ZIROLI´s TURBINATOR
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Härligt, när någon tycker om det, man gör! Att vi alla är olika och har våra åsikter, gör ju att ingen modell blir den andra lik.... som tur är.
Jag tänkte, att när det nu står att läsa på modellen, vad den heter, då släpper jag besvara samma fråga gång på gång! :sarcastic:Lämna en kommentar:
-
Jag tycker det blir skitsnyggt! Och dom där små "skaladekalerna" förhöjer utseendet avsevärt, även om det inte är en skalamodell. Bara lite "look-a-like", lixom.
Amerikanarna var/är ju experter på att dekorera med allehanda stickers, både här & där.
Vad jag däremot INTE hade klistrat på är det där namnet "TURBINATOR" på kroppsidan, ingen skalakärra av den digniteten har väl egennamnet påklistrat nånstans.
Men det är MIN åsikt........Lämna en kommentar:
-
-
Man tar vad man har...eller? Vilket jag gjorde .Nu är modellen gjort av en amerikan, så den är ju lite gran amerikansk!
Ziroli, som har konstruerat modellen säger själv, att även om det inte är en skalamodell, var idén att konstruera en jaktplan liknande modell, av typ amerikansk snitt....:sarcastic:
Men faktisk var min idé ursprungligen att dekorera den som en sports modell.
/PeteLämna en kommentar:
-
-
Du bor väl i Sverige, varför skylta med amerikanska märken? Det trots allt inte en skalamodell, eller?Lämna en kommentar:
-
-
Fluf,
På bilderna ser det ganska hyfsat ut, men det finns en hel del skönhetsfläckor,...tyvärr! Men från två meters håll ser man ingenting, så det spelar ju faktisk ingen roll.
Den blev ganska lätt, jag gissar på omkring 10 kg +/- 1 kg. Men vi får se....Lämna en kommentar:
-
Folieringen blev kanon.
Snyggt, och härliga kontraster. Ser fram emot helheten sedan
Vad blir slutvikten på ungefär?Lämna en kommentar:
-
-
Nu kommer vi till den seriösa del av bygget! Nämligen montage av: Turbin, ECU, Hoppertank, Bränsleslanger, Bränslepump. Ventiler för ställ och bromsar. Lödning av servokabel m.m.
Väntar på lite grejer utifrån, så det blir ett lite uppehåll i byggtråden.Lämna en kommentar:
-
Var en sväng förbi "Vinylverkstan" här i stan och fick skrivit ut två dekaler till Turbinatorn. Väntar fortfarande på dekaler från HK, men började med det jag hade. Turbinator på vinge och kropssida, och "Stars and Bars" på vänstra vinghalvdel. Vet att jag har sagt, att modellen inte skulle vara militär, men nu var det tillfälligtvis så att jag hade den över (Stars and Bars) från ett tidigare bygge.
Ställ har monterats och bromsar och in/utfällning testad. Canopiet har fått en alu-ram och har skruvats på plats. Limmade små plywoodbitar på insidan, så att skruvarna har nått att fästa i.
Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: