ZIROLI´s TURBINATOR
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Enligt Ziroli: Spännvidd 72"/183cm Längd: 80"/203cm. Slutvikt: Ca 10-12kg. Ritningarna kan vara lite svårlästa ibland, men när man väl har klurat ut, vad han menar, är det raktfram.Lämna en kommentar:
-
-
-
-
Det är en äkta plywood och balsa konstruktion. Den är inte lämplig för folk med lite byggerfarenhet, iom att konstruktionen inte är helt enkel på sina ställen, och det är ganska mycket jobb i den.
Vingen är inte gjort delbar, så den är rejält stor och inte en man bara slänger in bak i bilen. Men alla, som har byggd den, är väldig nöjda, och då jag tycker om att bygga i trä, var den ett självklart val.
Tänkte att förse den med en JetCat P100RX turbin.
Först tänkte jag att klä den med 40grams glasväv och lacka den efteråt, men ändrade mig, så att den istället blir klädd med Oracover och Aluclad.
Alla servon är Graupner DES 707, metalldrev, digitala, 15kg v/6v. Stället är Behotec C36 luft in fjeder ut med "trailing link ställ.
Jag tänkte mig att visa bilder från byggprocessen, där Jannica slutade. Dvs Vinge, stabbe m.m. löpande fram till jag är helt klar.
"Enjoy and have fun"
/PeteSenast redigerad av petera38; 2014-12-17, 20:35.Lämna en kommentar:
-
ZIROLI´s TURBINATOR
Jag och Jannica köpte ritningar och var sin Short-Kit plus lite annat till Turbinatorn.
Jannica gjorde en tråd på Jet Sweden: http://www.jetsweden.se/forum/e107_p...ic.php?6654.40
men den blev gradvis till en Retro 75 tråd, när hon var nästan klar med kroppen. Jag fortsatte med min, och den blev träfärdig i år, och Jannica provflög sin Retro i Laxå i höstas.
Har avtalat med Jannica, att jag gör en "slut-byggtråd" här.
Mitt slutresultat skulle förhoppningsvis se ut lite gran som den här:
Senast redigerad av petera38; 2014-12-17, 20:33.Taggar: Ingen
Lämna en kommentar: