Piper Pawnee

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KG
    • maj 2006
    • 50

    #31
    En liten trevlig motor som Saito 90Twin skall sitta i min Pawnee
    Har bara positivt att säga om denna Pawnee ARF modell från Hangar-9, allt passar klockrent.
    mer kommer vid testflygning

    //KG
    Bifogade filer

    Kommentar

    • wesse
      • maj 2007
      • 5864

      #32
      Ursprungligen postat av KG
      En liten trevlig motor som Saito 90Twin skall sitta i min Pawnee
      Har bara positivt att säga om denna Pawnee ARF modell från Hangar-9, allt passar klockrent.
      mer kommer vid testflygning

      //KG
      tycker inte du ska ha den motorn i pawnen bara så du vet det:secruity:


      //wesse han som ingen tvåcylindrig motor har o är sne på KG för det:banghead:

      Kommentar

      • AM
        Debattglad entusiast

        • maj 2006
        • 3464

        #33
        Här ett exempel på rotating beacon Wesse:
        [ame="http://www.youtube.com/watch?v=R69dVrh_tWU"]http://www.youtube.com/watch?v=R69dVrh_tWU[/ame]

        Mvh
        Ove
        Ove (AM) Nielsen

        Kommentar

        • wesse
          • maj 2007
          • 5864

          #34
          Ursprungligen postat av AM
          Här ett exempel på rotating beacon Wesse:
          http://www.youtube.com/watch?v=R69dVrh_tWU

          Mvh
          Ove

          såg bara kul ut det där Owe:thumbup: min är dock inte på långa vägar klar ännu men det känns som den kommande sommaren blir himlen full av pwaneér:thumbup:

          vågra vägra Cub o Yak:thumbup:

          //wesse som är sur för KG ska ha tvåcylindrigt i sin pawne:banghead:

          Kommentar

          • kenneth67
            • jun 2007
            • 2545

            #35
            en pawnee... hmm jag har med en !! fast den borde egenteligen stå i museum!! fick ärva den av herr diesel som i sin tur ärvt den av en äldre herre som buggt den från en hög med balsa ..
            klädd med siden å spännlack sedan målad cub gul med svarta fält ... dryga 180-190 cm med flaps i vingen .. har ingen aning från vilken ritning den är byggd .. fick den på vilkoret att den skulle fixas till och flygas ... så till nästa sommar skall den vara flygbar å¨då endast lugna fina dagar för att inte riskera den fina modellen !!

            Kommentar

            • anpe
              • nov 2007
              • 40

              #36
              Ove, vad är det för motor du har installerat i din Pawnee ?

              / Anders

              Kommentar

              • Michael
                • maj 2006
                • 1742

                #37
                Den som väntar på något gott väntar alltid för länge, men nu är även jag lycklig ägare till en H9 Piper Pawnee :thumbup:.

                Pawneen verkar välbyggd och även klädseln är helt O.K. för en ARF. Ett stort plus för att vingen är delbar. Det gör den lätt att transportera även i mindre bilar.

                För mig som gillar att flyga lågt (och helst inverterat) kommer förhoppningsvis Pawneen erbjuda många högtidsstunder nästa säsong.

                Ni som varit med ett tag kommer säkert ihåg hur Tage och Kristian Berggren orsakade Trush Commander-feber i landet när de publicerade sin ritning i AoH i slutet av 70-talet. Kanske vi får uppleva något liknande med Piper Pawneen nästa år.

                Kommentar

                • Ompa
                  • aug 2006
                  • 2961

                  #38
                  Funderar nu allvarligt på att skaffa en själv, med Ove's blinkande lampor och allt. :lollypop:
                  Undrar hur den uppför sig vid vinterflygning med skidor???:vroam:
                  Modellflyg
                  En Stört-skön hobby
                  :crazy_pilot:
                  //Tomas//

                  Kommentar

                  • AM
                    Debattglad entusiast

                    • maj 2006
                    • 3464

                    #39
                    vågra vägra Cub o Yak:thumbup:
                    Hmmmm, Pawnee'n har Cub-vingar, så lite spår finns det kvar av Cub. :aetsch:

                    Det är inte min kärra, utan den tillhör Roy Persson. Motor RCV 91CD.

                    Mvh
                    Ove
                    Ove (AM) Nielsen

                    Kommentar

                    • wesse
                      • maj 2007
                      • 5864

                      #40
                      Ursprungligen postat av AM
                      Hmmmm, Pawnee'n har Cub-vingar, så lite spår finns det kvar av Cub. :aetsch:

                      Det är inte min kärra, utan den tillhör Roy Persson. Motor RCV 91CD.

                      Mvh
                      Ove
                      jo jag såg det va Cub-vingar så jag har klätt av vingarna o gjort en ny vingprofil..tog en profil från en 3d kärra.....:vroam:

                      vågra vägra Cub..yehhh

                      Ägnar all mid tid nu till att fundera hur min Pawne ska skilja sig från mängden:stupido2:

                      Kommentar

                      • anpe
                        • nov 2007
                        • 40

                        #41
                        Är det ingen som har provflugit sin Pawnee än?
                        Lite input behövs när man går i väntans tider. ( trögt med leveranserna)

                        Wesse, har du hittat en egen "style" på din maskin än?

                        Kommentar

                        • wesse
                          • maj 2007
                          • 5864

                          #42
                          Ursprungligen postat av anpe
                          Är det ingen som har provflugit sin Pawnee än?
                          Lite input behövs när man går i väntans tider. ( trögt med leveranserna)

                          Wesse, har du hittat en egen "style" på din maskin än?

                          funderar på o sätta in en v8...det blir unikt..

                          Kommentar

                          • Ompa
                            • aug 2006
                            • 2961

                            #43
                            Någon av er som köpt denna Piper Pawnee som kommit så långt att ni monterat pilot och ev. blinklampa på toppen av huven?
                            Funderar fortfarande på att skaffa en...
                            Modellflyg
                            En Stört-skön hobby
                            :crazy_pilot:
                            //Tomas//

                            Kommentar

                            • anpe
                              • nov 2007
                              • 40

                              #44
                              Simma lung Tomas, det är för närvarande extremt svårt med leveranserna från Östersund.


                              // Anders

                              Kommentar

                              • Ompa
                                • aug 2006
                                • 2961

                                #45
                                Attans, såg att den även var slut hos RC-Maffian. Antar att det är samma med leveranserna därifrån då??
                                Modellflyg
                                En Stört-skön hobby
                                :crazy_pilot:
                                //Tomas//

                                Kommentar

                                Arbetssätt...