Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Billigare än så får du nog inte i butik, då blir det beggat. Köpte min numera sålda DX6i beg för 800:- för 3-4 år sen, sålde den nyligen för samma summa. Har uppgraderat till en DX8.
Skicka ett mail och kolla upp vad frakten blir, har varierat mellan 6 och 16£. http://www.inwoodmodels.com/ i England för 116 (132£ inkl billig frakt) = 1458 SEK. För fyra veckor sedan var det mindre än 1300 SEK.
Det brukar ju regelbundet finnas begagnade sådana till salu både på Köp & Sälj på detta forum liksom på Svenskt Modellflyg.
Håll ögonen öppna alternativt lägg ut en Köpes-annons om du vill komma billigare undan än vad en ny kostar.
//Roger
Tja !! Har hittat en kille som kan tänka sig sälja en dx7 för 1400 till mig... Ska jag slå till eller? Det är väl ett bra pris !!!!
Men den är inte i samma stad så då måste den skickas från en privat person och grejer blir inte det lite krångligt och sånt ? Med vänlig hälsning, addde
Blir nog troligtvis så att jag köper dx7 men går det att radera en modell från modellminnet eftersom han har haft den till en helikopter ? Med vänlig hälsning, Addde
Priset är inte jätte bra, men fortfarande inte dåligt. Hade jag varit du hade jag iaf försökt pruta lite grann bara för att se hur bestämt priset egentligen är, dx7an har gått ur produktion det är alltid en början.
Det förekommer dessutom minst ett par versioner av den radion varav nån är för främst USA-marknaden och inte tillåten i EU (om man skall vara noga). M a o finns det också en EU-version och det är främst den du bör kolla efter. Skillnaden är såvitt jag förstått att USA-versionen har otillåtet hög sändareffekt i EU - men det kan Spektrum-experterna säkert berätta mera om.
Annars är ju DX7 en "bättre" sändare än DX6i - både programvarumässigt och som jag förstått det även mekaniskt.
Hälsningar
Roger
Han som säljer dx7 vill inte sänka priset mer än 1400 kr är det fortfarande bättre att satsa på den än att köpa en dx6i ?
Det beror ju helt på skicket och om du t ex får med någon mottagare.
Kan du slanta upp lite mera så finns ju t ex den nya 7:an till hyfsade priser - i alla fall i England.
//Roger
Jaha då blir det nog inte dx7 för man får inte med mottagare och sånt :( blir nog en dx6i om jag hittar någon billigt den på rubinrc finns tyvärr inte i lager :(
Kommentar