Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Och lika tight är det för servot i stabben till höjdrodret. :lol:
Och landningsställsluckorna har sågats ut ur en 0,4 mm glasfiberskiva. Det kommer att tillverkas en insida av balsa för att styva upp glasfiberskivan en aning.
På något sätt så fastnade jag på en bild....igen.... :shock:
Nalle...vet du något om hur det gick till?
Göran
Ehaa !!?? Jag bara stod och tittade på med en nybryggd kopp kaffe i
handen. Kameran låg på bordet och plötsligt stog jag med den i handen
istället för kaffekoppen. Jag bara tittade på den, jag tog inget kort....
Det bara blev så, Det var nog någon annan som fotade.
Skulle jag ha gjort de? Nä aldrig, PDT_Armataz_02_15
Du känner väl mig?
Inte skulle jag väl bråka med min Modellflyginstruktör,
han som e så snäll PDT_Armataz_02_40
Jag har haft lite huvudbry med hur jag skall fästa in servona i vingarna. Och Nalle och jag har slagit våra okloka huvuden ihop med resultatet ett par rejäla bulor. Men till slut så dök idén upp att de servofästen i metall som finns färdiga att köpa kan man enkelt tillverka själv av en L-formad aluminium stång.
Bara kapa upp den i lämpliga längder, såga ur så att servot får plats...borra en massa hål och vips.....
....har jag ett servofäste som är rejält styvt.
Jag kommer att bulta fast servona med en M3 insexbult med bricka och låsmutter på baksidan.
Hej till min Kyosho kawa sitter det en klack på innerluckan som hjulet trycker på o drar med sej luckan.Sedan påverkar en fjäder så att luckan öppnas när hjulet fälls ut http://www.kyoshoamerica.com/airplan...part_num=11827
Titta på bilderna i rullisten
Lasse
Kommentar