Som sagt nu duggar inte inläggen tätt. Men jag har har haft annat för mig. som att bygga på lite andra kärror också. Inner diameter på inloppsducten är 97mm, insuget på fläkten är 110mm. Angående kanalen som följde är den inte rak. så det går inte att ha en rak kanal. Henke tror du det är bättre att köra "öppet" och istället sätta på en läpp på fläkthuset?
C-arf Spark
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Man kan även titta på hur andra gjort och varför, har de använt adaptern eller har de gjort nytt?Som sagt nu duggar inte inläggen tätt. Men jag har har haft annat för mig. som att bygga på lite andra kärror också. Inner diameter på inloppsducten är 97mm, insuget på fläkten är 110mm. Angående kanalen som följde är den inte rak. så det går inte att ha en rak kanal. Henke tror du det är bättre att köra "öppet" och istället sätta på en läpp på fläkthuset?
Man kan räkna bort arean för motorpodden och räkna på FSA och om den motsvarar Ø97 så kan man nog kona upp med max 7 grader per sida till 110mm utan förlust.
Det enda säkra vi vet är att en öppen installation blir alltid sämre. Insug är kanske lite svårare att tänka sig i huvudet, men utloppet skulle du ju aldrig få för dig att köra utan rör. Samma sak exakt för insuget.
Tomas Leijon gjorde en bra jämförelse en gång, han liknade det hela vid att vända modellen ut och in, och fundera på hur "hal" den är. Eftersom luften på insidan per definition går fortare än på utsidan så är insidan mycket viktigare än utsidan
SuperheroKommentar
-
Ja jag hoppas det. Det duger som en väldigt bra fön i varje fall. Himla vad det blåser om den, rena rama orkanen blev det i vardagsrummet, var ju bara tvungen att testa. All dammråttor måste blivit livrädda, alla kom fram. Inte visste jag att dét var så många råttor i vårt vardagsrum.Kommentar
-
Jaha, då var maiden gjord. En enkel beskrivning av maiden. Hal som en ål. Med fel CG och mycket rörelseenergi blev den riktigt spännande att landa. Första försöket att landa passerade Sparken säkert i 150 km/h, efter ett antal försöka att landa hade jag fått ner farten tillräckligt. Skulle nog ha satt på bromsar och inte kullagrade hjul. Bromsen blev i det här fallet banans slutända. Har även gjort ett en andra flygning med blandat resultat. Den blir fort väldigt väldigt liten. Blir en kul maskin när man har fått allt inställt och lärt sig flyga den.Kommentar
-
Häftigt! Det gäller att flyga så mycket att man blir vän med maskinen och börjar uppskatta egenskaperna. Halheten kan du använda till din fördel map flygtid, ingen anledning att gasa på väg neråt
RC lander gör bromsar som funkar helt okej, finns bla på Delayking.SuperheroKommentar
Kommentar