ESM Lavoschkin LA 7.
Kollaps
X
-
-
Ja men fyf****n va läckert (ursäkta min svordom), jag kan komma över med min så får Du ge den lite skönhetsfläckar också...
Beroende på vars Du finns förstås...misstänker att Du är någonstans i söder/väster så avståndet kan ju vara avskräckande, skulle dock vara roligt att se din i luften..
..........**Tack**.Kommentar
-
Så DÄR ska flyg se ut!!! :-D Gillar inte alls dessa nya ARF-flyg som har blänkande tokmodern klädsel på ett flyg som ska ha matt smutsig tygklädsel med detaljer. (ni förstår vad jag tänker). Mumma! Charm!www.rcaland.ax --- Im an Aalandish Djaekenfaelt'er! =)Kommentar
-
Hej,
Såg att det finns en ARF som har matt plastklädsel, Top Flite har en ny Focke-Wulf Fw 190 som är klädd med matt ("flat") MonoKote. Ett steg i rätt rikning på ARF warbirds.
"Built-up and sheeted airframe components come finished in flat MonoKote film."
I monteringshandboken till modellen har de inkluderat en lista med den MonoKote som används på planet ifall man behöver laga klädseln i framtiden:
White (TOPQ0204)
CubYellow (TOPQ0220)
Flat Black (TOPQ0508)
Flat Olive Drab (TOPQ0510)
Flat Dove Gray (TOPQ0511)
/BoKommentar
-
Tp ska tydligen enligt manual ligga på 168mm vilket i praktiken blir i bakkant på ställinfästningen.Kommentar
-
Nu så, nu är bygget igång och likväl så sprang man på första patrullen...
Verkar som att virket i vingen tar emot under hjulbrunnarna som ska sänkas ner i vingen, ska man ta upp ett snitt i hjulbrunnens undersida eller ska man slipa ner träet för att få dessa på plats..? Har aldrig monterat hjulbrunnar på mina tidigare alster, därav frågan...
........**Tack**.Kommentar
-
Torsdag, grillkväll och naturligtvis lite WWII flygning. Lågt, fort och i formation som gick lite väl nära till slut.
Efter en närkontakt med en ESM ME109 i luften ikväll fick min LA-7 lite småskador.
Me 109:an slutade i smulor i backen, på LA-7an lossnade motorn, proppen gick sönder, kåpan fick sig en törn den med, batterierna lossnade från sina fästen (dock inte från kablarna) och föll bak en bit i planet.
Motorn höll sig dock igång så den hjälpligt gick att få runt fältet och in för landning (som var allt annat än spännande).Kommentar
-
-
Hejsan Jonny (Snickarn)...
Tänkte fråga Dig, använde Du ESM's gångjärn, vajerstyrning, linkar osv. vid bygget av din LA 7'a..? Kör Du även med vajer till höjd resp. sidoroder..?
Själv så köpte jag Dubro vajerstyrning till både höjd som sida, utöver detta så har jag använt det mesta ifrån kitet som ingår till densamma.
.......**Tack**...
Kommentar
-
Hejsan Jonny (Snickarn)...
Tänkte fråga Dig, använde Du ESM's gångjärn, vajerstyrning, linkar osv. vid bygget av din LA 7'a..? Kör Du även med vajer till höjd resp. sidoroder..?
Själv så köpte jag Dubro vajerstyrning till både höjd som sida, utöver detta så har jag använt det mesta ifrån kitet som ingår till densamma.
.......**Tack**...
Jajemen...Kommentar

Kommentar