Bobcat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jakob
    • maj 2006
    • 1840

    #1

    Bobcat

    Hej!

    Nu har jag inhandlat en Bobcat som jag ska förse med en OS 61 med pipa. Ska bli roligt och se hur den flyger! Förhoppningsvis ska det ge lite känsla av att flyga en jetkärra förutom ljudet och den goda lukten då.
    Blev förvånad över hur låg vikt det var på kroppen och vingarna. Blir nog ingen hög vingbelastning här inte.
    Den ser välbyggd ut och kroppen är i glasfiber. Är dock lite skeptisk till de som sätter jetmotorer i dom. Verkar som vingarna är lite väl klena för det. Bobcaten finns att köpa hos Airmedia för endast 1400 kr.

    Flygrapport kommer så fort som det blivit lite varmare och torrare ute på vårt fält.




    Det finns en lång tråd om denna kärra här!

    http://www.rcuniverse.com/forum/m_4588799/tm.htm
    Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

    ____________________

    ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

    www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler
  • Tobbe O
    • maj 2006
    • 1431

    #2
    Jädrar så läcker kärra!!!
    Här är en film också http://www.rcuvideos.com/view_video....0e5a00c1e221eb

    Kommentar

    • Tobbe O
      • maj 2006
      • 1431

      #3
      Den finns i gult också!

      Kommentar

      • Magnus
        • jun 2006
        • 85

        #4
        Hej Jacob!
        Har han fått hem dom nu?? Har oxå beställt en!
        /Magnus

        Kommentar

        • Jakob
          • maj 2006
          • 1840

          #5
          Det vet jag inte då jag köpte min för ett tag sen!
          Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

          ____________________

          ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

          www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

          Kommentar

          • Magnus
            • jun 2006
            • 85

            #6
            Modellen finns även på www.aircpro.com för 1390:- , finns i 2 olika färger.
            /Magnus

            Kommentar

            • ListKid
              • feb 2007
              • 91

              #7
              Min bobcatbyggtråd

              Jag har oxå en på gång, som en del säkert redan sett.



              Ere formation som gäller till sommaren då Jakob?


              //Linus

              Kommentar

              • AM
                Debattglad entusiast

                • maj 2006
                • 3464

                #8
                Bobcat'arna radar upp sig på AM's hylla nu för 1400 kr...

                Mvh
                Ove
                Ove (AM) Nielsen

                Kommentar

                • bokis
                  • maj 2006
                  • 5041

                  #9
                  Ta mid dig en nästa sväng till jobbet Ove..
                  Fiíck plötsligt vill ha begär...
                  Går det att ordna?
                  // Bokis

                  ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                  (nu även med biskvier!)

                  Kommentar

                  • AM
                    Debattglad entusiast

                    • maj 2006
                    • 3464

                    #10
                    Flyger upp imorgon kväll med FlyMe....

                    Vill du ha en Bobcat kan jag nog kånka med en kartong.

                    Mvh
                    Ove
                    Ove (AM) Nielsen

                    Kommentar

                    • bokis
                      • maj 2006
                      • 5041

                      #11
                      Tackar! Snuttplutt!
                      // Bokis

                      ***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
                      (nu även med biskvier!)

                      Kommentar

                      • plutoorjan
                        • feb 2007
                        • 127

                        #12
                        Räcker motorn till?

                        Tjenare!

                        Är grymt sugen på en BobCat...

                        Jag har en ny ASP FS61AR som jag vill använda till något kul,
                        skulle denna motor räcka till?

                        Är medveten om högre vikt och mindre effekt, men jag är inte ute efter något spjut med vertikal stigförmåga men frågan är ju om maskinen överhuvudtaget blir flygbar med en fyrtaktare.

                        Vad tror ni?

                        \Ö.

                        Kommentar

                        • Jakob
                          • maj 2006
                          • 1840

                          #13
                          Hej!

                          En i Danmark som jag känner satte på en ASP 65 FS och det var ingen höjdare. Men så älskar han också extrem fart! :p

                          Läste i instruktionen dock att de rekomenderar 52-70 motorer om det ska vara fyrtakt så visst går det!

                          Se länken:

                          Byg bedre RC-projekter med tips, beregnere og sikkerhed. Start din RC-hobby nu!
                          Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

                          ____________________

                          ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

                          www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

                          Kommentar

                          • Jakob
                            • maj 2006
                            • 1840

                            #14
                            Hej!

                            Nu är min Bocat klar och jag har satt i en OS 61 Helikoptermotor med pipa. Ska eventuellt bytas mot en mindre längre fram. Jag vet att det är fel propeller. En skjutande är beställd! Jag har byggt om den och satt ett lite större servo till höjden. Gillade inte lösningen med två miniservo i fenorna till höjden.



                            Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

                            ____________________

                            ATT FLYGA ÄR ATT LEVA!

                            www.scandinavianplank.se Trätrall i underhållsfri träkomposit för altaner och runt pooler

                            Kommentar

                            • ListKid
                              • feb 2007
                              • 91

                              #15
                              Snyggt Jacob!
                              Glöm inte filmkameran vid premiären!

                              Hur blev tyngdpunkten?

                              ...Min e oxå klar


                              Skaffade en pipa med utblåset..ehh..framåt från westonuk


                              //Linus

                              Kommentar

                              Arbetssätt...