Det vet att du har. I'l be there :thumbup:
Composite-ARF Yak 55SP 3m - Monteringstråd
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Ja nu ser jag, det står ju i rubriken, hehe
ska läsa bättre nästa gång innan jag ställer fler frågor :thumbup:
Jo man blir ju bara så sjukt sugen på en Moki stjärna när man hör ljudet i den videon...
/PerraKommentar
-
Härligt lasse, du försvan ju nästan på bilden.
Ja jag förstår att det måste klia i fingrarna nu, synd att inte motorn dök upp till helgen.
Men den som väntar på något gott........... (väntar alltid för länge)
Synes i morgon och hoppas att vi kan flyga lite också.
/betongen//LasseKommentar
-
Vsg! Förstår det =) Vet hur det är. Bygger en Extra 300SHP fårn above all. Sen blir det helglas seglare eller comp-arf =)Tackar, Extra_Mannen!
Det var gott att få se färgschemat i riktigt solljus, färgnyanserna gör sig inte lika bra under lysrören.
Du kan tro att det kliar i fingrarna på mig nu att få den färdig.
Det kommer att bli helt vansinningt grymt att stå med den på tomgång på startbanan..:ridinghorse:
Om ca en månad (eller förhoppningsvis mindre) borde jag vara där.
Kommentar
-
Tjenare Betongen!Härligt lasse, du försvan ju nästan på bilden.
Ja jag förstår att det måste klia i fingrarna nu, synd att inte motorn dök upp till helgen.
Men den som väntar på något gott........... (väntar alltid för länge)
Synes i morgon och hoppas att vi kan flyga lite också.
/betongen
Kul att Du kollar tråden, vi får väl hoppas att vädret påminner lite om lördagens kalasväder.
Vi ses om ca 9 timmar. (Shit, jag måste nog komma i säng..
)
Flyg lågt och fort!
Mvh, Lars WestinKommentar
-
Igår (onsdag) var det äntligen dags att åka och hämta motorn i Nyköping!
Passade även på att besöka Jocke "Rosso" Håkansson på vägen hem, där väntade två grymt snygga och lätta kolfiber/glasfiberlaminerade balsaplattor som skall användas som radioplatta + instrumentpanel. Suveränt jobb Jocke, tack återigen!
Det blev uppackning av Moki:n såklart och jag förevigade denna händelse:
Jocke med sin snygga 2,6-meters Yak. Moki:n får plats i kåpan men blir nog ett lite väl tungt alternativ.
Om jag förstod Jocke rätt fick jag gärna "glömma" motorn på hans arbetsbänk. :sarcastic:
Vi tittade även på Jockes fina 3W106i B2 CS, snacka om grym finish på den motorn. CS-modellerna har ju mer krydda också så det blir garanterat succé med den i nosen på Yaken. Som synes verkar ägaren väldigt nöjd!
Jocke tog ett antal bilder med sin proffskamera så det dyker nog upp lite fler bilder på Moki:n som har betydligt bättre kvalitet.
Återkommer även med rapport och bilder från provkörning senare i helgen.
Nu blev det verkligen en Glad Påsk i alla fall!!
Flyg lågt och fort!
-
Kul lasse att du äntligen har fått din efterlänktade motor.
Man får väl ta sig i kragen, komma förbi och kolla på ditt bygge.
/lasse//LasseKommentar
-
Ompa - He he.. det kommer fler bilder på Moki:n, dont worry. Förresten "stånkan"?? syftar inte det smeknamnet på en encylindrig motor? (Det här blir väl i så fall 5 stånkor i en..:sarcastic
Lassebetong - Du har rätt, jag har längtat efter den här motorn! Kom gärna ut en sväng och kolla.
Lelle - Skönt att höra att Du är redo att vara ett moraliskt stöd vid premiären, nu återstår det bara att se hur lång tid det tar att få allt klart.
Jag räknar med att svinga igång motorn på söndag (om det inte hällregnar) och det skall bli en sällsam stund. Återkommer med rapport.Flyg lågt och fort!
-
Mycket trevlig tråd det här! Skitsnygg modell du har skaffat dig Lars! Kombinationen med den modellen o DEN MOTORN lär bli ytterst svårslagen på de flesta fälten!!
Fortsätter följa tråden med spänning, och hoppas få se kärran i sommar :thumbup:Våga vägra Powerbox!
Futaba T26SZKommentar
-
Tack för de härligt positiva kommentarerna, Per!
Jag hoppas på att få med den ner till meetinget i Tingsryd så vi ses väl där?Flyg lågt och fort!
-
Tjenare Tobbe,
Jo, den Sukhoien var med bland tänkbara flygplan i min lista. Det blev till slut C-ARF Yaken som vann racet men jag tycker fortfarande att Sukhoien är en grymt cool kärra. (Ibland är det svårt att välja bland alla godbitar..
)
Flyg lågt och fort!

Kommentar