Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Det blir mycket snyggt. Hoppas du kommer upp till MFK Hudiksvall och MFK Skvadern meeting i Hudiksvall i sommar.
Skulle vara kul att se henne flyga på nära håll. :-)
Skall du blya kan du lika bra göra en större volym dämpare närmast motorn, då får du inte de vanliga problemen med konstig motorgång och kan säkert använda ditt avgassystem som tänkt.
Flytta fram alla servon och allt som väger mot nosen? Jag gjorde samma på en GP yak 54 50cc. Den behövde ha 250 gram bly hängande i spinnerspetsen tillsammans med 250 gram bly på torpedväggen. Flyttade fram servon och LiPo's mm och det löste det mesta. Ett 50 grams servo långt ut i stjärten blir lite hävstångseffekt så du måste ha bra mycket mer än 50 gram i nosen för att motverka servots vikt. Bäst är noll gram bly. =)
Har justerat förgasaren och kört motorn lite mer nu. Problemet är att jag bara får upp den i ca 4450 rpm. Antagligen är det avgasrörets fel. Hur löser jag detta? Vill gärna ha pipan på sidan och har svårt att få plats med en större "dämpare".
Hallo Dykarn. Har du fått någon hjälp med avgas problemet. Flyger själv bara fyrtaktare så en tvåtaktare levererar dubbelt med avgaser. Det är nog så att röret är för klent så det blir för mycket mottryck i ljuddämparen.
Ert sätt kanske är att göra ett utblås under också.. Fast det blir ju inte lika snyggt.. Hoppas någon vis på tvåtaktare kan hjälpa dig..
Dekaler har kommit på. Blir rätt ok resultat, en blandning av individ 69 och 82.
Ska prova att ta bort avgaspipan som går efter kroppen imorgon och se om det blir mer fart i motorn då.
Kommentar