hette han g-loc??
                Jag hittar inte ens användarnamnet i avancerad sökning...
                Retroholic!

Kommentar

• Mr J
                  • maj 2006
                  • 4130

Ursprungligen postat av senmathal
                  Vart tog inläggen från g-loc vägen?

Signaturen g-loc som själv hade en Krick Klemm 35 gjorde ett par inlägg här men nu är dom borta. Kan man radera sina egna inlägg eller kan dom ha försvunnit av någon annan anledning. Mysko!

/Mats
                  Han har raderat dem själv.
                  /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• senmathal
                    • sep 2008
                    • 1802

Så tråkigt. Det var lite kul med en som hade en likadan modell.

/Mats

Kommentar

• g-loc
                      • dec 2007
                      • 14

Jo jag tog bort dem själv. Fick en olustig känsla att någon med admin rättigheter ändrat min avatar/signatur till något jag aldrig skulle skriva eller har ägt.
                      Något med esky honey bee King...och det är det ända fältet jag inte kan ändra i min profil...:(

Denna signatur ändring kom när jag gjorde mitt första inlägg sedan 2007. Tråkigt. Och tramsigt.

Kommentar

• senmathal
                        • sep 2008
                        • 1802

Oj då! Men det måste gå att få någon ordning på, det står ju fortfarande något sådant. Mr J som svarat ovan är ju moderator och administratör så han kanske kan fixa till det. Skicka ett mail till honom. Men med tanke på vad som står tycker jag mer det verkar som om det hamnat där av misstag. Verkar inte likt det här forumet att någon skulle göra sådant med flit.

Men jag tycker att det borde gå att ändra detta själv på något sätt. Bra att du dök upp i alla fall. Kan alltid vara bra att ha kontakt med någon som har en likadan modell

/Mats

Kommentar

• Mr J
                          • maj 2006
                          • 4130

Ursprungligen postat av g-loc
                          Jo jag tog bort dem själv. Fick en olustig känsla att någon med admin rättigheter ändrat min avatar/signatur till något jag aldrig skulle skriva eller har ägt.
                          Något med esky honey bee King...och det är det ända fältet jag inte kan ändra i min profil...:(

Denna signatur ändring kom när jag gjorde mitt första inlägg sedan 2007. Tråkigt. Och tramsigt.
                          Det tycker jag verkar helt otroligt, vi har inte för vana att ändra i användaruppgifterna.
                          Den enda situation då vi skulle göra det vore om det något stötande.
                          Dessutom ska du kunna ändra det själv.
                          Ta gärna kontakt med DrHanke han är mer insatt i hur det fungerar än jag.
                          /\/\vh // /\/\r J.

Kommentar

• g-loc
                            • dec 2007
                            • 14

Nej misstänkte det. Men något är gjort som inte jag själv är orsak till. Nu är det hela inget farligt, mentyclte det var konstigt att det dök upp när jag gjorde ett inlägg. Signaturen kan jag inte ändra, den är låst i profilen.
                            Får väl vänta på på min honey bee då då...

Kommentar

• jocke1963
                              • dec 2007
                              • 2709

Ursprungligen postat av g-loc
                              ...Signaturen kan jag inte ändra, den är låst i profilen.
                              Funkar det inte att:
                              Klicka på Inställningar uppe i den översta raden på sidan.
                              Under ”Mina inställningar” – Redigera signatur.
                              ?
                              ”Vir prudens non contra ventum mingit”

Kommentar

• senmathal
                                • sep 2008
                                • 1802

Jag testade att lägga in en signatur bara för att testa. Hur jag än bar mig åt så kunde jag in få till någon signatur. Nu idag då jag gjorde ett nytt inlägg i ett annan tråd fanns den plötsligt där. Jag trodde att den skulle läggas till i alla tidigare inlägg men så verkar inte vara fallet. Med andra ord borde g-loc kunna ändra så att signaturen inte kommer med i framtida inlägg.

Nu ska jag ta bort min signatur tills jag kommer på något vettigt att skriva

/Mats

Kommentar

Arbetssätt...