Ett projekt som fått vänta länge på sin tur

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Corsair
    • dec 2007
    • 639

Hej Göran, flitens lampa lyser i verkstan, blir bra med att du kan ta bort bommarna, snyggt...
    Live to fly, fly to live!
    Janne

FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:

Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:

www.modellflyg.dinstudio.se

Kommentar

• Sweeper
      • jun 2006
      • 3961

Ursprungligen postat av Lelle
      Hej Göran, och tack för att jag fick störa dej några timmar i ditt byggande. Mycket intressant att se både Catalinan och Vampen irl som nu börjar att närma sig sitt slutmål även om det är en hel del kvar, men med din takt så är det nog klart till sommaren.
      Vill också passa på och tacka för kaffet och den trevliga pratstunden, och inte att förglömma den fina boken om Corsairen som jag fick av dej.

Vi höres

Du stör aldrig Lelle. Det är bara roligt att du kommer och hälsar på i dammhögarna.

Göran
      Sponsrad av MBS RC Models

Admin RC Scalebuilder siten

Kommentar

• Sweeper
        • jun 2006
        • 3961

Ursprungligen postat av Corsair
        Hej Göran, flitens lampa lyser i verkstan, blir bra med att du kan ta bort bommarna, snyggt...
        Jo, den lyser ordentligt...stundtals....
        Det kommer att underlätta enormt med att ha dem demonterbara.

Göran

Kommentar

• Sweeper
          • jun 2006
          • 3961

Ovansidan har glasats.....

....liksom undersidan.

Imorgon åker andra lagret med epoxyn på.

Göran

Kommentar

• Sweeper
            • jun 2006
            • 3961

Efter att andra lagret med epoxy lagts på och hela ytan fått sig en snabb översyn med 180 sandpapper, så har jag sprayat på Hagmans Sprutspackel. 3 lager.....och sedan skall det slipas bort. :sarcastic:

Göran

Kommentar

• taygher
              • jun 2006
              • 735

Härligt att se! :thumbup:

Och jag är så glad för Din skull eftersom jag vet hur mycket Du ÄLSKAR att slipa på saker och ting! :sarcastic:
              Flyg lågt och fort!

Mvh, Lars Westin

Kommentar

• Sweeper
                • jun 2006
                • 3961

Jo, det är såååå skoj att jag inte kunde låta bli. Här slipas det för fulla muggar.

Göran

Kommentar

• ewalds
                  • jul 2009
                  • 532

Hej Göran!

Hur funkar det med sprutspackel och vad använder du för spruta till det??

/Micke

Kommentar

• Sweeper
                    • jun 2006
                    • 3961

God morgon Micke

Jag använder Hagmans stålplast spray filler 1K. Den finns både på sprayburk och för sprayning med vanlig målningsspruta. Jag använder sprayburkarna.

Jag använder det här förhållandevis billiga men väldigt bra sprayspacklet därför att det för det första är lätt att använda, för det andra lätt att slipa och för det tredje 95% av det slipas bort efterhand som finishen framträder.

Meningen med att använda sprutspacklet och sedan slipa bort det är för att fylla ut alla ojämnheter som dyker upp. Är det riktigt stora sådana så använder jag antingen 3M Red Putty eller en microballong/epoxy mix.

Göran

Kommentar

• ewalds
                      • jul 2009
                      • 532

Ursprungligen postat av Sweeper
                      God morgon Micke

Jag använder Hagmans stålplast spray filler 1K. Den finns både på sprayburk och för sprayning med vanlig målningsspruta. Jag använder sprayburkarna.

Jag använder det här förhållandevis billiga men väldigt bra sprayspacklet därför att det för det första är lätt att använda, för det andra lätt att slipa och för det tredje 95% av det slipas bort efterhand som finishen framträder.

Meningen med att använda sprutspacklet och sedan slipa bort det är för att fylla ut alla ojämnheter som dyker upp. Är det riktigt stora sådana så använder jag antingen 3M Red Putty eller en microballong/epoxy mix.

Göran

Tackar för informationen!!
                      Värdefulla tips som jag tar med mig in i framtiden:thumbup:

/Micke

Kommentar

• Sweeper
                        • jun 2006
                        • 3961

Det var så lite så. Det är bara skoj att man kan dela med sig av det man kan och vet.

Göran

Kommentar

• Sweeper
                          • jun 2006
                          • 3961

Att slipa och spackla, det är livet det.....eller åtminstone ger det liv åt ytan. :sarcastic:

Göran

Kommentar

• Sweeper
                            • jun 2006
                            • 3961

Undersidan håller på att få sin behandling.

Göran

Kommentar

• Sweeper
                              • jun 2006
                              • 3961

Så, nu är det slutbyggt för mig. Det är dags att packa ihop allt och se till att bli av med det. Det har varit en väldigt rolig tid för mig. Många roliga projekt har startats, några har avslutats en del har varit här och hälsat på och det har varit väldigt trevligt. Jag har fått äran att hjälpa en del med små problem vilket har varit väldigt skoj. Jag har fått många tips och råd här nere. Men som allting annat roligt så har det ett slut. Och dit har jag kommit nu.

Men lugn....det låter värre än vad det är. Det är dags att packa ihop hela paradiset, alla modeller och flytta in i en större, ljusare....kort sagt bättre lokal. 35 kvm med 3,2 meter i takhöjd, utrymme för att kunna montera in ett bra ventilationssystem och bra möjlighet att kunna lasta och lossa modeller utan att behöver trassla dem upp och ned genom en trång trappa.:stupido2:

Tyvärr....eller kanske tjohooo....så har jag en hel del grejor. Ni som har varit och hälsat på vet hur det ser ut just nu. Ganska välpackat, med grejor överallt. Det finns så pass mycket grejor att jag inte ens har plats för alla mina ritningar.:sarcastic:

Nåja, det som jag ville tala om är att jag kommer att mer eller mindre lägga ned allt modellbyggande i 3-4 veckor för packning, flytt, uppackning, skruva hyllor o.s.v. Men jag hoppas att ni kommer att stå ut....för det gör jag. :sarcastic:

Nej....nu är det dags...dags för att börja packa.....jösses...var i hela fridens namn skall jag börja? :banghead::sarcastic::sarcastic:

Göran

Kommentar

• ewalds
                                • jul 2009
                                • 532

Man blidde ju lite orolig av den inledande frasen där??
                                Låter som en skapligt angenäm flytt och önskar dig lycka till!
                                Ser fram emot massor med bilder från den nya lokalen

/Micke

Kommentar

Arbetssätt...