Fiesler Storch från Svenson models

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Modellflygarn
    • okt 2006
    • 452

    #31
    Jobbar på och hoppas få upp den (storchen) när snön har försvunnit, finns med skidor iof men är ju inte så mycket för det där att stå i en snödriva och frysa...
    Niklas/
    Absolut söndagsflygare
    http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

    Kommentar

    • Modellflygarn
      • okt 2006
      • 452

      #32
      Har fixat lite med inredningen. Känner att jag måste få till nåt slags inredning när man har en så fin gubbe!
      Gjorde stolar i balsa som jag har klätt med fuskskinn.
      Eftersom jag inte ska använda fallskärmen till Ompas fina gubbe så gjorde jag ett fungerande fyrpunktsbälte av remmarna. Alla spännen fungerar så det var mest att klippa o sprätta lite...
      Lovar att rätta till remmen som sitter fel!
      Klicka på bilden för större version

Namn: cabin6.jpg
Visningar: 1
Storlek: 34,8 KB
ID: 479023Klicka på bilden för större version

Namn: cabin5.jpg
Visningar: 1
Storlek: 43,2 KB
ID: 479024Klicka på bilden för större version

Namn: cabin4.jpg
Visningar: 1
Storlek: 28,5 KB
ID: 479025

      Lägger fallskärmen på bagagehyllan och gör remmar till baksitsen av det blev över från fallskärmen.
      Är väl lite mer plock kvar men jag kommer inte att göra nåt jättejobb.
      Klicka på bilden för större version

Namn: cabin3.jpg
Visningar: 1
Storlek: 43,7 KB
ID: 479026Klicka på bilden för större version

Namn: cabin2.jpg
Visningar: 1
Storlek: 40,0 KB
ID: 479027Klicka på bilden för större version

Namn: cabin1.jpg
Visningar: 1
Storlek: 50,6 KB
ID: 479028

      Ska börja jobba massa övertid ett tag nu. Blää... Får se när det blir nåt mer byggt...
      Niklas/
      Absolut söndagsflygare
      http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

      Kommentar

      • ChristerL
        • maj 2006
        • 1228

        #33
        Det blir riktigt grymt det där, snyggt jobbat!!

        Vet inte om du brukar besöka RCSB? Kolla in den här tråden för mycket tips på en Storch. Kanske i mesta laget, men inspirerande:
        http://www.rcscalebuilder.com/forum/...410&PN=0&TPN=1
        /Christer Landberg

        Fw190D9
        Fw190F2
        Hawker Tempest Mk. V
        S29C Tunnan

        Kommentar

        • lassebetong
          • mar 2007
          • 1255

          #34
          Ser ju kalas ut det där.
          Man kan ju riktigt se hur piloten längtar efter att få spaka storken.
          Du får väl virka en mössa åt honom så skall du se att han fixar lite minusgrader också.
          Skulle du fortfarande tveka så får vi väl hyra in Wesse, som kan stå och krama dig varm hela flygningen. :sarcastic:

          /Lasse

          Kommentar

          • Modellflygarn
            • okt 2006
            • 452

            #35
            Brrr...
            Ursprungligen postat av lassebetong
            Ser ju kalas ut det där.
            Man kan ju riktigt se hur piloten längtar efter att få spaka storken.
            Du får väl virka en mössa åt honom så skall du se att han fixar lite minusgrader också.
            Skulle du fortfarande tveka så får vi väl hyra in Wesse, som kan stå och krama dig varm hela flygningen. :sarcastic:

            /Lasse
            Niklas/
            Absolut söndagsflygare
            http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

            Kommentar

            • Modellflygarn
              • okt 2006
              • 452

              #36
              Ska kolla.
              Måste tydligen vara medlem med det ska väl gå att fixa...
              Ursprungligen postat av ChristerL
              Det blir riktigt grymt det där, snyggt jobbat!!

              Vet inte om du brukar besöka RCSB? Kolla in den här tråden för mycket tips på en Storch. Kanske i mesta laget, men inspirerande:
              http://www.rcscalebuilder.com/forum/...410&PN=0&TPN=1
              Niklas/
              Absolut söndagsflygare
              http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

              Kommentar

              • Thomas

                • jun 2006
                • 7673

                #37
                Najs bygge! Kul med en riktig pinnamodell.
                Nån gång på det ljuva sjuttiotalet så hade jag en flygande kompis uppe i smålandsskogarna som hade byggt en riktigt fin Storch.
                Spännvidden låg nånstans runt 160-170 cm, riktiga fungerande slots längs framkanten på vingen och en liten 3,5:a Webra (tror jag det var) i nosen.
                När vi andra taxade ut på taxibanan så använde han taxibanan som startbana! Sen GICK han bredvid modellen i samma hastighet! Väldigt långsamtflygande, alltså.
                'Allt' berodde tydligen på utformningen av slotsen.
                Retroholic!

                Kommentar

                • Modellflygarn
                  • okt 2006
                  • 452

                  #38
                  Jo det blir spänande att se hur det funkar. Har också hört att det ska vara lite kinkigt med slotsen men jag kör väl efter ritningen och hoppas det funkar.
                  Det verkar gå att flyga med rätt vansinning anfallsvinkel om allt är rätt...
                  Niklas/
                  Absolut söndagsflygare
                  http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

                  Kommentar

                  • roggie_49
                    • sep 2009
                    • 230

                    #39
                    [QUOTE=Thomas;241609När vi andra taxade ut på taxibanan så använde han taxibanan som startbana! Sen GICK han bredvid modellen i samma hastighet! Väldigt långsamtflygande, alltså.
                    'Allt' berodde tydligen på utformningen av slotsen.[/QUOTE]

                    Stämmer bra, långsam sak om man vill, jag kunde även få den att ryttla i lite lagom motvind.
                    Storch är ett kommande projekt för mig, vill bara hitta en byggsats så nära ursprunget (Svenson) som möjligt.
                    Rogge the electrical engineering baboon.

                    Kommentar

                    • Baua
                      • nov 2009
                      • 856

                      #40
                      Typ något sånt här kanske?
                      http://www.modelflight.com.au/lxmode...ler_storch.htm

                      Hils
                      Magnus
                      Ursprungligen postat av roggie_49
                      Stämmer bra, långsam sak om man vill, jag kunde även få den att ryttla i lite lagom motvind.
                      Storch är ett kommande projekt för mig, vill bara hitta en byggsats så nära ursprunget (Svenson) som möjligt.

                      Kommentar

                      • Thomas

                        • jun 2006
                        • 7673

                        #41
                        Ursprungligen postat av Baua
                        Typ något sånt här kanske?
                        http://www.modelflight.com.au/lxmode...ler_storch.htm

                        Hils
                        Magnus
                        Huvva!!!
                        En Stork med högblank plastklädsel?? Det ska vara matt kamo vävklädsel om det ska vara riktigt bra.
                        Dessutom är den "not available" mer. Tur eller synd, det verkar vara en fin konstruktion...
                        Retroholic!

                        Kommentar

                        • roggie_49
                          • sep 2009
                          • 230

                          #42
                          Ursprungligen postat av Baua
                          Typ något sånt här kanske?
                          http://www.modelflight.com.au/lxmode...ler_storch.htm

                          Hils
                          Magnus
                          Jo nog är det en storch men inte högblank klädsel. letar efter ett pinnbygge.
                          Det finns en hos ÖMH som jag troligen köper det är det närmaste jag har hittat hittills pom jag nu inte har den turen som jag hade med Ryan STA, att hitta en orörd orginalare i kartong.
                          Rogge the electrical engineering baboon.

                          Kommentar

                          • Corsair
                            • dec 2007
                            • 639

                            #43
                            Hej Niklas, snyggt bygge, gillar pinnabyggen, många snygga plåtjobb och uppdateringar.:lollypop:

                            Kommentar

                            • matbos
                              • jul 2008
                              • 1444

                              #44
                              Stiligt minsann :lollypop:

                              Kommentar

                              • Modellflygarn
                                • okt 2006
                                • 452

                                #45
                                Fy fasen vilka Storkar de bygger over there! Riktigt imponerande! Ska man ens komma i närheten av den klassen får man väl sluta jobba och bygga stork på heltid...
                                Ursprungligen postat av ChristerL
                                Det blir riktigt grymt det där, snyggt jobbat!!

                                Vet inte om du brukar besöka RCSB? Kolla in den här tråden för mycket tips på en Storch. Kanske i mesta laget, men inspirerande:
                                http://www.rcscalebuilder.com/forum/...410&PN=0&TPN=1
                                Niklas/
                                Absolut söndagsflygare
                                http://odeshogsmodellflygklubb.freemore.se/

                                Kommentar

                                Arbetssätt...