KMP SPIT.. Part II
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Aaaah, känner igen situationen med strul i slutet av bygget lagom till premiären.
Har ju som bekant en P47a som trillskades mot slutet av bygget :toetap05:
Men den flyger nu som en dröm :ridinghorse:
Men den gav mej stjärnsmäll igår på fältet...
8+6 stygn i vänsterhanen, senan till vänster pekfinger av, senkapseln till vänster långfinger uppskuren och två fina snitt över respektive knoge på ca 4cm stycket. Kom hem två i natt från akuten i Karlstad.
Sitter nu med uppsvullna fingrar, gipsskena och knaprar antibiotika i tio dagar :bawling:Kommentar
-
Nash tackar på förhand och lovar bjuda Moore på nåt gott vid nästa pubrunda. Är tanken möjligen postad? Sorry, men Nash är verkligen sugen på att komma upp i luften!!Kommentar
-
Aaaah, känner igen situationen med strul i slutet av bygget lagom till premiären.
Har ju som bekant en P47a som trillskades mot slutet av bygget :toetap05:
Men den flyger nu som en dröm :ridinghorse:
Men den gav mej stjärnsmäll igår på fältet...
8+6 stygn i vänsterhanen, senan till vänster pekfinger av, senkapseln till vänster långfinger uppskuren och två fina snitt över respektive knoge på ca 4cm stycket. Kom hem två i natt från akuten i Karlstad.
Sitter nu med uppsvullna fingrar, gipsskena och knaprar antibiotika i tio dagar :bawling:
NEJ fy f-n alltså...... Hoppas du efter omständigheterna är OK? Gissar att det inte blir mer flyga den här säsongen. Hur går det med Fw190?Kommentar
-
Jo hopp är det. Men en veckas konvalesens som minimum. Styngnen åker om tolv dagar, gipset om sju sen blir det lite sjukgymnastik på det :toetap05::svengo:
Blir nog vare sej bygge eller flyg under den tiden. Gipset är lite i vägen och jag kan inte hålla ordentligt i radion.
Har tyvärr?? inga action bilder från händelsen eller skadan, men kan slänga ut en bild senare på en bandagerad & gipsad arm om så önskas:willy_nilly:
Ang 190an, vingen ska passas in mot kroppen. Har fått dom två 6mm rundstavarna på plats i vingens framkant och borrat för dom i kroppen. Så nu ska vingen bara mätas in mot kroppen och borras för vingbultar och islagsmuttrar. Och sen löder jag kontakten i vingen, när väl gips och stygn är borta...Senast redigerad av Ompa; 2008-08-26, 21:51.Kommentar
-
Det var ju riktigt tråkigt och det låter ju som det måste ha tagit ordentligt. Hoppas det läker snabbt och att allt blir bra igen.
Har stoppat en OS 46AX med armen en gång och det bliv lite snitt men inget allvarligare än lite blod och nåt ärr, det enda positiva från den upplevelsen är att jag har betydligt mer respekt för motorerna nu.
Som sagt krya på dig.Powered by Joy and a LiPo packKommentar
-
Men jösses! Vad är det som händer?
Var det en illasinnad spion som hade krupit in i din P-47:a och slog igång motorn? Ja vissa tar till alla knep för att förhindra de stridande att svinga sig upp i luften.:banghead:
Men oavsett vilket, krya på dig och ta det lugnt med skadorna så att de får läka ordentligt. Det finns fortfarande många plan som skall byggas och flygas!
GöranKommentar
-
Hej krya på dej,mina 13 stygn åker imorgon,hade tur att det var fröken vänster o mjukdelar.Så jag har kunnat spaka iallafall,kanske lite klumpigt med bandaget.Måste erkänna att jag har fått en jävla respekt för motorerna.Det kändes lite olustigt att starta upp dom nu efteråt.
LasseSur gubbjävel!
LasseBKommentar
-
/Nalle :cheers2:Kommentar

Kommentar