Vackert hantverk!
Chipmunk – Dennis Bryant 68”
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Bygget flyter på i maklig takt. Har återgått till kroppen, och börjat med motorfäste och huv. Ursprunligen gjord för förbränningsmotor, med två längsgående balkar som utgör själva fästet. Kapade dessa efter sista spantet, och satte på en låda för elmotorn. Och sedan kåpa, med inpassning. Nu blir det slipning, samt sedan bakparti. Var i Västerås i helgen och gick teknisk kurs på originalet, samt provsatt i kärran. Hoppas på flygning med den framöver. Bra för inspirationen.Kommentar
-
Bygget flyter på. Har monterat stabbe och fena, samt tillverkat en "plugg" för akterdelen. Lite knepig form på pluggen och svår att få helt skalenligt, men detta är ju stand-off scale så får duga. Körde med Wonderfill runt stabbe och fena för att likna de plåtar som fullskalaplanet har, och som "rundar av" övergångarna. Har även glasat ena sidan av stabben. Första gången jag glasar, men hittills verkar det funka ok. Använder Eze-cote, vattenbaserat och luktfritt, vilket passar bra i mitt i det närmaste oventilerade byggrum.Kommentar
-
Kommentar
-
Ser riktigt fint ut.
Bra jobbat.
Kul med pilot. Finns för många obemannade flygmaskiner därute.
// Mats WFlygsmurfenKommentar
-
Och där blev den (nästan) klar! Återstår att byta till större propeller, 12x8 verkar vara alldeles för liten, ger bara 160W, och jag vill ju komma upp i iallafall 400W. Har beställt 18x8 samt 16x8, får prova mig fram (Turnigy ger inga rekommendationer). Flygningen får mao. vänta, men har man byggt i tre år kan flygningen vänta ett tag till. Och den kan ju krascha... La in orginalet som jämförelse. På lite avstånd är de ganska lika.Kommentar
-
Klart godkänt.
Är det batteri-lucka på v sida om nosen?
Håller tummarna för lyckad maiden nu.
// Mats WFlygsmurfenKommentar
-
Riktigt snyggt bygge! :applause:Kommentar

Kommentar