Tackar! Verkade som om det förekom/förekommer en hel rad olika blå nyanser. En kommande eskader med RC plan i regnbågens alla olika blå nyanser är under framväxt!
Fairchild PT-19
Kollaps
X
-
Och sedan en massa målarjobb. Mycket maskning på sidrodret för lite färg. Och sedan kroppen. Måla på solartex är lite knepigt om man samtidigt skall maska (färgen kan följa med när man tar bort maskningen). Fick till siffrorna helt ok, efter att ha hittat maskpapper som hade lagom klibbighet, och gick att köra i skärmaskinen.
Kommentar
-
-
Snygg! Fräsch och kommer säkert flyga fint.www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Riktigt fin. Du lyckades bra med märkningen.
Det behövs inte myckt för att lyfta en modell rejält.
Hoppas premiären går bra och vi ser fram emot nästa byggtråd.
// Mats WFlygsmurfenKommentar
-
...och nu har den flugit! Premiären gick utmärkt, nästan inget trim behövdes. Splitklaffen bromsade in en del vid landning, men skall se om jag kan öka utslagen litegrann för mer effekt. Ground handling med det styrbara sporrhjulet funka utmärkt. Motorstyrkan räckte till mer än väl. Enklare aerobatics funka bra, roll, spinn, hammerhead etc. Acken räckte för drygt 15 min flygning (4S, 4000mAh). Och vingarna satt kvar mha IKEA-låsningen. Bra lyft i vingarna, så det gäller att få ner hastigheten vid landningarna för att undvika galopp (studsar).
Kommentar
-
-
Tack! Har börjat på en Messersmith me262, men är på väg att ångra mig. Har kommit på att jag vill återuppliva förbränningsmotorn, så funderar på lämplig 4-taktare samt passande modell. Bygger, i väntan på att bra ideer skall infinna sig, en fältbox med panel, pump m.m.Kommentar

Kommentar