ZIROLI´s TURBINATOR
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Vackert, och så några helhets poserings bilder med
Tack för att du visade installation och insidan med. En tråd kan aldrig få för många bilder.
Snyggt jobbat med en spännande och annorlunda maskin.Lämna en kommentar:
-
-
-
Då så...nu är tråden slut. Turbinatorn är klar för test.
Fick mina sista grejer från Kina i går och monterade dom.
Det rörde sig bl.a. om en väldig fin utluftningsventil till tanken. Och aluarmar till flaps servon.
Tack för ni orkade att läsa tråden. Provflygning till våren.
Lite bilder: Ventil till utluftning av tank. Alla komponenter på plats.
Lämna en kommentar:
-
Japp...det stämmer. Checkade mina kontakter, och ganska riktigt ...jag hade bytt om på en röd och en orange ledning på ena MPX kontakten. Så det var snabbt åtgärdat.
Så nu funkar allting, som det var avsett från början.. :lollypop:Lämna en kommentar:
-
Så blev jag klar med alla servo ledningar. Just nu är det "a real mess" med sladdar överalt. Men det kommer det ordning på, så småningom.
Värre är, att hur mycket man än koncentrerar sig, och hur mycket man än kollar allt när man löder ihop servo ledningar och kontakter, så finns det alltid någon chans att man gör fel!!! :banghead:
Det hände just för mig i dag. Monterade vingen med alla kontakter satt i. Vände på modellen med fara för att slå i allting. Slog på radion och mottagaren. Satte i servo kontakter i respektive kanaler.....och vad hända då? Alla vingytor...utom een funkade. Det var bara ena flappen, som var död! OK...det är väl ingen större grej. Det är bara att löda om uppe och nere... men konstigt tycker jag att man bara aldrig ...ok, nästan aldrig gör det 100% rätt från början...... eller kanske är det åldern, som börjar att göra sig bemärkt??? :stupido2: Eller "Murphy´s Law"? :sarcastic:Lämna en kommentar:
-
Här ser man tankdäcket från undersidan. Nu är ECU´en på plats. Sladdarna säkrade med en strip. Bränsleslangen är säkrat på en balsalist med tape och en messingtråd igenom list i vardera ända. När man primer turbinen kan man se slangen ovan ifrån med stora luckan av. Slangar med kopplingar är hhv luft till ställ upp och bromsar.Lämna en kommentar:
-
...jamen då så...så kommer det lite bilder.
Har vänt modellen, så jag kommer åt undersidan. Här började jag med att skruva fast litho-plåten, som skyddar undersidan mot utblåsningen. Det följer en mall med ritningarna, så det är bara att klippa ut...,.. Två bitar fick jag göra iom att plåten inte var tillräcklig lång. Därnäst var det turbinens tur. Så nu kan jag dra sladdarna från turbin fram till ECU´en, som blir monterat under vingen.
Lämna en kommentar:
-
Spännande
Och sådana här trådar kan aldrig ha för mycket bilder på kluriga lösningar. Ta den lätt knäppa perfektionisten Sweeper tex
Lämna en kommentar:
-
Just nu håller jag på med montering av allt invändigt. Accar, ventiler, BEC och turbinrelaterade prylar, etc.
Generellt kan sägas, att den är baktung, och att det med säkerhet behövs bly i nosen. Men hur mycket???
Skal ta lite kort på hur det ser ut.Lämna en kommentar:
-
Stort grattis till ett snyggt bygge och tack för en inspirerande tråd:thumbup:
HCLämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: