Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Thomas, ska bli kul med en lättviktare, har bara lite andra maskiner just nu. Ca 920g säger dom att den ska väga med rekommenderad setup. Känns nog bra att den har bromsar i vår :thumbup:
Tog några bilder på mitten och ytterspryglarna till mittenvingen, lite finurliga lösningar.
Ytterspryglarna
Sätts i hop så här
Mittensprygeln ser ut så här:
Fortsättning följer, men först ska jag åka till Goodwood England och kolla på klassisk bilracing.
Men det finns hur MYCKET SOM HELST att se här! Jag ska försöka dela med mig av lita av det bästa när jag kommit hem och sorterat lite. Filmats en del har det gjort, mycket flyg finns det. Tror jag såg mig en Stinson Reliant. Imorgon blir sista dagen och det har sagts att Vulcan bombaren skulle flyga, men i och med den senaste olyckan i Storbritannien kan det vara inställt. Har ni chansen, hyr en husbil och åk hit nästa år.
Återkommer med en rapport, samt fortsättning på mitt enkla bygge.
Saker och ting tar sin lilla tid. Jag klippte ihop en liten film om hur jag upplevde Goodwood Revival 2015. Allt är filmat med en handhållen Panasonic Lumix kompakt kamera, jag tycker det gör det till en personlig film, vill man ha proffskvalitet finns det mängder på tuben, sök bara på Revival 2015. Vill du besöka Chichester och Goodwood revival kan jag bara rekommendera det, jag åker säkert dit nästa år igen och då kommer jag gå "all in" även med kläder. Det bör verkligen upplevas på plats.
Snart tror jag det byggs det igen
Hoppas länken funkar.
OBS Rekommenderar endast Vettigt ljud och bild annars kan det nog kvitta :willy_nilly:
Roligt att du tycker om bilarna Fluf! Det är speciellt att se sådana dyrgripar köra stenhårt. Tack, tycker själv att jag fick känslan jag hade med i filmen
Dein Modellflug Onlineshop der Himmlischen Höllein. Alles für den RC Modellflug & RC Modellbau. Fernsteuerungen von Jeti, Futaba, Multiplex M-Link, Graupner HoTT, Kavan uvm. Schnell-Versand. Langjährige Erfahrung. Top Verfügbarkeit. Eigene Modelle. Faire Preise. Top Beratung vom Profi.
Säkert en riktigt god modell, men det blir ju några mer kronor med alla servon
Vet faktist inte riktigt hur stor skillnad det gör egentligen, man har ju lite större möjligheter att ändra hela vingens funktion under dom olika flygfaserna och i termiken. Men i detta fall tror jag endast det är gjort för att vingen är dubbelknäckt och det blev lättare så. Den versionen jag bygger har ju bara höjd, sida och klaffar, enkelt.
Kommentar