Jäklar jag såg den i Gimo. Trist trist :girl_cray3:Ja vi blir nog härdade i denna Fakir hobby :icon_pai:. Lycka till med nästa den blir nog lika snygg.
Vampire
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Tjena Ivve
Tråkigt men du kommer tillbaka ännu starkare, vi hörs...:fans::fans:Live to fly, fly to live!
Janne
FUTABA T12Z 2,4GHz...mums..:ciao:
Sig CUB "Clipped Wing" 1/4 Skala. Ligger på Byggdagboken/RCFF...:sarcastic:
www.modellflyg.dinstudio.seKommentar
-
Hej,
Va tråkigt... :huh: så mycket jobb och så fin modell. Du får väl återhämta dig från haveriet och sen ta nya tag, du är ju en riktig baddare på att bygga och det snabbt.
Blev det nåt kvar som går att "reparera" som landställ, motor och sånt? Har sett en del kraschvideo på Youtube och det är förvånansvärt vad mycket det ändå blir kvar av turbinmotorn även vid krascher rakt ner i marken.
Kanske göra en plugg av kropp med innervingar så kan man ju snabbt gjuta ny om olyckan är framme?
Men du verkar ju bygga så otroligt snabbt av "stickor och strån" så det kanske ändå inte spelar nån roll tidsmässigt för dig?
Hoppas nu för guds skull det inte "händer nåt" med t ex din superfina DC3 det vore ju bara för mycket.
Kan det ha varit nåt med radion som falera med Vampiren? Att hitta orsaken är väl rätt viktigt nu om inte annat för att få lite sinnesro. Använde du dubbla mottagare, dubbla accar osv?
Hälsningar
BoKommentar
-
Dubbla nya lipo ackar,(såg ut som märlor efter smällen) Powerbox sensor brytare. Motagaren blev skrot, så där blir det svårt att felsöka. Turbinen tillstukad men går förhoppningvis att repa. Skickar den till Jetcat för rep o översyn.
För övrigt så kan jag i alla fall återanvända ställ o servon plus en del andra smådetaljer.
DC-3an är still going strong, så den skall väl hänga med ett tag till hoppas jag.
Flög två vändor med den på Shoot outen o det gick ju bra.
Skulle Jet abstinensen bli allt för stor så har jag en L-39 Albatross stående startklar.
Förvisso inte lika rolig som J-28an, men får väl duga son surogat.Kommentar
-
Modellen har gått hedan. Länk till ställtillverkaren hittar du i början på tråden. Vet ej om denna indiska tillverkare finns kvar.
Kan tyvärr inte rekommendera dessa ställ. Dom drivs ju med olja vilket gör att det blir väldigt grisigt plus att dom har lätt för att läcka.Kommentar

da kjøper jeg ikke dette understellet...
Kommentar