Super Decathlon

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DennanHMFK
    • maj 2006
    • 1135

hörru Hanke, vaffö trampminor under byggbordet på dom första bilderna?
    rädd för att Bokis ska smyga runt och ta hemliga bilder?

läcker maskin för övrigt!!
    medlem i HMFK
    www.hallstamfk.se
    min tube: http://www.youtube.com/profile?user=Dennan83

Kommentar

• C206
      • aug 2008
      • 45

Ojojoj vilken underbar maskin! Jag är riktigt sugen på en sådan själv, var bara ett ynka klick ifrån att beställa en idag.

Ett par frågor:

1. Har du valt att inte montera det bakre sidfönstret, eller ingår det helt enkelt inte i ARF-kitet.
      2. Hjul ingår ju tydligen inte, är det fler saker som inte finns som man annars brukar få med i en ARF?

Kommentar

• Baua
        • nov 2009
        • 856

Tryck

Per!
        Se nu till att trycka riktigt jävla hårt på köpknappen, helst så tangenten kommer ut bakom tangentbordet, he he!

Hils
        Magnus
        Ursprungligen postat av C206
        Ojojoj vilken underbar maskin! Jag är riktigt sugen på en sådan själv, var bara ett ynka klick ifrån att beställa en idag.

Ett par frågor:

1. Har du valt att inte montera det bakre sidfönstret, eller ingår det helt enkelt inte i ARF-kitet.
        2. Hjul ingår ju tydligen inte, är det fler saker som inte finns som man annars brukar få med i en ARF?
        Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:

Kommentar

• C206
          • aug 2008
          • 45

Sagt och gjort, kärran beställd och tangentbordet intakt. Nu är maskinen förhoppningsvis på väg från Österrike, och förhoppningsvis till mig

Kommentar

• DrHanke
            • maj 2006
            • 5249

Lite detaljbilder på det fördiga bygget...

//DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• sundqvistjohan
              • jul 2006
              • 1289

Hur mycket saknas i denna ARF? Hjul och motorbock saknas har jag förstått av första inlägget.

Har en flygarkompis som precis fått sin, åtminstone ett vingrör saknas och manualen har ingen lista på vilka delar som ska ingå.

Hur är det med roderhorn och linkage i övrigt (stötstänger för höjdrodret, wire till sidrodret, och länkar) ska det köpas eller kommer det med?
              Medlem i Suomen ilmailuliitto (SIL) = Finlands flygförbund (FFF) = Finnish Aeronautical Association (FAA)
              Min hemsida http://johansundqvist4.googlepages.com/home

Kommentar

• DrHanke
                • maj 2006
                • 5249

Den är väldigt fattig på typ de mesta... Därav vet jag att jag har i ÖMH shoppen samt sagt till Kenneth att det skall stå tydligt vilket det också gör att det är en sats som kräver mycket av personen som köper den då mycket saknas.

Vingrör ska vara två stycken, ett i framkant å ett i bakkant sen hålls vingarna ihop med en glasfiber bit som limmas in i varje vinge.

Det som inte är med i kitet:
                -Alla roderhorn med tillhörande smådelar, dvs allt för att få samtliga roder att "fungera"
                -Alla staglinor till stabben bak
                -Hjul samt hjulpinnar (100mm hjul)
                -Vettig manual som i alla fall tar upp vart stöttorna skall sitta (jag skar upp en vinge på undersidan för att måtta)
                -Skruvar till stöttorna både i vingen och fästet som skall sitta bredvid landstället (jag har biltema torx självgängade)
                -CA gångjärn till skev, höjd, sida
                -CG, min flyger utmärkt på 1/3 och går säkert att finlira om man så vill

Dock är modellen väldigt lätt att få ihop när man väl fått in skruvarna till stöttorna i vingarna.
                //DrHanke

*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***

Kommentar

• C206
                  • aug 2008
                  • 45

Ursprungligen postat av sundqvistjohan
                  Hur mycket saknas i denna ARF? Hjul och motorbock saknas har jag förstått av första inlägget.

Har en flygarkompis som precis fått sin, åtminstone ett vingrör saknas och manualen har ingen lista på vilka delar som ska ingå.

Hur är det med roderhorn och linkage i övrigt (stötstänger för höjdrodret, wire till sidrodret, och länkar) ska det köpas eller kommer det med?
                  Hej

Jag bygger en likadan just för tillfället. Mitt ena vingrör saknades också, och de bakre sidorutorna är långt ifrån skalalika. Men till skillnad från DrHanke fick jag med gångjärn till alla roder.
                  Av detta har jag också lärt mig att det är ganska svårt att få tag på kompletta linkage, jag har fått handla från tre olika hobbyhandlare för att få det jag vill ha.

Här är min byggtråd: http://www.rcflyg.se/forum/showthrea...-4-ARF-Eldrift

En skillnad är också att mina fönster är klara, medans Hankes är snyggt tonade.
                  Senast redigerad av C206; 2011-04-05, 18:52.

Kommentar

• bokis
                    • maj 2006
                    • 5041

Hanke behöver hjälp!!!

Alla teorier om vad som händer o fötter i understående lilla filmsnutt mottages tacksamt,Trollkarl´n o jag har redan hört några roliga från demonflygaren själv,den bästa var: -Den bara lyfte ju??!!
                    Vad tror ni?

// Bokis

***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                    (nu även med biskvier!)

Kommentar

• Baua
                      • nov 2009
                      • 856

Men dra åt helv... Inga kamrisar eller Henrisar blev skadade, men hur gick det med flygplanisarna?

Hils
                      Magnus
                      Har man aldrig kraschat har man aldrig flugit.:sarcastic:

Kommentar

• Bonanza
                        • sep 2010
                        • 191

Fyfan, man bara väntade på kraschen...
                        Kändes som det var för mycket utslag på både Aileron och höjd, eller alldeles för lite expo.
                        Sen är det ju bra om man gasar lite mer vid takeoff
                        /Micke

Videos: http://www.vimeo.com/user2891907
                        Bilder: http://picasaweb.google.com/Micke19sjuttiotre

Kommentar

• bokis
                          • maj 2006
                          • 5041

Landningen skedde straxt ovanför min flint och den är hel.. Fler tips?
                          // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

• C206
                            • aug 2008
                            • 45

Skönt att modellen överlevde. Det är jobbigt med självmordsbenägna flygplan....

Jag läste någonstans att du har cg på 1/3 av vingen mätt från framkant. Efter denna skakiga take off skulle jag prova att flygga fram cg lite.

Kommentar

• freddan_6
                              • aug 2006
                              • 2655

Starta med TP på 28% från framkant och flytta bakåt lite i tagen :-) och lycka till. Jag brukar sluta mellan 30 och 33% från framkanten.
                              fredrik

Kommentar

• bokis
                                • maj 2006
                                • 5041

*Harkel* ....joo..Hanke hade inga problem med tyngdpunkten...:lollypop:
                                // Bokis

(nu även med biskvier!)

Kommentar

Arbetssätt...