Yak instämmer nice flygmaskin :thumbup:
Composite-ARF Yak 55SP 3m - Monteringstråd
Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
-
Hoppas man får se denna kärra live nångång... Men porr än så här blir det inte denna lördag.... Oavsett vad käringa är på för humör!/Daniel Gustafsson
Radio: JR DSX9
Flyger: Multiplex Acromaster, Sebart Katana(or) Hangar 9 Extra 260 27%
Heli: E-sky Belt CP
Bil: Traxxas Slash 4x4
Båt: Princess med Zenoah 26cc
01010010010000110100011001000110Kommentar
-
Dra mig baklänges vilken modell du inhandlat:thumbup: Rackars i kapernaum va finer hon va..dreglar så det är blött på tangentbordet nu..är riktigt avundsjuker på dig om jag ska va ärlig..grattis grattis..Motorn blir en rysare i denna skönhet..hipp hipp hurra den är hel.....
:love: Get high with hovering not drugs :love:Kommentar
-
He he.. Ni är för goa grabbar!! :ciao:
Med lite flyt kanske den kan komma med upp till ShootOuten.
Hobbyrummet går framåt i alla fall, golv + tak är nu isolerat och nästan hälften av laminaten är ditknackad..
Skall strax masa mig ut igen, när jag har fått i mig middan.Flyg lågt och fort!
Mvh, Lars WestinKommentar
-
Då får du inte plats med Stefan o hans Yak i bilen!Förexten du kan lägga Stefan i Yaken den är ju så STOORHe he.. Ni är för goa grabbar!! :ciao:
Med lite flyt kanske den kan komma med upp till ShootOuten.
Hobbyrummet går framåt i alla fall, golv + tak är nu isolerat och nästan hälften av laminaten är ditknackad..
Skall strax masa mig ut igen, när jag har fått i mig middan.
.Imorgon blir det utomhusflyg på fältet hoppas du kan slita dej från hammaren,
Sur gubbjävel!
LasseBKommentar
-
Tack för det Ompa!
Med Dig som inspiration skall en instrumentpanel tillverkas till guldklimpen men den kommer inte att vara ens i närheten av Ditt mästerverk.
(Men den kommer att ha en fungerande LCD-display, alltid något kanske?
)
Flyg lågt och fort!
-
Tjenare Jocke,
Utrustningslista enligt önskemål:
-HS-7955TG på alla roderytor (totalt 9st)
-HS-5485HB till trotteln
-SWB duolock 1,5" servoarmar på skev & höjd
-Powerbox Royal
-2st Hyperion CX 2s 5350mAh
-2st Futaba R608FS mottagare
-40% pilot från Red Aero RC
-5" Kavan hjul
-Tank DuBro 1,5 liter
-Rökpump, Sullivan eller liknande (+ tank i lämplig size)
-J&J sporrhjul
-32x18 Biela propp
-6" spinner, Tru Turn
-Moki 250
-Tändningsack 4,8V NiMh +3000mAh
-HD tvinnade servokablar + MPX-kontakter i kroppen vid vingar + stabbar
-Tankventiler bränsle + rökolja (har inte kollat vilken variant ännu..)
Det blir lite prylar att plocka i, tur att det finns bra med plats i kroppen! :sarcastic:Flyg lågt och fort!
-
Tjenare Jocke,
Utrustningslista enligt önskemål:
-HS-7955TG på alla roderytor (totalt 9st)
-HS-5485HB till trotteln
-SWB duolock 1,5" servoarmar på skev & höjd
-Powerbox Royal
-2st Hyperion CX 2s 5350mAh
-2st Futaba R608FS mottagare
-40% pilot från Red Aero RC
-5" Kavan hjul
-Tank DuBro 1,5 liter
-Rökpump, Sullivan eller liknande (+ tank i lämplig size)
-J&J sporrhjul
-32x18 Biela propp
-6" spinner, Tru Turn
-Moki 250
-Tändningsack 4,8V NiMh +3000mAh
-HD tvinnade servokablar + MPX-kontakter i kroppen vid vingar + stabbar
-Tankventiler bränsle + rökolja (har inte kollat vilken variant ännu..)
Det blir lite prylar att plocka i, tur att det finns bra med plats i kroppen! :sarcastic:
Mycket trevliga prylar. Några reflektioner utifrån min erfarenhet från min MX-2:a från Composite Arf, även den 40%-skala.
-Om du vill ha 3D-utslag på höjden så måste du gå upp till 2"-armar
-Skeven behöver du bara runda diskar till, eftersom att de två servon som du ska andvända per vinge, linkas samman inne i vingen, med hjälp av medföljande glasfiberhorn
-Jag prövade min med 2st 5995:or på rodret först, den orkade inte hålla kniven, ens vid horisontell flygning, slängde på ett till och problemet var borta
/AndreasKommentar
-
Tjenare Andreas,Mycket trevliga prylar. Några reflektioner utifrån min erfarenhet från min MX-2:a från Composite Arf, även den 40%-skala.
-Om du vill ha 3D-utslag på höjden så måste du gå upp till 2"-armar
-Skeven behöver du bara runda diskar till, eftersom att de två servon som du ska andvända per vinge, linkas samman inne i vingen, med hjälp av medföljande glasfiberhorn
-Jag prövade min med 2st 5995:or på rodret först, den orkade inte hålla kniven, ens vid horisontell flygning, slängde på ett till och problemet var borta
/Andreas
Jag är ingen 3D-flygare men jag skall ta mig en funderare, kanske lika bra att hänga på 2".
Däremot hänger jag inte riktigt med när vi pratar skevroder. Jag har 2st servouttag, ett inre och ett yttre (under lucka) och jag har nog inte tänkt att linka dem med varandra i vingen.. (Se bild nedan)
Jag kommer att montera 3st 7955:or på sidorodret så det blir nog OK.Flyg lågt och fort!
-
Jag var länge tveksam till att gå över till 2,4GHz så när jag köpte ny radio (Futaba 9C) förra vintern gick jag på 35MHz. Men när jag sedan fick PCM-låsningar med min nya 2m Extra när en klubbkompis slog på sin radio (trots att han inte var i närheten av min kanal) tjurade jag till och köpte en 2,4GHz modul + mottagare och efter det har jag inte haft en enda glitch.
Jag flyger fortfarande mina "gamla" modeller med min Hitec Eclipse 7:a men alla nya projekt kommer att bli utrustade med FASST-mottagare.Flyg lågt och fort!

Kommentar