Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Jobbar på och hoppas få upp den (storchen) när snön har försvunnit, finns med skidor iof men är ju inte så mycket för det där att stå i en snödriva och frysa...
Har fixat lite med inredningen. Känner att jag måste få till nåt slags inredning när man har en så fin gubbe!
Gjorde stolar i balsa som jag har klätt med fuskskinn.
Eftersom jag inte ska använda fallskärmen till Ompas fina gubbe så gjorde jag ett fungerande fyrpunktsbälte av remmarna. Alla spännen fungerar så det var mest att klippa o sprätta lite...
Lovar att rätta till remmen som sitter fel!
Lägger fallskärmen på bagagehyllan och gör remmar till baksitsen av det blev över från fallskärmen.
Är väl lite mer plock kvar men jag kommer inte att göra nåt jättejobb.
Ska börja jobba massa övertid ett tag nu. Blää... Får se när det blir nåt mer byggt...
Ser ju kalas ut det där.
Man kan ju riktigt se hur piloten längtar efter att få spaka storken.
Du får väl virka en mössa åt honom så skall du se att han fixar lite minusgrader också.
Skulle du fortfarande tveka så får vi väl hyra in Wesse, som kan stå och krama dig varm hela flygningen. :sarcastic:
Ser ju kalas ut det där.
Man kan ju riktigt se hur piloten längtar efter att få spaka storken.
Du får väl virka en mössa åt honom så skall du se att han fixar lite minusgrader också.
Skulle du fortfarande tveka så får vi väl hyra in Wesse, som kan stå och krama dig varm hela flygningen. :sarcastic:
Najs bygge! Kul med en riktig pinnamodell.
Nån gång på det ljuva sjuttiotalet så hade jag en flygande kompis uppe i smålandsskogarna som hade byggt en riktigt fin Storch.
Spännvidden låg nånstans runt 160-170 cm, riktiga fungerande slots längs framkanten på vingen och en liten 3,5:a Webra (tror jag det var) i nosen.
När vi andra taxade ut på taxibanan så använde han taxibanan som startbana! Sen GICK han bredvid modellen i samma hastighet! Väldigt långsamtflygande, alltså.
'Allt' berodde tydligen på utformningen av slotsen.
Jo det blir spänande att se hur det funkar. Har också hört att det ska vara lite kinkigt med slotsen men jag kör väl efter ritningen och hoppas det funkar.
Det verkar gå att flyga med rätt vansinning anfallsvinkel om allt är rätt...
[QUOTE=Thomas;241609När vi andra taxade ut på taxibanan så använde han taxibanan som startbana! Sen GICK han bredvid modellen i samma hastighet! Väldigt långsamtflygande, alltså.
'Allt' berodde tydligen på utformningen av slotsen.[/QUOTE]
Stämmer bra, långsam sak om man vill, jag kunde även få den att ryttla i lite lagom motvind.
Storch är ett kommande projekt för mig, vill bara hitta en byggsats så nära ursprunget (Svenson) som möjligt.
Stämmer bra, långsam sak om man vill, jag kunde även få den att ryttla i lite lagom motvind.
Storch är ett kommande projekt för mig, vill bara hitta en byggsats så nära ursprunget (Svenson) som möjligt.
Huvva!!!
En Stork med högblank plastklädsel?? Det ska vara matt kamo vävklädsel om det ska vara riktigt bra.
Dessutom är den "not available" mer. Tur eller synd, det verkar vara en fin konstruktion...
Jo nog är det en storch men inte högblank klädsel. letar efter ett pinnbygge.
Det finns en hos ÖMH som jag troligen köper det är det närmaste jag har hittat hittills pom jag nu inte har den turen som jag hade med Ryan STA, att hitta en orörd orginalare i kartong.
Fy fasen vilka Storkar de bygger over there! Riktigt imponerande! Ska man ens komma i närheten av den klassen får man väl sluta jobba och bygga stork på heltid...
Kommentar