Snyggt Linus! Jo tyngdpunkten blev rätt bra men jag fick tynga den i nosen med 35 gram ( 9 volts batteri)
Bobcat
Kollaps
X
-
Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se
Jag provade min i helgen... lysande kärra
Jag behövde inget bly i nosen, fick till och med flytta bak accen. Ställde den upp i bakkant på servoplattan och surrade fast med spännband.
Det är en 5 cells 3500 mah som jag tänkte skulle få vara "bly". Nu sticker upp ur "sittbrunnen" något men det syns inte sirekt genom det färgade glaset så.
Jag upplever ett ganska rejeält smattrande från proppen vid höga varvtal. Det KAN vara att proppen går relativt nära bakkanten på vingen, eller om möjligen avgasströmmen från pipan kan skapa ljud.. utblåset sitter ju precis framför propellern liksom.
Smatter eller inte, ganska skönt vrålande egentligen
//LinusKommentar
-
Hej!
Nej! Jag har inte flugit med den än. Jag väntar på skjutande propellrar. Har haft fullt upp med andra flygplan som min jetkärra som flög i Åhus i lördags. Men så fort som propellrarna kommer så ska den upp. Jag har en vanlig standardpipa på min så jag fick lägga ett 9 volts batteri i nosen fär att få tyngdpunkten rätt.
Kul att din flög så bra! Vad har du för roderutslag?Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se
Jag körde så mycket det gick på höjden och ganska försiktiga skevutslag.
dvs, fulla skevutslag, men dual rate till 50% typ.. lite på känsla liksom och det blev toppen. Den rollar fint och tillräckligt fort, men inte alltförför snabbt.
En sån här kärra ska ju flygas lite.. ja, mjukt och "tungt" liksom, inget flaxande.
Upplevde inte att den var känslig alls på häjdrodret så du behöver inte vara rädd för att ha mkt utslag där.
Landningarna har jag hittils kört med relativt hög fart, även om kärran har hyfsade lågfartsegenskaper.
Vill gärna komma in såpass fort att man kan sätta den riktigt mjukt, gärna med lite alfa i slutet, och det är inga svårigheter.
Den går som på räls, både i luften, på inflygning/final och sättning.
Du kommer gilla den, Jacob!
//LinusKommentar
-
sosen jag har ett mer anpassat plan för den setupen! Weston Magnum-R.... ska köra åttor runt bokis PDT_Armataz_02_41
//DrHanke
*** STOCKHOLMSDIVISIONEN ***Kommentar
-
Bokis ja.. Får en liten tår i ögat när jag tänker på den stackarn.."snyft" :cry: elkonverterat... Inga mera goa videor på hans 4-pluttare....Ursprungligen postat av drhankesosen jag har ett mer anpassat plan för den setupen! Weston Magnum-R.... ska köra åttor runt bokis PDT_Armataz_02_41
http://www.modellhobby.com/product_i...roducts_id=632
Sosen..Kommentar
-
Helt rätt Linus.... :oops: Förhastar mej ibland.. Finns så möe som man vill ha....Ursprungligen postat av ListKidHörru! Du har ju precis köpt en Lancair .. låt oss andra få glänsa med va!!Ursprungligen postat av ssnHar en Magnum .61 0ch en pipa liggandes....Hmmm
Men får nog vänta även om det suger...
Sosen..
Nä, fisflyg du med den istället..
:badgrin:
//Linus
SosenKommentar
-
Inte ska Farbror vara ledsen för min skull inte..Ursprungligen postat av ssn
Bokis ja.. Får en liten tår i ögat när jag tänker på den stackarn.."snyft" :cry: elkonverterat... Inga mera goa videor på hans 4-pluttare....
Sosen..
Hyvens-skauningen Auuve skickade en Bobbe till mig som är klar för luftdop med en XY (japp,den heter så!) 52:a.. Å det är en sån där en-taktare som låter som en trimmad humla..
Men resten av vinterns projekt sitter det fiiina fyrtaktare i å jag kan nog inte stoppa Hanke å hans filmbravader så Farbror får nog se fler fyrtaktsfilmer vad det lider..
// Bokis
***** Din kanelbulle i cyberrymden*****
(nu även med biskvier!)Kommentar
-
Ryktet säger att det kommer en ny Bobcat på marknaden i april med infällbara ställ som standard. Den blir dock lite dyrare.
Mvh / Jakob Rydinger. Administratör av http://www.rcflyg.se

Kommentar