Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Observant som vanligt Thomas. Det blir en bock till på den tråden hade jag tänkt, som på klafflänken. Sen är jag lite osäker på huvlåset om magneterna är kraftiga nog. Det är lite småpyssel kvar men det ser rakt ut och tyngdpunkten är där den ska vara.
Tack så mycket. Jo detta är väl det enda jag har att klaga på om modellen. Det är för trångt i nosen. Problemet är att det inte finns vidare mycket material utanför kablarna. Numera sitter det en limmad träbit som håller ner kablarna, vill dock ha något mer. Skulle vilja ha en inrunner eller en motor typ Mvvs. Eventuellt kommer jag även att klä om stabben innan premiären tycker inte riktigt gångjärnen blev hundra där. Ska pilla lite ikväll, vi får se.
Har byggt och fixat lite mer. Lyckades göra lite mer utrymme för motor med kablar. Även klätt om stabben, men blev lika fn inte nöjd! Gör om gör rätt Elgstrand! Problemet jag får är att allt kläs i ett stycke med endast klädsel som gångjärn och blir det inte helt rakt så spänner det gärna åt något håll, men det blev bättre. Testade sedan hur min målning med svart höll... Inge bra. Så nu har jag beställt svart klädsel och en spinner.
Men till det roliga! Idag hade jag en lyckad premiär! Den flyger helt fantastiskt, hur lätt och trevlig som helst i luften. Även klaffarna tar ner farten riktigt bra. Behöver mixa in lite mer dyk bara. Motorn räcker till mer än väl. Idag blev det ca 9min flygning och ca 30 sec motortid då gjorde jag ett antal landningar och omstarter. Allt verkar stämma med tyngdpunkt och så vidare. Nu ska jag vänta på paket, fixa till det sista med svarta partier mm. Sen ska jag försöka ordna en liten filmsnutt till er.
Kommentar