Ett projekt som fått vänta länge på sin tur
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
-

Det finns inte så mycket tid just nu till det här. Men lite hann jag med. Crimpade fast servokontakter på servokablarna.
GöranKommentar
-

När jag pysslade med noshjulstyrningen så upptäckte jag att jag hade inte fulla utslag på styrningen. Så det var bara till att montera ur stället, plocka isär det och kunde konstatera att.....

...den lilla pinnen som greppar tag i styrarmen på stället när stället fälls ut hade slagits in så pass långt att den nätt och jämnt fick tag på styrarmen. Det var inte så svårt att reparera. Knacka ut den...tvätta av den...kleta på lite JB Weld...knacka in den igen och vips fungerade saker och ting som de skall.

Sista reparationen som behöver göras. En bit saknades vid servoluckan på höger yttervinge.

Tjuvstartade lite med målningsarbetet. En del svart innan kabinhuven limmas på plats.
GöranKommentar
-

Kabinhuven har limmats på plats. Jag använder Pacers Formula 560 Canopy glue.
GöranKommentar
-
Kommentar
-
-

Bottenfärgen har kommit på plats. Jag använder WarbirdColors färger. Jag gillar verkligen att jobba med den här färgen.
Just när jag lade på den här färgen så var det 27 grader varmt med 75% luftfuktighet. 15 minuter tog målandet och då lade jag tre lager. Och när jag var klar så var färgen torr. Ingen väntetid här inte! :sarcastic:
GöranKommentar
-

Den gröna färgen har målats på plats.
GöranKommentar
-
Jag tackar för berömmet!
Nästa uppdatering kommer inom kort för nu skall det målas kronmärken på sidan av kroppen. Som tur är så har jag sparat mallarna sedan förra målningen.
GöranKommentar
-
Uppdatering inom kort....:sarcastic:
Jo jo...målningsarbetet pågår fortfarande när det gäller kronmärkena på kroppens sidor. Försöker hinna med en sväng tidigt på morgnarna innan jobbet så det går lite långsamt....men stadigt....framåt.
GöranKommentar
-
Ja, det är inte lång tid kvar tills jag kan flyga den igen.
GöranKommentar

Kommentar