Durafly EFX Racer

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Xermalk
    • jul 2013
    • 672

Många har tyvärr tvingats använda vikter i nosen, för att få cg rätt på PnP versionen.
    Hk skulle satt i en lite större motor från början, men som vanligt brukar de spara in.

Själv måste jag fixa en ny "batterilucka" till min. Håller på att förbereda den för lite fpv utrustning, men jag får inte plats med XT60 kontakten till mitt 4s2700mah batteri. Så lika bra att drita/3dprinta en ny lucka, med fäste för fpv kameran & videosändaren.
    Har redan monterat en openlrsng rx samt turnstile antenn på den.

Kommentar

• Flahultarn

• jan 2012
      • 489

Vore spännande att se hur du löser FPVriggen med integrerad lucka. Grabben kommer hem med sin EFX över påsk och planen hans är att också rigga den för fpv.

Kommentar

• Boopidoo

• dec 2008
        • 1937

Ursprungligen postat av Xermalk
        Många har tyvärr tvingats använda vikter i nosen, för att få cg rätt på PnP versionen.
        Hk skulle satt i en lite större motor från början, men som vanligt brukar de spara in.
        Ok, var som jag trodde då, antar att 50-55mm från LE är korrekt (dvs det som de anger i manualen)? Jag fattar inte att de reviews jag sett har lyckats få rätt CG på en gång. Lade på 70g extra i nosen och fortfarande nostung med ett 3S2200 precis bakom motorn. Men de kanske hade någon annan motor på de kärrorna.

Några tips på en lämplig motor (med rätt vikt) för 4S1800 / 3S2200?

Kommentar

• Xermalk
          • jul 2013
          • 672

Många kör 4s2200 eller större i planet, 50-55mm är korrekt på tyngdpunkten.

När det gäller alternativa motorer så gör en sökning i denna tråden. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=2255899. Notera bara att du sannolikt behöver byta både fartreglage och motor om du går den vägen.

Kommentar

Arbetssätt...