Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats.
Vissa cookies är nödvändiga för att rcflyg.se ska fungera och de har redan sparats på din dator, dessa innehåller:
-Senaste aktiviteten
-Senaste besöket
-Sessionsdata för PHP som webservern behöver
Genom att fortsätta använda rcflyg.se och inte aktivt stänga av funktionen i din webläsare godkänner du att webplatsen sparar dessa sessions data i en cookie. Dessa raderas när du stänger webläsaren.
Freddan - var har du lagt TP ? De små ingjutna "punkterna" ligger ca: 30 mm ifrån framkanten. Har du lyckats balansera kärran där ? Jag har svårt - gick upp till en ack på 35 g + en liten blybit men lik förb...at så hänger den lite i baken när jag sätter den på "balans-stället". Och jag kan inte sätta acken längre fram, tyvärr.
Roger
Helt rätt Roger, tp enligt manualer är på de "ingjutna" punkterna. Jag balanserade med en kamera men jag räknar med att filmer från en alula blir onjutbara. Men 16 grams kamera + 9 grams batteri var allt som behövdes för att balansera min.
Ska nog ersätta kameran med t.ex. stålkulan från en Multiplex Fox. Men först ska jag flyga in mig så jag vet exakt var jag vill ha tyngdpunkt.
Edit -lade till bild för att visa
1) Min kamera är rätt långt fram
2) Mina roder ger OK utslag även längst ut.
Senast redigerad av freddan_6; 2013-10-11, 07:06.
Anledning: Bild för illustration
Tack Freddan ! Då blir det nog till att fixa lite med skevrodren för mina gör absolut inte så stora utslag längst ut.
Vill helst inte skära ut och tejpa rodren för då får man ju ytterligare nåt gram på fel ställe och som måste balanseras ut i nosen.
Jag har nog typ 40--45 g (har inte vägt blyklumpen) så långt fram som det går med hänsyn till ackens form men det räcker tyvärr inte. Nåja - jag får väl prioritera TP framför totalvikt.
Man kanske skall skära av nosen nån mm och limma in en stålkula längst fram - eller ett tungt "pitot-rör"...
F ö så stack jag in ett par kolfiberstavar framifrån och in i nosen och dessa limmades med CA. Känns som att nosen blev klart stadigare.
Roger
Kommentar