Det var en Crackwing-tråd här på forumet när den var "ny-släppt" och då försökte folk att sätta dit sidroder vill jag minnas men jag tror inte det blev så lyckat. Det är nog få "vingar" som har sidroder och orsaken är säkert grundkonstruktionen på en vinge - alltså ingen lång kropp emellan vinge och stabbe/fena så sidrodereffekten blir säkert väldigt begränsad. F ö skulle jag personligen i era kläder inte bygga vidare på Crackwing utan istället testa RC Factorys senare konstruktion, Zorro, som är den bästa vingen i den storleken som i alla fall jag flugit - helt utan "hyss" och den går att flyga sakta om det inte blåser så mycket. Dessutom är den smart i konstruktionen då både ack och mottagare är "gömda" i kroppen och fartreglaget är ju såpass tunt att det är lätt att gömma undan. Den blir m a o väldigt "sleek" i utförandet. Det enda felet på min är att jag nog borde byta fartreglage eftersom det inte går att aktivera broms på det enkla HK-reglage som sitter på just nu. Har sett den som FPV-vinge och det fungerade utmärkt och jag har nog också tänkt att testa min på det sättet vad det lider. Kör en liten 3S740-ack i min och för vanlig flygning räcker det utan vidare men vill man flyga lite längre tid med FPV-utrustning kan man säkert sätta in en större ack bara man är medveten om att få TP rätt. Men vill man inte köpa en Zorro så finns ju som jag nämnt några gånger även ett mindre och billigt alternativ nämligen HK Bonsai som också fungerar bra som FPV-vinge.
Roger
Roger

Kommentar