Krach-kit

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • numnutchris

    • dec 2008
    • 989

    #646
    Ursprungligen postat av Medeashusse
    Jag har kollat in den också, men den är inte fodrad??! Eventuellt funkar den ihop med en värmare, annars är det foder av renskinn som gäller!

    Handstart, det är just därför jag är helt desperat efter att lära mig att starta och landa med landställ för snart är vintern här!! :o
    Nej, inte fodrad. Räcker som vindskydd och några minusgrader om det inte blåser, sen är det muff o sen värmare osv som gäller...
    Och handstart är inte omöljig, kasta med vänster o styr med höger, kasta med höger ett bra trimmat plan som inte rollar för kvickt så hinner du in i pôsen, o din sbach tar du och släpper från vänster o håvvrar med andra näven tills du fått handen i muff o gas...
    Men har själv hunnit få kalla fingrar och ett par sekunder känts som evigheten innan handen fått radiokontakt.
    :nightmare:
    ----------------------------------
    Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

    Kommentar

    • Mr J
      • maj 2006
      • 4130

      #647
      Skulle jag kasta modellen med vänstran kan jag lika bra knöla ner den i en soptunna med högran... Det blir ungefär samma resultat... :sarcastic:

      Kommentar

      • Medeashusse
        • maj 2013
        • 959

        #648
        Nu är det så att för min del så kvittar det om jag kastar med höger eller vänster, det går åt hel**te alla fall! Jag hatar handstarter, hade jag fått en öl för varje miss jag gjort hade jag antagligen varit på rehab vid det här laget! :banghead:

        Höll på att smasha kollegan Kenneths bakruta på bilen vid en handstart med ES:n för en stund sedan, men lyckades vrida till planet in i en flishög istället! :banghead:

        Nä, nu ska det bli normala starter framöver!

        Vi hittade förresten en strip med asfalt under flistäcket som man kanske kan kratta fram, då kan vi träna lite bättre på landningarna. Tyvärr är det nog inget ställe vi kan ha för oss själva framöver utan det används för produktion och upplag, men just nu är det relativt tomt.
        Senast redigerad av Medeashusse; 2013-09-21, 17:32.
        Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

        Kommentar

        • Medeashusse
          • maj 2013
          • 959

          #649

          Är det någon som vet vilket plan det här är?
          Jag fick med det på köpet när jag köpte Mentorn och varken jag eller säljaren har någon aning om vad det är för plan.
          Det verkar vara komplett med allt förutom mottagare.

          Har suttit och kollat på delarna och har kommit fram till att jag inte bör limma ihop den för jag har knappt en aning om vilka delar som ska vara vingar etc.
          Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

          Kommentar

          • jocke1963
            • dec 2007
            • 2709

            #650
            Det är en Morback F3P.
            Ser dessutom ut som ett kit jag sålde för nåt år sen....?

            Kommentar

            • Medeashusse
              • maj 2013
              • 959

              #651
              Ha, ha! Det här är ju lysande! Då antar jag att du handhar eventuella garantiåttaganden om det blir aktuellt!? :thumbup:
              Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

              Kommentar

              • jocke1963
                • dec 2007
                • 2709

                #652
                Appselut!
                Men inte när du kraschat den..

                Kommentar

                • Medeashusse
                  • maj 2013
                  • 959

                  #653
                  Observerar att du skrev "när du kraschat den" och inte "OM du kraschar den"!
                  Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                  Kommentar

                  • jocke1963
                    • dec 2007
                    • 2709

                    #654

                    Börjar känna dig vid det här laget..

                    Kommentar

                    • Medeashusse
                      • maj 2013
                      • 959

                      #655
                      :p
                      Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                      Kommentar

                      • Thomas

                        • jun 2006
                        • 7673

                        #656
                        "Alla känner apan..."
                        Retroholic!

                        Kommentar

                        • Medeashusse
                          • maj 2013
                          • 959

                          #657
                          Nu förstår jag inte, vilken apa menar du nu!? :what:
                          Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                          Kommentar

                          • multipass
                            • aug 2011
                            • 270

                            #658
                            Nu förstår jag inte, vilken apa menar du nu!? :what:
                            I guess he meant that hairy leg you showed us at post #590 ) it lookss like a freaky apeleg haha you´re primat ajm a human

                            (sorry mh inget illa menat)
                            Senast redigerad av multipass; 2014-05-11, 23:53.

                            Kommentar

                            • Medeashusse
                              • maj 2013
                              • 959

                              #659
                              He, he, he! Det här blir trevlig att ge igen för. Noterar alla närvarandes namn, även de som log eller skrattade hemma vid datorn!
                              Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                              Kommentar

                              • Medeashusse
                                • maj 2013
                                • 959

                                #660
                                Ähhh..! Lägg av Multipass, jag tål skämt!
                                Senast redigerad av Medeashusse; 2013-09-22, 10:38.
                                Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...