Tjena Tobbe, snygg kärra, vad blir det för färger och märkning, Mark Hanna (Finns inte i livet, kraschade på Duxford) ZD-B MH434....
Montering av C-arf Spitffire
Kollaps
X
-
Tjena Tobbe, så det blev en spit. Vi pratade om T-28 när vi träffades på Arvika, det var jag med P-51an med det knäckta stället. Jag hittade en T-28 tillv. i USA dock bara spant men jag har satt igång med den. 252cm spw. Blir nog en Moki i den.
Har lagt in lite bilder på. http://www.rcuniverse.com/forum/m_44.../key_/tm.htmng
Hälsn, ClaesKommentar
-
Hej Claes,Tjena Tobbe, så det blev en spit. Vi pratade om T-28 när vi träffades på Arvika, det var jag med P-51an med det knäckta stället. Jag hittade en T-28 tillv. i USA dock bara spant men jag har satt igång med den. 252cm spw. Blir nog en Moki i den.
Har lagt in lite bilder på. http://www.rcuniverse.com/forum/m_44.../key_/tm.htmng
Hälsn, Claes
Hoppas det gick bra med mussen. Spit blev det, hindrar inte andra projekt dock. Hoppas vi ses under nästa säsong, då har du väl både T-28 och P-51 med!
Mvh
TobbeKommentar
-
En Spitfire är ju alltid en Spitfire.... Läcker och skön!! Men vad hände med din betydligt manligare P40?
Tror mig ha någon/några bilder på NL-B, även en färgprofil, i "arkivet". Om du är intresserad? Clostermann bytte ju upp sig senare vad det gäller kärra!! :sarcastic:Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Tjenare Tobbe!
Det var riktigt roligt att få hälsa på Dig i fredags kväll, tack för att Du tog Dig tid att visa mig vägen.
Helmysigt att få titta lite närmare på Spitten och mycket intressant att få lite mer detaljerad info om byggteknik mm.
Ser fram emot nästa uppdatering!Kommentar
-
[QUOTE=ChristerL;237381]Hej Warben!
Hmmm, det var ju inte NL-B (BS538) från hans tid med 341 Sqn jag hade i en bok.... Utan LO-D (MJ586) från 602 Sqn. Ganska intressant målning ändå, skulle du bestämma dig för den kan jag försöka få scanningarna bättre![\QUOTE]
Hej Christer,
LO-D blir ju perfekt, rätt oljescoop. Tack för bilderna. Du får gärna fixa till bilderna.
Mvh
TobbeSenast redigerad av warben; 2010-11-15, 15:07.Kommentar
-
Tack själv för besöket, alltid trevligt att ses irl. Återkommer så småning om med lackering.Tjenare Tobbe!
Det var riktigt roligt att få hälsa på Dig i fredags kväll, tack för att Du tog Dig tid att visa mig vägen.
Helmysigt att få titta lite närmare på Spitten och mycket intressant att få lite mer detaljerad info om byggteknik mm.
Ser fram emot nästa uppdatering!
Mvh
TobbeKommentar
-
-
Tjenare Tobbe!
Härligt att se att bygget går framåt även om det tar lite tid.
Jag känner igen fenomenet, har själv några småkärror som borde varit färdiga för flera månader sedan...
En fråga - är det Inzpan's 1:4 instrumentpanel som Du har monterat in?
Deras panel ser fantastiskt fin och detaljerad ut och den tänker jag också satsa på, undrar bara lite om vilken size man skall välja. Den finns ju i både 1:4 och 1:5 och kärran är mitt emellan... Kanske är smartare att välja snäppet större ist för snäppet mindre?Kommentar

Kommentar