Vad jag kunde läsa på rcflight.se så verkar den motorn mkt bättre lämpad för iaf mig. 370watt nånting å den väger lite över 100gram.
Fun Cub
Kollaps
X
-
:sarcastic:Jag beställde 3 – första gången. :banghead: och så tre igen för ett tag sedan. Av detta läser man ut att jag håller på att lära mig flyga
Se till att du har insexnyckel i tumstorlek bara. Hade ett h-vete med att lossa låsskruvarna. Fick fila ner en 2 mm tills den fungerade...
Kommentar
-
Vilken motor ska man ta till funcuben? vill ha tillräkligt med kraft för att kunna hovra med den när man blivit bättre på flygga.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ner_Motor.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ner_Motor.html
fins det någon optimal vikt på motorn fill funcuben som man inte ska överstiga?Kommentar
-
Tack för tipset!:sarcastic:Jag beställde 3 – första gången. :banghead: och så tre igen för ett tag sedan. Av detta läser man ut att jag håller på att lära mig flyga
Se till att du har insexnyckel i tumstorlek bara. Hade ett h-vete med att lossa låsskruvarna. Fick fila ner en 2 mm tills den fungerade...
Beställde 2 st, bidde bara 9$ ink frakt över pölen.
Och jodå, det var axeln som var krokig.
För mig funkade det med en vanlig 1.5 mm insexmejsel...?
Blir dock inte riktigt klok på reglaget, tycker fortf det är lite "segt i starten",
trots att jag programmerat det enl manualen, med direktstart.
Kör som sagt med originalsetupen, så det är ett MULTIcont BL-30 S-BEC.”Vir prudens non contra ventum mingit”Kommentar
-
Hej JockeTack för tipset!
Beställde 2 st, bidde bara 9$ ink frakt över pölen.
Och jodå, det var axeln som var krokig.
För mig funkade det med en vanlig 1.5 mm insexmejsel...?
Blir dock inte riktigt klok på reglaget, tycker fortf det är lite "segt i starten",
trots att jag programmerat det enl manualen, med direktstart.
Kör som sagt med originalsetupen, så det är ett MULTIcont BL-30 S-BEC.
Har du länken till dom...
//PeterKommentar
-
Inte PU-lim i allafall. Min Fun Cub limmade jag med CA-lim men UHU-por går också bra./Lasse
Modellflygare sedan 1952
Fullskalaflygare åren 1964-1978.
Har flugit motor: Saab Safir, Tiger Moth, Piper Colt, Auster A5, Super Cub.
Segel: Bergfalke, Pik5, L-Spatz 55, Mucha Standard,
Pirat, Astir, KA2B, Jantar Standard.Kommentar
-
Öppnar du lådan o manualen så:
"Important note
This model is not made of styrofoam™, and it is not possible to glue the material using white glue, polyurethane or
epoxy; these adhesives only produce a superficial bond which gives way when stressed. Use medium-viscosity
cyano-acrylate glue for all joints, preferably our Zacki-ELAPOR®, # 59 2727 - the cyano glue optimised specifically for
ELAPOR® particle foam.
If you use Zacki-ELAPOR® you will find that you do not need cyano ‘kicker’ or activator for most joints. However, if
you wish to use a different adhesive, and are therefore obliged to use kicker / activator spray, we recommend that
you apply the material in the open air as it can be injurious to health."----------------------------------
Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

Kommentar
-
Kommentar

kanske finns det oxå
Kommentar