Krach-kit

Kollaps
Det här Ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Medeashusse
    • maj 2013
    • 959

    #736
    Jaha, Okiedokie!
    Nja, det handlade väl bara till en viss del om fingrarna. Jag har ju lyckats limma fast det mesta sedan jag började med det här bla strumpa i golvet och limmig telefon mm mm.

    Det var mer att sakerna "bet fast" betydligt snabbare än vad det stod på limtuben. Men jag börjar vara van vid att saker kan vara frustrerande i den här hobbyn! :p
    Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

    Kommentar

    • numnutchris

      • dec 2008
      • 989

      #737
      Ursprungligen postat av Medeashusse
      ---
      Men jag börjar vara van vid att saker kan vara frustrerande i den här hobbyn! :p
      Vänta bara tills du får för dej att börja trilskas med multirotorer eller helikoptrar...
      ----------------------------------
      Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

      Kommentar

      • Medeashusse
        • maj 2013
        • 959

        #738
        Har (hittills) observerat helikoptrars trilskanden på säkert avstånd! Faktiskt så står det en oflugen HK 450 i bokhyllan. Jag fick med den i ett flygplansköp, men tycker att den är snygg där den står!
        Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

        Kommentar

        • Thomas

          • jun 2006
          • 7673

          #739
          Ursprungligen postat av Medeashusse
          ... tycker att den är snygg där den står!
          Du är en bra grabb, du!!
          Retroholic!

          Kommentar

          • Medeashusse
            • maj 2013
            • 959

            #740
            Visst är jag Thomas!

            Tänkte att jag kanske skulle prova heli när jag en dag lärt mig flyga flygplan, men efter totalt 740 inlägg i den här tråden vore det konstigt om de flesta inte insett att den dagen är väääldigt lååångt borta! :p
            Senast redigerad av Medeashusse; 2013-10-11, 08:57.
            Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

            Kommentar

            • simonarvestrand
              • jan 2012
              • 3850

              #741
              Tycker flygplan ställer till det när man flyger heiikopter.
              eller kanske inte idag när jag är hyffsat bekväm med båda men i början.
              efter man flugit plan och går över till helikopter måste man tänka lite mer på bankning vilket man med vissa plan
              inte gör så mycket eller inte behöver.

              Kommentar

              • Medeashusse
                • maj 2013
                • 959

                #742
                Tror jag stannar i Thomas flygklubb ett bra tag till, innan jag ens börjar fundera över något annat!
                Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                Kommentar

                • jocke1963
                  • dec 2007
                  • 2709

                  #743
                  Ursprungligen postat av Medeashusse
                  Visst är jag Thomas!

                  Tänkte att jag kanske skulle prova heli när jag en dag lärt mig flyga flygplan, men efter totalt 740 inlägg i den här tråden vore det konstigt om de flesta inte insett att den dagen är väääldigt lååångt borta! :p
                  Blir alltid full i skratt när jag läser dina inlägg...fortsätt så!

                  Kommentar

                  • 338federal
                    • aug 2013
                    • 127

                    #744
                    Jädrans roligt att flyga med medeashusse och se hur han på kort tid är nästan mästare på plan. Själv hör jag till den andra släkten och långt ifrån mästare. Roligt är det iallafall. Bara vi får våran rcflygplats i bra skick. Skall kanske börja bränna flis i tulikivi ugnen. Om 10 år har vi rent och fint på fältet.:icon_lol

                    Kommentar

                    • Mr J
                      • maj 2006
                      • 4130

                      #745
                      Ursprungligen postat av Medeashusse
                      Tror jag stannar i Thomas flygklubb ett bra tag till, innan jag ens börjar fundera över något annat!
                      Det är en jättebra klubb!
                      Jag trivs störtbra där...

                      Kommentar

                      • Medeashusse
                        • maj 2013
                        • 959

                        #746
                        Glad att man kan glädja någon, min fru tycker i varjefall att jag kan vara humorlös, utan själdistans och har svårt att skoja om mig själv! Men o andra sidan slipper ni att leva ihop med mig.....

                        Federal, min farsa har två flisaggregat för villor till salu! Om du köper ett av dom så kan du elda upp flishögarna i vinter så är flygplatsen ren till sommaren! Du gör bara en flissilo utanför ditt hus och sedan drar vi en matningsskruv genom vardagsrummet fram till eran kamin där vi ställer upp pannaggregatet!! :p

                        "STÖRT-bra" klubb! Det låter som det passar mig perfekt!
                        Senast redigerad av Medeashusse; 2013-10-12, 12:34.
                        Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                        Kommentar

                        • numnutchris

                          • dec 2008
                          • 989

                          #747
                          Ursprungligen postat av Medeashusse
                          ---

                          "STÖRT-bra" klubb! Det låter som det passar mig perfekt!
                          Hmmm, nära vi joinade STÖRTbraiga klubben - en grej att lägga till krasch-kitet: Servo(n). Varför, blir efter följande fiskehistoria:
                          Flög på fältet igår och plötsligt säjer kompisen att höjden inte funkar. Ber mej ta över kontrollen och tänkte han lyckats hamna i nåt stall; händer fortfarande emellanåt.
                          Men hans funcub hade mycket riktigt ingen funktion på höjden. Det hade låst sej nära neutralläget, med väldigt lite höjd (tur det inte hamnade på dyksidan eller helt neutralt Kan dock inte skryta med flygfärdigheterna, var nog ren änglavakt att planet landade helt. Väl nere kopplade vi ur, kollade efter ovanligheter, kopplade in igen och då dödade servot hela elektroniken (drog ström så BEC bottnade mao).
                          Haverikommissionen utredde och insåg snart att för en tid sedan hade transportskada smällt av höjdoket på rodret som limmades åter. Men smällen hade tydligen skadat servots drev som efter några flygningar till jammade. Tång, kniv, skruvmejsel och hinkvis med lim har väl nämnts redan i tråden så det var bara nytt servo som fattades i vår fältlåda
                          ----------------------------------
                          Kraschar aldrig - alltid marken som hoppar upp, väggar, stolpar, träd mm. som flyttar sej etc...

                          Kommentar

                          • Medeashusse
                            • maj 2013
                            • 959

                            #748
                            Har absolut för mig att jag skrev om ett servo här i tråden. "Jag" lyckades få det trasigt genom att öppna brevet det kom i. Ställde då frågan om ett servo behöver köras in, innan det funkar ordentligt!

                            Att rädda vingklippta plan ner på backen igen har jag gjort ett antal gånger, men det beror nog mest på att jag varit lat/dum nog att direkt skicka upp dom igen efter tex en "forcerad" landning utan att kolla igenom det ordentligt..... :o

                            Ibland har de kommit ner lite snabbare än att landa dom...

                            Förresten Mr J, jag har för mig att du var otrogen på Ripa!? Har något minne av att jag såg dig smyga runt o vänslas med typ en Quad... :what:
                            Bara för att jag inte förstår det teoretiska resonemanget, innebär det inte att jag kan hantera det praktiska momentet.

                            Kommentar

                            • Mr J
                              • maj 2006
                              • 4130

                              #749
                              Ursprungligen postat av Medeashusse
                              Förresten Mr J, jag har för mig att du var otrogen på Ripa!? Har något minne av att jag såg dig smyga runt o vänslas med typ en Quad... :what:
                              So what? Bara det flyger så...

                              Kommentar

                              • simonarvestrand
                                • jan 2012
                                • 3850

                                #750
                                bra att folk vågar sig på saker
                                finns sådana i klubben som skaffat miniquaddar som man inte hade räknat med kul är det

                                Kommentar

                                Arbetssätt...