Måste ha något att göra...

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Magoozi
    • jul 2007
    • 242

    #16
    Fräck liten racer! Vilken size blir det?

    Kommentar

    • Thomas

      • jun 2006
      • 7673

      #17
      Liten??
      40 % ....
      Retroholic!

      Kommentar

      • thoabr
        • nov 2006
        • 220

        #18
        Cassut kanske

        Kommentar

        • Thomas

          • jun 2006
          • 7673

          #19
          Ursprungligen postat av thoabr
          Cassut kanske
          Jupp!!
          Retroholic!

          Kommentar

          • LIP
            • maj 2006
            • 1315

            #20
            Ca 2,5 meter då kanske?

            Du gillar när det går fort har jag förstått!

            Kommentar

            • kb
              • feb 2008
              • 85

              #21
              Airtruck

              Hej.
              Har du fortfarande planer på Airtrucken?
              Kent
              Bifogade filer

              Kommentar

              • Thomas

                • jun 2006
                • 7673

                #22
                Nu frestar du byggtarmen igen, Kent...
                Retroholic!

                Kommentar

                • Thomas

                  • jun 2006
                  • 7673

                  #23
                  Ursprungligen postat av LIP
                  Ca 2,5 meter då kanske?

                  Du gillar när det går fort har jag förstått!
                  Nja, originalet var (bara) 453 cm i spännvidd, och denna blir drygt 180 cm.
                  Kordan på originalet var 4,5 feet, ca 137 cm. Modellens korda blir ca 55 cm.
                  Vingen blir som ett mindre soffbord, alltså!
                  Retroholic!

                  Kommentar

                  • Sweeper
                    • jun 2006
                    • 3961

                    #24
                    Härligt att se att du har något att pyssla med efter renoveringen!

                    Om du har problem med att få tag på balsa så ring Magnus på MBS Rc Models.


                    Göran

                    Kommentar

                    • LIP
                      • maj 2006
                      • 1315

                      #25
                      Ursprungligen postat av Thomas
                      Nja, originalet var (bara) 453 cm i spännvidd, och denna blir drygt 180 cm.
                      Kordan på originalet var 4,5 feet, ca 137 cm. Modellens korda blir ca 55 cm.
                      Vingen blir som ett mindre soffbord, alltså!
                      Eller en ladugårdsdörr

                      Kommentar

                      • Thomas

                        • jun 2006
                        • 7673

                        #26
                        Hmmm...
                        Sitter och letar efter ett lämpligt landställ, gärna i kolfiber, men som vanligt är det ju en uppsjö av ställ bland återförsäljarna.
                        Vad jag saknar är en beskrivning av vikten som stället klarar.

                        Jag räknar med att kärran kommer att väga 7-8 kg, är det någon som har förslag på lämpligt landställ, typ detta http://www.sdshobby.com/carbon-fiber...ce-p-1558.html ??
                        Retroholic!

                        Kommentar

                        • Thomas

                          • jun 2006
                          • 7673

                          #27
                          Tadaaa!!
                          Nu med fena! Och lite mer lister...
                          Klicka på bilden för större version

Namn: 20130915_120428.jpg
Visningar: 1
Storlek: 87,5 KB
ID: 498127 Klicka på bilden för större version

Namn: 20130915_120510.jpg
Visningar: 1
Storlek: 76,3 KB
ID: 498128

                          570 gram matchvikt än så länge...
                          Retroholic!

                          Kommentar

                          • qrt
                            • maj 2006
                            • 237

                            #28
                            Lysande Thomas, följer tråden med spänt intresse.
                            mhv/Kurt

                            Kommentar

                            • Zazzu
                              • maj 2007
                              • 278

                              #29
                              Hej.
                              Du är underbar Thomas. Du bygger enligt min filosofi bara bygga sånt som inte finns att köpa som ARF. ARF plan kan man köpa och krascha. Hembyggda får man ha lite känsla med.

                              /Ulf

                              Kommentar

                              • Thomas

                                • jun 2006
                                • 7673

                                #30
                                Tack Kurt och Ulf!!
                                Du har rätt, ARF:er har ingen själ...
                                Retroholic!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...